The creative process as a matrixial borderspace

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Berte, Odailso Sinvaldo
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/17714
Resumo: This study aims to think about the artistic creation process as a matrixial borderspace. Anchored in the methodological approach of bricolage, the creation of the performative dance Tú, él, nosostros tres, inspired by works by Mexicans artists Frida Kahlo, Arturo Estrada and Nahum B. Zenil, is analyzed. Thus, the creative process is understood as a space/womb modeled by interconnections and permeabilities, which generates the work of art, and capable of recreating the artist himself.
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spelling The creative process as a matrixial borderspaceEl proceso creativo como espacio-fronterizo matricialO processo criativo como espaço-fronteiriço matricialCreative processMatrixial borderspacePerformative danceFrida KahloProceso creativoEspacio-fronterizo matricialDanza performativaFrida KahloProcesso criativoEspaço-fronteiriço matricialDança performativaFrida KahloThis study aims to think about the artistic creation process as a matrixial borderspace. Anchored in the methodological approach of bricolage, the creation of the performative dance Tú, él, nosostros tres, inspired by works by Mexicans artists Frida Kahlo, Arturo Estrada and Nahum B. Zenil, is analyzed. Thus, the creative process is understood as a space/womb modeled by interconnections and permeabilities, which generates the work of art, and capable of recreating the artist himself.Este estudio tiene como objetivo pensar en el proceso de creación artística como un espacio-fronterizo matricial. Anclado en el enfoque metodológico del bricolaje, analiza la creación de la obra de danza performativa Tú, él, nosostros tres, inspirada en obras de los artistas mexicanos Frida Kahlo, Arturo Estrada y Nahum B. Zenil. Con esto, el proceso creativo se entiende como un espacio/matriz modelado por interconexiones y permeabilidades, generando la obra de arte y capaz de recrear al artista mismo.Este estudo objetiva pensar o processo de criação artística como espaço-fronteiriço matricial. Ancorado na abordagem metodológica da bricolagem, analisa-se a criação da obra de dança performativa Tú, él, nosostros tres, inspirada em obras dos artistas mexicanos Frida Kahlo, Arturo Estrada e Nahum B. Zenil. Com isso, o processo criativo é entendido como espaço/útero modelado por interconexões e permeabilidades, gerador da obra de arte e capaz de recriar o/a próprio/a artista.  Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2020-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelo paresapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1771410.5965/14145731023820200038Urdimento; Vol. 2 Núm. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-322358-695810.5965/1414573102382020reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/17714/11969Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBerte, Odailso Sinvaldo2020-09-27T02:15:50Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/17714Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2020-09-27T02:15:50Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
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