Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: López, Mauricio Rodríguez
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Formação (Fortaleza)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169
Resumo: In this article I describe my experience as a coordinator at the head of a working group formed by teachers who, during the 2013-2016 courses, have applied ICT tools in the social sciences area, in secondary schools, to try to improve students' motivation and their Overall performance, while developing a self-training plan for participating teachers. I will describe the procedures, tools and results obtained from an analysis of the current situation of the area in the ESO classrooms of a concerted center of the “La Chanca” neighborhood.
id UECE-1_51f0644dd5deb45824249a5e74d5018a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/169
network_acronym_str UECE-1
network_name_str Educação & Formação (Fortaleza)
repository_id_str
spelling Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICTGrupos de trabajo, un medio para mejorar los rendimientos en el área de CCSS en secundaria a través de las TICWorking groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICTGrupos de trabalho, um meio para melhorar o rendimiento na área de CCSS no ensino médio através das TICTICLa formación del profesoradoLa autoformación.TICFormação de ProfessoresAutoformaçãoICTTeacher TrainingSelf-trainingIn this article I describe my experience as a coordinator at the head of a working group formed by teachers who, during the 2013-2016 courses, have applied ICT tools in the social sciences area, in secondary schools, to try to improve students' motivation and their Overall performance, while developing a self-training plan for participating teachers. I will describe the procedures, tools and results obtained from an analysis of the current situation of the area in the ESO classrooms of a concerted center of the “La Chanca” neighborhood.En este artículo describo mi experiencia como coordinador al frente de un grupo de trabajo formado por docentes que, durante los cursos 2013-2016, hemos aplicado herramientas TIC en el área de ciencias sociales, en secundaria, para intentar mejorar la motivación del alumnado y su rendimiento global, a la vez que se desarrolla un plan de autoformación para los docentes participantes. Describiré los procedimientos, las herramientas y los resultados obtenidos partiendo de un análisis sobre la situación actual del área en las aulas de ESO de un centro concertado del barrio de “La Chanca”.Neste artigo eu descrevo minha experiência como coordenador na frente de um grupo de trabalho constituído por professores durante os anos 2013-2016 temos aplicado ferramentas TIC na área das ciências sociais, no secundário, para tentar melhorar a motivação dos alunos e o desempenho global, uma vez que se formação para os professores participantes. Descreve os desenvolve um plano de autoprocedimentos, as ferramentas e os resultados obtidos partindo de uma análise sobre a situação atual da área nas aulas de ESO de um centro concertado do bairro de “La Chanca”EdUECE2018-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/16910.25053/redufor.v3i7.169Educ. Form.; Vol. 3 No. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23Educ. Form.; Vol. 3 Núm. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23Éducation et formation; Vol. 3 No 7 (2018): Educação & Formação; 16-23Educ. Form.; v. 3 n. 7 (2018): Educação & Formação; 16-232448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169/151Copyright (c) 2018 Mauricio Rodríguez Lópezhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLópez, Mauricio Rodríguez2023-06-29T11:42:52Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/169Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2023-06-29T11:42:52Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
Grupos de trabajo, un medio para mejorar los rendimientos en el área de CCSS en secundaria a través de las TIC
Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
Grupos de trabalho, um meio para melhorar o rendimiento na área de CCSS no ensino médio através das TIC
title Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
spellingShingle Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
López, Mauricio Rodríguez
TIC
La formación del profesorado
La autoformación
.
TIC
Formação de Professores
Autoformação
ICT
Teacher Training
Self-training
title_short Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
title_full Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
title_fullStr Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
title_full_unstemmed Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
title_sort Working groups, a means to improve performance In the CCSS area in high school through ICT
author López, Mauricio Rodríguez
author_facet López, Mauricio Rodríguez
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv López, Mauricio Rodríguez
dc.subject.por.fl_str_mv TIC
La formación del profesorado
La autoformación
.
TIC
Formação de Professores
Autoformação
ICT
Teacher Training
Self-training
topic TIC
La formación del profesorado
La autoformación
.
TIC
Formação de Professores
Autoformação
ICT
Teacher Training
Self-training
description In this article I describe my experience as a coordinator at the head of a working group formed by teachers who, during the 2013-2016 courses, have applied ICT tools in the social sciences area, in secondary schools, to try to improve students' motivation and their Overall performance, while developing a self-training plan for participating teachers. I will describe the procedures, tools and results obtained from an analysis of the current situation of the area in the ESO classrooms of a concerted center of the “La Chanca” neighborhood.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-01-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169
10.25053/redufor.v3i7.169
url https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169
identifier_str_mv 10.25053/redufor.v3i7.169
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/169/151
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Mauricio Rodríguez López
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Mauricio Rodríguez López
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE
publisher.none.fl_str_mv EdUECE
dc.source.none.fl_str_mv Educ. Form.; Vol. 3 No. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23
Educ. Form.; Vol. 3 Núm. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23
Éducation et formation; Vol. 3 No 7 (2018): Educação & Formação; 16-23
Educ. Form.; v. 3 n. 7 (2018): Educação & Formação; 16-23
2448-3583
reponame:Educação & Formação (Fortaleza)
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Educação & Formação (Fortaleza)
collection Educação & Formação (Fortaleza)
repository.name.fl_str_mv Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br
_version_ 1798329443034333184