The diamond engagement ring: the role of an adornment in the history of contemporary society
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/23865 |
Resumo: | The use of a diamond ring is currently considered a tradition in an engagement. Considering the set of values commensurate with this tradition, the present work seeks to identify the semiotics associated with diamonds in conjunction with engagement rings as the materialisation of the ideal of romance. Regarding the methodology, we conducted a bibliographic review of books and articles. From the study, we identified the technological changes associated with diamond rings, encompassing various models and their meanings. We observed that the advertisements for the gem, created by the company De Beers in the first half of the 20th century, are the origin of the symbolic attributes linked to the diamond ring. In addition, changes are observed in the social sphere, indicating the transformation of the use of this garment over the last century, not being restricted to women only. |
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The diamond engagement ring: the role of an adornment in the history of contemporary societyEl anillo de compromiso de diamantes: el papel de un adorno en la historia de la sociedad contemporáneaO anel de noivado de diamante: O papel de um adorno na história da sociedade contemporâneajewellery designtechnological evolutionengagement ringdiamonddesign de joiasevolução tecnológicaanel de noivadodiamantediseño de joyeríaevolución tecnológicaanillo de compromisodiamanteThe use of a diamond ring is currently considered a tradition in an engagement. Considering the set of values commensurate with this tradition, the present work seeks to identify the semiotics associated with diamonds in conjunction with engagement rings as the materialisation of the ideal of romance. Regarding the methodology, we conducted a bibliographic review of books and articles. From the study, we identified the technological changes associated with diamond rings, encompassing various models and their meanings. We observed that the advertisements for the gem, created by the company De Beers in the first half of the 20th century, are the origin of the symbolic attributes linked to the diamond ring. In addition, changes are observed in the social sphere, indicating the transformation of the use of this garment over the last century, not being restricted to women only.El uso del anillo de diamantes se considera actualmente una tradición en un compromiso. A la luz del conjunto de valores que brinda esta tradición, el presente trabajo busca identificar la semiótica asociada a los diamantes en conjunto con los anillos de compromiso, como la materialización del ideal de romance. En cuanto a la metodología, se llevó a cabo un análisis y revisión bibliográfica de libros y artículos. Con este análisis se identificaron los cambios tecnológicos asociados a los anillos con diamantes, recorriendo diversos modelos y sus significados. Se observó que los atributos simbólicos relacionados con el anillo de diamantes tienen su origen en la publicidad de la gema, creada por la empresa De Beers, que se remonta a la primera mitad del siglo XX. Además, se verifican cambios en la esfera social, indicando la transformación del uso de esta pieza a lo largo del último siglo, no restringiéndose únicamente a las mujeres.O uso de anel de diamante é tido atualmente como uma tradição em um noivado. Considerando o conjunto de valores proporcionados por essa tradição, o presente trabalho busca identificar a semiótica associada aos diamantes em conjunto com os anéis de noivado, como materialização do ideal de romance. Quanto à metodologia, foi realizada análise e revisão bibliográfica de livros e artigos. A partir dessa análise, foram identificadas as mudanças tecnológicas associadas aos anéis com diamantes, passando por diversos modelos e seus significados. Foi percebido que os atributos psicológicos relacionados ao anel de diamante têm origem nas propagandas da gema, criadas pela empresa De Beers, datadas da primeira metade do século XX. Além disso, são constatadas mudanças no âmbito social, indicando a evolução do uso dessa peça ao longo do último século, não restringindo-se apenas às mulheres.Universidade do Estado de Santa Catarina2024-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziptext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/2386510.5965/1982615x17412024128ModaPalavra e-periódico; Vol. 17 No. 41 (2024): Moda e Emoções na Cultura do Consumo; 128-169ModaPalavra e-periódico; Vol. 17 Núm. 41 (2024): Moda e Emoções na Cultura do Consumo; 128-169 Modapalavra e-periódico; v. 17 n. 41 (2024): Moda e Emoções na Cultura do Consumo; 128-1691982-615X10.5965/1982615x17412024000reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/23865/16423https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/23865/16424https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/23865/16433Copyright (c) 2023 Paulina Helena Zanluchi Mior, Mariana Pohlmann de Oliveira, Vinicius Gadis Ribeiro, Gabriela Zubaran Pizzatohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMior, Paulina Helena ZanluchiOliveira, Mariana Pohlmann deRibeiro, Vinicius GadisPizzato, Gabriela Zubaran2024-02-29T11:43:18Zoai::article/23865Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2024-02-29T11:43:18ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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