Sustainable design strategies for fashion postproduction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, Bruna Lummertz
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Linden, Júlio Carlos de Souza Van der, Rüthschilling, Evelise Anicet
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: ModaPalavra e-periódico
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334
Resumo: Originated in a doctoral dissertation, this study proposes a set of strategies for the post-production of fashion products, focusing on the stages of communication, sale, distribution, follow-up of the consumer experience, reverse logistics and end-of-life procedures. The proposed strategies seek to expand the performance of designers and companies on the final stages of the product life cycle, considering them as part of the sustainable fashion project.Keywords: sustainable design strategies, post-production, fashion product.
id UDSC-2_1bcd1cf82efd604ed0104f0d9b13ba99
oai_identifier_str oai::article/16334
network_acronym_str UDSC-2
network_name_str ModaPalavra e-periódico
repository_id_str
spelling Sustainable design strategies for fashion postproduction2020Estratégias de Design Sustentável Para Pós-Produção de Produtos de Moda design strategiespost-productionfashion productdesign sustentávelpós-produçãomodaOriginated in a doctoral dissertation, this study proposes a set of strategies for the post-production of fashion products, focusing on the stages of communication, sale, distribution, follow-up of the consumer experience, reverse logistics and end-of-life procedures. The proposed strategies seek to expand the performance of designers and companies on the final stages of the product life cycle, considering them as part of the sustainable fashion project.Keywords: sustainable design strategies, post-production, fashion product.Originado em uma tese de doutorado, este estudo propõe um conjunto de estratégias sustentáveis para a pós-produção de produtos de moda, com foco nas etapas de comunicação, venda, distribuição, acompanhamento da experiência do consumidor, logística reversa e encaminhamento do fim de vida. As estratégias propostas buscam ampliar a atuação de designers e empresas sobre as etapas finais do ciclo de vida do produto, considerando-as também como parte do projeto de moda sustentável.Universidade do Estado de Santa Catarina2020-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/1633410.5965/1982615x13272019044ModaPalavra e-periódico; Vol. 13 No. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73ModaPalavra e-periódico; Vol. 13 Núm. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73 Modapalavra e-periódico; v. 13 n. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-731982-615X10.5965/1982615x13272020reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCenghttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334/10960Copyright (c) 2019 Bruna Lummertz Limahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima, Bruna LummertzLinden, Júlio Carlos de Souza Van derRüthschilling, Evelise Anicet2023-03-20T14:08:53Zoai::article/16334Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2023-03-20T14:08:53ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Sustainable design strategies for fashion postproduction
2020Estratégias de Design Sustentável Para Pós-Produção de Produtos de Moda
title Sustainable design strategies for fashion postproduction
spellingShingle Sustainable design strategies for fashion postproduction
Lima, Bruna Lummertz
design strategies
post-production
fashion product
design sustentável
pós-produção
moda
title_short Sustainable design strategies for fashion postproduction
title_full Sustainable design strategies for fashion postproduction
title_fullStr Sustainable design strategies for fashion postproduction
title_full_unstemmed Sustainable design strategies for fashion postproduction
title_sort Sustainable design strategies for fashion postproduction
author Lima, Bruna Lummertz
author_facet Lima, Bruna Lummertz
Linden, Júlio Carlos de Souza Van der
Rüthschilling, Evelise Anicet
author_role author
author2 Linden, Júlio Carlos de Souza Van der
Rüthschilling, Evelise Anicet
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima, Bruna Lummertz
Linden, Júlio Carlos de Souza Van der
Rüthschilling, Evelise Anicet
dc.subject.por.fl_str_mv design strategies
post-production
fashion product
design sustentável
pós-produção
moda
topic design strategies
post-production
fashion product
design sustentável
pós-produção
moda
description Originated in a doctoral dissertation, this study proposes a set of strategies for the post-production of fashion products, focusing on the stages of communication, sale, distribution, follow-up of the consumer experience, reverse logistics and end-of-life procedures. The proposed strategies seek to expand the performance of designers and companies on the final stages of the product life cycle, considering them as part of the sustainable fashion project.Keywords: sustainable design strategies, post-production, fashion product.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334
10.5965/1982615x13272019044
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334
identifier_str_mv 10.5965/1982615x13272019044
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334/10960
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Bruna Lummertz Lima
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Bruna Lummertz Lima
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv ModaPalavra e-periódico; Vol. 13 No. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73
ModaPalavra e-periódico; Vol. 13 Núm. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73
Modapalavra e-periódico; v. 13 n. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73
1982-615X
10.5965/1982615x13272020
reponame:ModaPalavra e-periódico
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str ModaPalavra e-periódico
collection ModaPalavra e-periódico
repository.name.fl_str_mv ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv ||modapalavra@gmail.com
_version_ 1798321056033800192