Sustainable design strategies for fashion postproduction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334 |
Resumo: | Originated in a doctoral dissertation, this study proposes a set of strategies for the post-production of fashion products, focusing on the stages of communication, sale, distribution, follow-up of the consumer experience, reverse logistics and end-of-life procedures. The proposed strategies seek to expand the performance of designers and companies on the final stages of the product life cycle, considering them as part of the sustainable fashion project.Keywords: sustainable design strategies, post-production, fashion product. |
id |
UDSC-2_1bcd1cf82efd604ed0104f0d9b13ba99 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/16334 |
network_acronym_str |
UDSC-2 |
network_name_str |
ModaPalavra e-periódico |
repository_id_str |
|
spelling |
Sustainable design strategies for fashion postproduction2020Estratégias de Design Sustentável Para Pós-Produção de Produtos de Moda design strategiespost-productionfashion productdesign sustentávelpós-produçãomodaOriginated in a doctoral dissertation, this study proposes a set of strategies for the post-production of fashion products, focusing on the stages of communication, sale, distribution, follow-up of the consumer experience, reverse logistics and end-of-life procedures. The proposed strategies seek to expand the performance of designers and companies on the final stages of the product life cycle, considering them as part of the sustainable fashion project.Keywords: sustainable design strategies, post-production, fashion product.Originado em uma tese de doutorado, este estudo propõe um conjunto de estratégias sustentáveis para a pós-produção de produtos de moda, com foco nas etapas de comunicação, venda, distribuição, acompanhamento da experiência do consumidor, logística reversa e encaminhamento do fim de vida. As estratégias propostas buscam ampliar a atuação de designers e empresas sobre as etapas finais do ciclo de vida do produto, considerando-as também como parte do projeto de moda sustentável.Universidade do Estado de Santa Catarina2020-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/1633410.5965/1982615x13272019044ModaPalavra e-periódico; Vol. 13 No. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73ModaPalavra e-periódico; Vol. 13 Núm. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73 Modapalavra e-periódico; v. 13 n. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-731982-615X10.5965/1982615x13272020reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCenghttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334/10960Copyright (c) 2019 Bruna Lummertz Limahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima, Bruna LummertzLinden, Júlio Carlos de Souza Van derRüthschilling, Evelise Anicet2023-03-20T14:08:53Zoai::article/16334Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2023-03-20T14:08:53ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sustainable design strategies for fashion postproduction 2020Estratégias de Design Sustentável Para Pós-Produção de Produtos de Moda |
title |
Sustainable design strategies for fashion postproduction |
spellingShingle |
Sustainable design strategies for fashion postproduction Lima, Bruna Lummertz design strategies post-production fashion product design sustentável pós-produção moda |
title_short |
Sustainable design strategies for fashion postproduction |
title_full |
Sustainable design strategies for fashion postproduction |
title_fullStr |
Sustainable design strategies for fashion postproduction |
title_full_unstemmed |
Sustainable design strategies for fashion postproduction |
title_sort |
Sustainable design strategies for fashion postproduction |
author |
Lima, Bruna Lummertz |
author_facet |
Lima, Bruna Lummertz Linden, Júlio Carlos de Souza Van der Rüthschilling, Evelise Anicet |
author_role |
author |
author2 |
Linden, Júlio Carlos de Souza Van der Rüthschilling, Evelise Anicet |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lima, Bruna Lummertz Linden, Júlio Carlos de Souza Van der Rüthschilling, Evelise Anicet |
dc.subject.por.fl_str_mv |
design strategies post-production fashion product design sustentável pós-produção moda |
topic |
design strategies post-production fashion product design sustentável pós-produção moda |
description |
Originated in a doctoral dissertation, this study proposes a set of strategies for the post-production of fashion products, focusing on the stages of communication, sale, distribution, follow-up of the consumer experience, reverse logistics and end-of-life procedures. The proposed strategies seek to expand the performance of designers and companies on the final stages of the product life cycle, considering them as part of the sustainable fashion project.Keywords: sustainable design strategies, post-production, fashion product. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334 10.5965/1982615x13272019044 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334 |
identifier_str_mv |
10.5965/1982615x13272019044 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/16334/10960 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Bruna Lummertz Lima http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Bruna Lummertz Lima http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
ModaPalavra e-periódico; Vol. 13 No. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73 ModaPalavra e-periódico; Vol. 13 Núm. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73 Modapalavra e-periódico; v. 13 n. 27 (2020): O Design de Moda em Processo; 44-73 1982-615X 10.5965/1982615x13272020 reponame:ModaPalavra e-periódico instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
ModaPalavra e-periódico |
collection |
ModaPalavra e-periódico |
repository.name.fl_str_mv |
ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||modapalavra@gmail.com |
_version_ |
1798321056033800192 |