Design de moda: ensino de projeto de produto centrado nas necessidades do usuário/consumidor
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7810 |
Resumo: | This study was constructed from connections between the topics: product design for clothing and human factors in the discipline of Design and Human Factors, of the Master Course in Design, in UniRitter. Initially, we want a deeper conceptual about fashion design, made by a literature review, and reflection about the use of design methods in design disciplines on higher education courses in fashion design. The main objective is to highlight the importance of considering human factors in the teaching of the projection of fashion products. As a result, we point to the need for research on teaching fashion projects and studies suggest that indicate the applicability of human factors in product design for garments. |
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Design de moda: ensino de projeto de produto centrado nas necessidades do usuário/consumidorFashion DesignDesign MethodsHuman FactorsDesign de ModaMétodos ProjetuaisFatores HumanosThis study was constructed from connections between the topics: product design for clothing and human factors in the discipline of Design and Human Factors, of the Master Course in Design, in UniRitter. Initially, we want a deeper conceptual about fashion design, made by a literature review, and reflection about the use of design methods in design disciplines on higher education courses in fashion design. The main objective is to highlight the importance of considering human factors in the teaching of the projection of fashion products. As a result, we point to the need for research on teaching fashion projects and studies suggest that indicate the applicability of human factors in product design for garments.O presente estudo foi construído a partir de conexões estabelecidas entre os temas: projeto de produto para o vestuário e os fatores humanos, na disciplina de Design e Fatores Humanos, do Curso de Mestrado em Design, da UniRitter. Inicialmente, pretendemos um aprofundamento conceitual sobre design de moda, realizado através de revisão de literatura, e uma reflexão sobre o uso de métodos projetuais, nas disciplinas de projeto, dos cursos superiores de Design de Moda. O objetivo principal é destacarmos a importância de considerar os fatores humanos no ensino da projetação de produtos de moda. Como resultado, apontamos para a necessidade de pesquisas sobre o ensino de projetos de moda e sugerimos estudos que indiquem a aplicabilidade dos fatores humanos no projeto de produto para o vestuário.Universidade do Estado de Santa Catarina2011-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/781010.5965/1982615x04082011004ModaPalavra e-periódico; Vol. 4 No. 8 (2011): ModaPalavraModaPalavra e-periódico; Vol. 4 Núm. 8 (2011): ModaPalavra Modapalavra e-periódico; v. 4 n. 8 (2011): ModaPalavra1982-615X10.5965/1982615x04082011reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7810/6871Copyright (c) 2016 Cariane Weydmann Camargo, Marcos Brodhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCamargo, Cariane WeydmannBrod, Marcos2023-03-03T14:33:26Zoai::article/7810Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2023-03-03T14:33:26ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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