Noite Lilás
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388 |
Resumo: | Noite Lilás is a cabaret performance born from the interdisciplinarity between the fields of theater, music and visual arts. From the formation of a tableau vivant of the painting Metropolis, by Otto Dix, the singer-actresses and musicians assume figures based on the universe of the grotesque to sing and narrate the different cabaret scenes. This was an experience carried out based on the subjects of Voice IV (DAC), Pictorial Interlocutions (DAV) and Theatrical Interpretation IV (DAC), which took place throughout the year 2022. |
id |
UDESC-1_fab5916047aa92614a690e45dffab293 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/24388 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Noite LilásNoite LilásNoite Lilásmontagem teatralperformanceCabarégrotescotheatrical productionperformanceCabaretgrotesqueproducción teatralperformanceCabaretgrotescoNoite Lilás is a cabaret performance born from the interdisciplinarity between the fields of theater, music and visual arts. From the formation of a tableau vivant of the painting Metropolis, by Otto Dix, the singer-actresses and musicians assume figures based on the universe of the grotesque to sing and narrate the different cabaret scenes. This was an experience carried out based on the subjects of Voice IV (DAC), Pictorial Interlocutions (DAV) and Theatrical Interpretation IV (DAC), which took place throughout the year 2022.Noite Lilás es un espectáculo de cabaret que nace de la interdisciplinariedad entre los campos del teatro, la música y las artes visuales. A partir de la formación de un tableau vivant del cuadro Metrópolis, de Otto Dix, las cantantes-actrices y músicos asumen figuras basadas en el universo de lo grotesco para cantar y narrar las distintas escenas del cabaret. Esta fue una experiencia realizada con base en las temáticas de Voz IV (DAC), Interlocuciones Pictóricas (DAV) e Interpretación Teatral IV (DAC), la cual se desarrolló a lo largo del año 2022. A Noite Lilás é uma performance de cabaré nascida da interdisciplinaridade entre os campos do teatro, da música e das artes visuais. A partir da formação de um tableau vivant do quadro Metropolis, de Otto Dix, as atrizes-cantoras e as musicistas assumem figuras baseadas no universo do grotesco para cantar e narrar os diferentes quadros do cabaré. Essa foi uma experiência realizada a partir das disciplinas de Voz IV (DAC), Interlocuções Pictórias (DAV) e Interpretação Teatral IV (DAC), ocorrida ao longo do ano de 2022. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2023-09-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/epub+ziphttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2438810.5965/1414573103482023e0502Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 48 (2023): As práticas da dramaturgia da dança em contexto; 1-22Urdimento; Vol. 3 Núm. 48 (2023): As práticas da dramaturgia da dança em contexto; 1-22Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 48 (2023): As práticas da dramaturgia da dança em contexto; 1-222358-695810.5965/10.5965/1414573103482023reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388/16073https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388/16074https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388/16075Copyright (c) 2023 Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBiscaro, BarbaraVilela, Lucila Ribeiro2024-01-15T14:39:53Zoai::article/24388Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-01-15T14:39:53Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Noite Lilás Noite Lilás Noite Lilás |
title |
Noite Lilás |
spellingShingle |
Noite Lilás Biscaro, Barbara montagem teatral performance Cabaré grotesco theatrical production performance Cabaret grotesque producción teatral performance Cabaret grotesco |
title_short |
Noite Lilás |
title_full |
Noite Lilás |
title_fullStr |
Noite Lilás |
title_full_unstemmed |
Noite Lilás |
title_sort |
Noite Lilás |
author |
Biscaro, Barbara |
author_facet |
Biscaro, Barbara Vilela, Lucila Ribeiro |
author_role |
author |
author2 |
Vilela, Lucila Ribeiro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Biscaro, Barbara Vilela, Lucila Ribeiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
montagem teatral performance Cabaré grotesco theatrical production performance Cabaret grotesque producción teatral performance Cabaret grotesco |
topic |
montagem teatral performance Cabaré grotesco theatrical production performance Cabaret grotesque producción teatral performance Cabaret grotesco |
description |
Noite Lilás is a cabaret performance born from the interdisciplinarity between the fields of theater, music and visual arts. From the formation of a tableau vivant of the painting Metropolis, by Otto Dix, the singer-actresses and musicians assume figures based on the universe of the grotesque to sing and narrate the different cabaret scenes. This was an experience carried out based on the subjects of Voice IV (DAC), Pictorial Interlocutions (DAV) and Theatrical Interpretation IV (DAC), which took place throughout the year 2022. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-09-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388 10.5965/1414573103482023e0502 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573103482023e0502 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388/16073 https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388/16074 https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/24388/16075 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html application/epub+zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 48 (2023): As práticas da dramaturgia da dança em contexto; 1-22 Urdimento; Vol. 3 Núm. 48 (2023): As práticas da dramaturgia da dança em contexto; 1-22 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 48 (2023): As práticas da dramaturgia da dança em contexto; 1-22 2358-6958 10.5965/10.5965/1414573103482023 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042502641483776 |