LETTER TO THE READERS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Palíndromo (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/13425 |
Resumo: | This paper, written as a letter, is addressed to performers, street artists, art educators and others interested in Urban Composition (Composição Urbana, C.U.): street performances. We start with the writing of letters to reach the discussion about what happens on the streets during the performances presented by the Research Group Corpos Informáticos and the artist ZMário, arriving at some considerations about relations between the art and the life in these respective productions. They are walks and dances that divert, defy, parade streets and crossroads; they are art works created individually or in groups that write the body in the city. The authors used are Careri, Derrida, Medeiros and Nietzsche. |
id |
UDESC-5_ddb8db680733d76b53c2e7699b8a77c6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/13425 |
network_acronym_str |
UDESC-5 |
network_name_str |
Palíndromo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
LETTER TO THE READERSCARTA AOS LEITORESarte contemporâneaComposição Urbana (C.U.)interações em performances de ruaFuleragemgrupo de pesquisa Corpos Informáticoscontemporary artUrban Composition (Composição Urbana, C.U.) interactions in street performancesFuleragemresearch group Corpos InformáticosThis paper, written as a letter, is addressed to performers, street artists, art educators and others interested in Urban Composition (Composição Urbana, C.U.): street performances. We start with the writing of letters to reach the discussion about what happens on the streets during the performances presented by the Research Group Corpos Informáticos and the artist ZMário, arriving at some considerations about relations between the art and the life in these respective productions. They are walks and dances that divert, defy, parade streets and crossroads; they are art works created individually or in groups that write the body in the city. The authors used are Careri, Derrida, Medeiros and Nietzsche.Este artigo, em formato de carta, é direcionado aos performáticos, artistas de rua, arte educadores e demais interessados em Composição Urbana (C.U.): performances de rua. Partimos da escrita de cartas para chegar à discussão do que se passa nas ruas durante as performances apresentadas pelo Grupo de Pesquisa Corpos Informáticos e pelo artista ZMário, fazendo algumas considerações acerca das relações entre a arte e a vida nessas produções. São caminhadas e danças que desviam, desafiam, desfilam ruas e encruzilhadas; trabalhos individuais e em grupo que inscrevem e escrevem o corpo na cidade. Os autores utilizados são Careri, Derrida, Medeiros e Nietzsche.Universidade do Estado de Santa Catarina2018-10-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/1342510.5965/21752346102202018037Palíndromo; Vol. 10 No. 22 (2018): Palíndromo 22; 37-48Palíndromo; v. 10 n. 22 (2018): Palíndromo 22; 37-482175-23461984-9532reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/13425/9196Copyright (c) 2018 Palíndromohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMedeiros, Maria Beatriz deSantos, José Mário Peixoto2020-09-09T16:59:05Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/13425Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2020-09-09T16:59:05Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
LETTER TO THE READERS CARTA AOS LEITORES |
title |
LETTER TO THE READERS |
spellingShingle |
LETTER TO THE READERS Medeiros, Maria Beatriz de arte contemporânea Composição Urbana (C.U.) interações em performances de rua Fuleragem grupo de pesquisa Corpos Informáticos contemporary art Urban Composition (Composição Urbana, C.U.) interactions in street performances Fuleragem research group Corpos Informáticos |
title_short |
LETTER TO THE READERS |
title_full |
LETTER TO THE READERS |
title_fullStr |
LETTER TO THE READERS |
title_full_unstemmed |
LETTER TO THE READERS |
title_sort |
LETTER TO THE READERS |
author |
Medeiros, Maria Beatriz de |
author_facet |
Medeiros, Maria Beatriz de Santos, José Mário Peixoto |
author_role |
author |
author2 |
Santos, José Mário Peixoto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Medeiros, Maria Beatriz de Santos, José Mário Peixoto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
arte contemporânea Composição Urbana (C.U.) interações em performances de rua Fuleragem grupo de pesquisa Corpos Informáticos contemporary art Urban Composition (Composição Urbana, C.U.) interactions in street performances Fuleragem research group Corpos Informáticos |
topic |
arte contemporânea Composição Urbana (C.U.) interações em performances de rua Fuleragem grupo de pesquisa Corpos Informáticos contemporary art Urban Composition (Composição Urbana, C.U.) interactions in street performances Fuleragem research group Corpos Informáticos |
description |
This paper, written as a letter, is addressed to performers, street artists, art educators and others interested in Urban Composition (Composição Urbana, C.U.): street performances. We start with the writing of letters to reach the discussion about what happens on the streets during the performances presented by the Research Group Corpos Informáticos and the artist ZMário, arriving at some considerations about relations between the art and the life in these respective productions. They are walks and dances that divert, defy, parade streets and crossroads; they are art works created individually or in groups that write the body in the city. The authors used are Careri, Derrida, Medeiros and Nietzsche. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-10-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/13425 10.5965/21752346102202018037 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/13425 |
identifier_str_mv |
10.5965/21752346102202018037 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/13425/9196 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Palíndromo http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Palíndromo http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Palíndromo; Vol. 10 No. 22 (2018): Palíndromo 22; 37-48 Palíndromo; v. 10 n. 22 (2018): Palíndromo 22; 37-48 2175-2346 1984-9532 reponame:Palíndromo (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Palíndromo (Online) |
collection |
Palíndromo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
palindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br |
_version_ |
1797041815324459008 |