Waste prevention in the clothing and fashion sector: innovation in the design process
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/3478 |
Resumo: | This article presents the problem of textile waste generation in the fashion and clothing manufacturing sector and study strategies for cleaner production presenting the zero waste design process as an alternative to reducing textile waste and its application as radical innovation process compared with conventional methods of development of fashion products. The results are validated in a manufacturer company of fashion products and indicate the viability of applying the proposed study since the creation, development and production in the garment sector. |
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Waste prevention in the clothing and fashion sector: innovation in the design process Prevenção do desperdício no setor de vestuário e moda: inovação no processo de designtextile wasteinnovationzero waste designresíduos têxteisinovaçãodesign zero wasteThis article presents the problem of textile waste generation in the fashion and clothing manufacturing sector and study strategies for cleaner production presenting the zero waste design process as an alternative to reducing textile waste and its application as radical innovation process compared with conventional methods of development of fashion products. The results are validated in a manufacturer company of fashion products and indicate the viability of applying the proposed study since the creation, development and production in the garment sector.O presente artigo parte da problemática da geração de resíduos têxteis no setor de confecção de produtos de moda e vestuário e do estudo de estratégias de produção mais limpa apresentando o processo de design zero waste como alternativa para a redução do desperdício têxtil e sua aplicação como inovação radical de processo comparado com processos convencionais de desenvolvimento de produtos de moda. Os resultados são validados em uma empresa de confecção de produtos de moda e apontam a viabilidade da aplicação do estudo proposto desde a criação, desenvolvimento e produção no âmbito do setor de vestuário.Universidade do Estado de Santa Catarina2013-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/3478ModaPalavra e-periódico; Vol. 6 No. 12 (2013): Dossiê Futuro & Inovação em Design e Processos de Produção de Moda; 36 - 60ModaPalavra e-periódico; Vol. 6 Núm. 12 (2013): Dossiê Futuro & Inovação em Design e Processos de Produção de Moda; 36 - 60 Modapalavra e-periódico; v. 6 n. 12 (2013): Dossiê Futuro & Inovação em Design e Processos de Produção de Moda; 36 - 601982-615Xreponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/3478/6848Copyright (c) 2013 Iana Uliana Perez, Suzana Barreto Martinshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPerez, Iana UlianaBarreto Martins, Suzana2017-06-21T20:55:16Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/3478Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2017-06-21T20:55:16ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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