The Double-Distance of the educator

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Diogo Ribeiro
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Palíndromo (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466
Resumo: What motivations and problems arise in the pedagogical practice that trains architects for the future? The article develops a thematic, epistemological and moral approach to analyze the foundations and the repercussions of an aesthetic education project based on an open and experimental episteme guided by a notion of radical naturalism. The need for an amalgam between an ecological conscience and a spiritual conscience is outlined for a full and integral widening of the students' perception.
id UDESC-5_a87e0cf574c87f987a75e72f3c459454
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/19466
network_acronym_str UDESC-5
network_name_str Palíndromo (Online)
repository_id_str
spelling The Double-Distance of the educatorLa doble-distancia del educadorA dupla-distância do educadorAesthetic educationOpen epistemologyRadical naturalismDouble-distanceEducação estéticaEpistemologia abertaNaturalismo radicalDupla-distânciaDoble distancia.Epistemología abiertaNaturalismo radicalDoble distanciaWhat motivations and problems arise in the pedagogical practice that trains architects for the future? The article develops a thematic, epistemological and moral approach to analyze the foundations and the repercussions of an aesthetic education project based on an open and experimental episteme guided by a notion of radical naturalism. The need for an amalgam between an ecological conscience and a spiritual conscience is outlined for a full and integral widening of the students' perception.¿Qué motivaciones y problemas surgen en la práctica pedagógica que forma a los arquitectos para el futuro? El artículo realiza una aproximación temática, epistemológica y moral para analizar los fundamentos y las repercusiones de un proyecto de educación estética desde una episteme abierta y experimental guiada por una noción de naturalismo radical. Se plantea la necesidad de una amalgama entre una conciencia ecológica y una conciencia espiritual para una ampliación plena e integral de la percepción de los estudiantes.Que motivações e problemas se apresentam na prática pedagógica formadora de arquitetos para o futuro? O artigo realiza um recorte temático, epistemológico e moral para analisar os fundamentos e as repercussões de um projeto de educação estética a partir de uma episteme aberta e experimental orientada por uma noção de naturalismo radical. Delineia-se a necessidade de amálgama entre uma consciência ecológica e uma consciência espiritual para um alargamento pleno e integral da percepção dos educandos.Universidade do Estado de Santa Catarina2021-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/1946610.5965/2175234613302021184Palíndromo; Vol. 13 No. 30 (2021): Autorretratos críticos: o que me/nos/vos motiva? ; 184-201Palíndromo; v. 13 n. 30 (2021): Autorretratos críticos: o que me/nos/vos motiva? ; 184-2012175-23461984-953210.5965/10.5965/2175234613302021reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466/12909Copyright (c) 2021 Diogo Ribeiro Carvalhohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Diogo Ribeiro 2021-05-01T10:37:02Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/19466Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2021-05-01T10:37:02Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv The Double-Distance of the educator
La doble-distancia del educador
A dupla-distância do educador
title The Double-Distance of the educator
spellingShingle The Double-Distance of the educator
Carvalho, Diogo Ribeiro
Aesthetic education
Open epistemology
Radical naturalism
Double-distance
Educação estética
Epistemologia aberta
Naturalismo radical
Dupla-distância
Doble distancia.
Epistemología abierta
Naturalismo radical
Doble distancia
title_short The Double-Distance of the educator
title_full The Double-Distance of the educator
title_fullStr The Double-Distance of the educator
title_full_unstemmed The Double-Distance of the educator
title_sort The Double-Distance of the educator
author Carvalho, Diogo Ribeiro
author_facet Carvalho, Diogo Ribeiro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho, Diogo Ribeiro
dc.subject.por.fl_str_mv Aesthetic education
Open epistemology
Radical naturalism
Double-distance
Educação estética
Epistemologia aberta
Naturalismo radical
Dupla-distância
Doble distancia.
Epistemología abierta
Naturalismo radical
Doble distancia
topic Aesthetic education
Open epistemology
Radical naturalism
Double-distance
Educação estética
Epistemologia aberta
Naturalismo radical
Dupla-distância
Doble distancia.
Epistemología abierta
Naturalismo radical
Doble distancia
description What motivations and problems arise in the pedagogical practice that trains architects for the future? The article develops a thematic, epistemological and moral approach to analyze the foundations and the repercussions of an aesthetic education project based on an open and experimental episteme guided by a notion of radical naturalism. The need for an amalgam between an ecological conscience and a spiritual conscience is outlined for a full and integral widening of the students' perception.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466
10.5965/2175234613302021184
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466
identifier_str_mv 10.5965/2175234613302021184
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19466/12909
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Diogo Ribeiro Carvalho
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Diogo Ribeiro Carvalho
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Palíndromo; Vol. 13 No. 30 (2021): Autorretratos críticos: o que me/nos/vos motiva? ; 184-201
Palíndromo; v. 13 n. 30 (2021): Autorretratos críticos: o que me/nos/vos motiva? ; 184-201
2175-2346
1984-9532
10.5965/10.5965/2175234613302021
reponame:Palíndromo (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Palíndromo (Online)
collection Palíndromo (Online)
repository.name.fl_str_mv Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv palindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br
_version_ 1797041816044830720