O consumidor de moda no Rio Grande do Sul: características e percepções
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7660 |
Resumo: | The aim of this paper is to analyze the fashion in the southernmost Brazilian state Rio Grande do Sul in order to verify the behavior of the consumer in this State and if it differs from the behavior of the consumer in the State of São Paulo. It presents, firstly, a report of the gaucho fashion and a brief analysis of the identity of the people that live in this State. Secondly, it presents a panorama of the Brazilian fashion market, focusing on the consumer and on the textile and fashion making sectors all over the country and specifically in Rio Grande do Sul. Finally, relying on a qualitative field research applied to fashion professionals inserted in the gaucho market, the paper tries to capture the singularity of the fashion consumers of Rio Grande do Sul. |
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O consumidor de moda no Rio Grande do Sul: características e percepçõesgaucho fashionidentityconsumermoda gaúchaidentidadeconsumidorThe aim of this paper is to analyze the fashion in the southernmost Brazilian state Rio Grande do Sul in order to verify the behavior of the consumer in this State and if it differs from the behavior of the consumer in the State of São Paulo. It presents, firstly, a report of the gaucho fashion and a brief analysis of the identity of the people that live in this State. Secondly, it presents a panorama of the Brazilian fashion market, focusing on the consumer and on the textile and fashion making sectors all over the country and specifically in Rio Grande do Sul. Finally, relying on a qualitative field research applied to fashion professionals inserted in the gaucho market, the paper tries to capture the singularity of the fashion consumers of Rio Grande do Sul.Este trabalho objetivou analisar a moda no Rio Grande do Sul, a fim de verificar o comportamento do consumidor gaúcho e se este difere do consumidor paulista. Ele apresenta, primeiramente, um histórico da moda gaúcha e uma análise sucinta da identidade do gaúcho. Em seguida, apresenta um panorama do mercado de moda, tratando do consumidor e dos setores têxtil e de confecção no país e no Estado. Por fim, valendo-se de pesquisa de campo qualitativa aplicada a profissionais de moda, inseridos no mercado gaúcho, o trabalho procura captar a singularidade do consumidor de moda do Rio Grande do Sul.Universidade do Estado de Santa Catarina2009-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/766010.5965/1982615x02032009013ModaPalavra e-periódico; Vol. 2 No. 3 (2009): ModaPalavraModaPalavra e-periódico; Vol. 2 Núm. 3 (2009): ModaPalavra Modapalavra e-periódico; v. 2 n. 3 (2009): ModaPalavra1982-615X10.5965/1982615x02032009reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7660/5204Copyright (c) 2016 Ana Sofia Schneider, Claudia Schemes, Denise Castilhos de Araújohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSchneider, Ana SofiaSchemes, ClaudiaAraújo, Denise Castilhos de2023-03-03T16:29:51Zoai::article/7660Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2023-03-03T16:29:51ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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