The Double-Distance of the educator
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Palíndromo (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466 |
Resumo: | What motivations and problems arise in the pedagogical practice that trains architects for the future? The article develops a thematic, epistemological and moral approach to analyze the foundations and the repercussions of an aesthetic education project based on an open and experimental episteme guided by a notion of radical naturalism. The need for an amalgam between an ecological conscience and a spiritual conscience is outlined for a full and integral widening of the students' perception. |
id |
UDESC-5_a87e0cf574c87f987a75e72f3c459454 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/19466 |
network_acronym_str |
UDESC-5 |
network_name_str |
Palíndromo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Double-Distance of the educatorLa doble-distancia del educadorA dupla-distância do educadorAesthetic educationOpen epistemologyRadical naturalismDouble-distanceEducação estéticaEpistemologia abertaNaturalismo radicalDupla-distânciaDoble distancia.Epistemología abiertaNaturalismo radicalDoble distanciaWhat motivations and problems arise in the pedagogical practice that trains architects for the future? The article develops a thematic, epistemological and moral approach to analyze the foundations and the repercussions of an aesthetic education project based on an open and experimental episteme guided by a notion of radical naturalism. The need for an amalgam between an ecological conscience and a spiritual conscience is outlined for a full and integral widening of the students' perception.¿Qué motivaciones y problemas surgen en la práctica pedagógica que forma a los arquitectos para el futuro? El artículo realiza una aproximación temática, epistemológica y moral para analizar los fundamentos y las repercusiones de un proyecto de educación estética desde una episteme abierta y experimental guiada por una noción de naturalismo radical. Se plantea la necesidad de una amalgama entre una conciencia ecológica y una conciencia espiritual para una ampliación plena e integral de la percepción de los estudiantes.Que motivações e problemas se apresentam na prática pedagógica formadora de arquitetos para o futuro? O artigo realiza um recorte temático, epistemológico e moral para analisar os fundamentos e as repercussões de um projeto de educação estética a partir de uma episteme aberta e experimental orientada por uma noção de naturalismo radical. Delineia-se a necessidade de amálgama entre uma consciência ecológica e uma consciência espiritual para um alargamento pleno e integral da percepção dos educandos.Universidade do Estado de Santa Catarina2021-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/1946610.5965/2175234613302021184Palíndromo; Vol. 13 No. 30 (2021): Autorretratos críticos: o que me/nos/vos motiva? ; 184-201Palíndromo; v. 13 n. 30 (2021): Autorretratos críticos: o que me/nos/vos motiva? ; 184-2012175-23461984-953210.5965/10.5965/2175234613302021reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466/12909Copyright (c) 2021 Diogo Ribeiro Carvalhohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Diogo Ribeiro 2021-05-01T10:37:02Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/19466Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2021-05-01T10:37:02Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Double-Distance of the educator La doble-distancia del educador A dupla-distância do educador |
title |
The Double-Distance of the educator |
spellingShingle |
The Double-Distance of the educator Carvalho, Diogo Ribeiro Aesthetic education Open epistemology Radical naturalism Double-distance Educação estética Epistemologia aberta Naturalismo radical Dupla-distância Doble distancia. Epistemología abierta Naturalismo radical Doble distancia |
title_short |
The Double-Distance of the educator |
title_full |
The Double-Distance of the educator |
title_fullStr |
The Double-Distance of the educator |
title_full_unstemmed |
The Double-Distance of the educator |
title_sort |
The Double-Distance of the educator |
author |
Carvalho, Diogo Ribeiro |
author_facet |
Carvalho, Diogo Ribeiro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Diogo Ribeiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aesthetic education Open epistemology Radical naturalism Double-distance Educação estética Epistemologia aberta Naturalismo radical Dupla-distância Doble distancia. Epistemología abierta Naturalismo radical Doble distancia |
topic |
Aesthetic education Open epistemology Radical naturalism Double-distance Educação estética Epistemologia aberta Naturalismo radical Dupla-distância Doble distancia. Epistemología abierta Naturalismo radical Doble distancia |
description |
What motivations and problems arise in the pedagogical practice that trains architects for the future? The article develops a thematic, epistemological and moral approach to analyze the foundations and the repercussions of an aesthetic education project based on an open and experimental episteme guided by a notion of radical naturalism. The need for an amalgam between an ecological conscience and a spiritual conscience is outlined for a full and integral widening of the students' perception. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466 10.5965/2175234613302021184 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466 |
identifier_str_mv |
10.5965/2175234613302021184 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466/12909 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Diogo Ribeiro Carvalho http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Diogo Ribeiro Carvalho http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Palíndromo; Vol. 13 No. 30 (2021): Autorretratos críticos: o que me/nos/vos motiva? ; 184-201 Palíndromo; v. 13 n. 30 (2021): Autorretratos críticos: o que me/nos/vos motiva? ; 184-201 2175-2346 1984-9532 10.5965/10.5965/2175234613302021 reponame:Palíndromo (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Palíndromo (Online) |
collection |
Palíndromo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
palindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br |
_version_ |
1797041816044830720 |