Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Formação (Fortaleza) |
DOI: | 10.25053/redufor.v3i7.169 |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169 |
Resumo: | In this article I describe my experience as a coordinator at the head of a working group formed by teachers who, during the 2013-2016 courses, have applied ICT tools in the social sciences area, in secondary schools, to try to improve students' motivation and their Overall performance, while developing a self-training plan for participating teachers. I will describe the procedures, tools and results obtained from an analysis of the current situation of the area in the ESO classrooms of a concerted center of the “La Chanca” neighborhood. |
id |
UECE-1_51f0644dd5deb45824249a5e74d5018a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/169 |
network_acronym_str |
UECE-1 |
network_name_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
spelling |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICTGrupos de trabajo, un medio para mejorar los rendimientos en el área de CCSS en secundaria a través de las TICWorking groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICTGrupos de trabalho, um meio para melhorar o rendimiento na área de CCSS no ensino médio através das TICTICLa formación del profesoradoLa autoformación.TICFormação de ProfessoresAutoformaçãoICTTeacher TrainingSelf-trainingIn this article I describe my experience as a coordinator at the head of a working group formed by teachers who, during the 2013-2016 courses, have applied ICT tools in the social sciences area, in secondary schools, to try to improve students' motivation and their Overall performance, while developing a self-training plan for participating teachers. I will describe the procedures, tools and results obtained from an analysis of the current situation of the area in the ESO classrooms of a concerted center of the “La Chanca” neighborhood.En este artículo describo mi experiencia como coordinador al frente de un grupo de trabajo formado por docentes que, durante los cursos 2013-2016, hemos aplicado herramientas TIC en el área de ciencias sociales, en secundaria, para intentar mejorar la motivación del alumnado y su rendimiento global, a la vez que se desarrolla un plan de autoformación para los docentes participantes. Describiré los procedimientos, las herramientas y los resultados obtenidos partiendo de un análisis sobre la situación actual del área en las aulas de ESO de un centro concertado del barrio de “La Chanca”.Neste artigo eu descrevo minha experiência como coordenador na frente de um grupo de trabalho constituído por professores durante os anos 2013-2016 temos aplicado ferramentas TIC na área das ciências sociais, no secundário, para tentar melhorar a motivação dos alunos e o desempenho global, uma vez que se formação para os professores participantes. Descreve os desenvolve um plano de autoprocedimentos, as ferramentas e os resultados obtidos partindo de uma análise sobre a situação atual da área nas aulas de ESO de um centro concertado do bairro de “La Chanca”EdUECE2018-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/16910.25053/redufor.v3i7.169Educ. Form.; Vol. 3 No. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23Educ. Form.; Vol. 3 Núm. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23Éducation et formation; Vol. 3 No 7 (2018): Educação & Formação; 16-23Educ. Form.; v. 3 n. 7 (2018): Educação & Formação; 16-232448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169/151Copyright (c) 2018 Mauricio Rodríguez Lópezhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLópez, Mauricio Rodríguez2023-06-29T11:42:52Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/169Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2023-06-29T11:42:52Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT Grupos de trabajo, un medio para mejorar los rendimientos en el área de CCSS en secundaria a través de las TIC Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT Grupos de trabalho, um meio para melhorar o rendimiento na área de CCSS no ensino médio através das TIC |
title |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT |
spellingShingle |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT López, Mauricio Rodríguez TIC La formación del profesorado La autoformación . TIC Formação de Professores Autoformação ICT Teacher Training Self-training López, Mauricio Rodríguez TIC La formación del profesorado La autoformación . TIC Formação de Professores Autoformação ICT Teacher Training Self-training |
title_short |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT |
title_full |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT |
title_fullStr |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT |
title_full_unstemmed |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT |
title_sort |
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT |
author |
López, Mauricio Rodríguez |
author_facet |
López, Mauricio Rodríguez López, Mauricio Rodríguez |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
López, Mauricio Rodríguez |
dc.subject.por.fl_str_mv |
TIC La formación del profesorado La autoformación . TIC Formação de Professores Autoformação ICT Teacher Training Self-training |
topic |
TIC La formación del profesorado La autoformación . TIC Formação de Professores Autoformação ICT Teacher Training Self-training |
description |
In this article I describe my experience as a coordinator at the head of a working group formed by teachers who, during the 2013-2016 courses, have applied ICT tools in the social sciences area, in secondary schools, to try to improve students' motivation and their Overall performance, while developing a self-training plan for participating teachers. I will describe the procedures, tools and results obtained from an analysis of the current situation of the area in the ESO classrooms of a concerted center of the “La Chanca” neighborhood. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-01-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169 10.25053/redufor.v3i7.169 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169 |
identifier_str_mv |
10.25053/redufor.v3i7.169 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169/151 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Mauricio Rodríguez López http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Mauricio Rodríguez López http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educ. Form.; Vol. 3 No. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23 Educ. Form.; Vol. 3 Núm. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23 Éducation et formation; Vol. 3 No 7 (2018): Educação & Formação; 16-23 Educ. Form.; v. 3 n. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23 2448-3583 reponame:Educação & Formação (Fortaleza) instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
collection |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br |
_version_ |
1822181124416208896 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.25053/redufor.v3i7.169 |