Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Andrade, João Tadeu de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Conhecer (Fortaleza)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/6258
Resumo: This is a reflective report on the graduate teaching experience with Masters of Arts in Popular Culture, within the scope of the project Knowledge Encounter, promoted by the Brazilian National Institute of Science and Technology for Inclusion in Higher Education and Research (Instituto Nacional de Ciência e Tecnologia de Inclusão no Ensino Superior e na Pesquisa [INCTI]) and the Ceará State University (Universidade Estadual do Ceará [UECE]), in the MA Course in Public Policy and Society. The article examines the subject Traditional Healing Knowledge and highlights 5 pedagogical and epistemic aspects that are directly related to the theoretical, epistemological, and political foundations of the project Knowledge Encounter.
id UECE-2_b06bf9005abd7cc18d18c48e32cf24a2
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/6258
network_acronym_str UECE-2
network_name_str Conhecer (Fortaleza)
repository_id_str
spelling Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do CearáEncuentro de Saberes: experiencia intercultural en el posgrado de la Universidad del Estado de Ceará: experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do CearáRencontre du Savoir: : expérience interculturelle dans les hautes études à l’Université d’État du CearáEncontro de saberes:: experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Cearásaberes tradicionaiscuraensino de pós graduaçãoencontro de saberestraditional knowledge healinggraduate education knowledge encountersaberes tradicionalescuracióneducación de posgradoencuentro de saberessavoir traditionnel guérisonhautes étudesrencontre du savoirThis is a reflective report on the graduate teaching experience with Masters of Arts in Popular Culture, within the scope of the project Knowledge Encounter, promoted by the Brazilian National Institute of Science and Technology for Inclusion in Higher Education and Research (Instituto Nacional de Ciência e Tecnologia de Inclusão no Ensino Superior e na Pesquisa [INCTI]) and the Ceará State University (Universidade Estadual do Ceará [UECE]), in the MA Course in Public Policy and Society. The article examines the subject Traditional Healing Knowledge and highlights 5 pedagogical and epistemic aspects that are directly related to the theoretical, epistemological, and political foundations of the project Knowledge Encounter.Este es un informe reflexivo acerca de la experiencia en la enseñanza de posgrado con maestros de la Cultura Popular, en el ámbito del proyecto Encuentro de Saberes, promovido por el Instituto Nacional de Ciencia y Tecnología para la Inclusión en la Educación Superior e Investigación de Brasil (Instituto Nacional de Ciência e Tecnologia de Inclusão no Ensino Superior e na Pesquisa [INCTI]) y por la Universidad del Estado de Ceará (Universidade Estadual do Ceará [UECE]), en la Maestría en Políticas Públicas y Sociedad. El artículo examina la asignatura Saberes Tradicionales de la Curación y destaca 5 aspectos pedagógicos y epistémicos directamente relacionados con los fundamentos teóricos, epistemológicos, y políticos del proyecto Encuentro de Saberes.Il s’agit d’un rapport de réflexion sur l’expérience d’enseignement des hautes études avec des maîtres de Culture Populaire, dans le cadre du projet Rencontre du Savoir, promu par l’Institut National de la Science et de la Technologie pour l’Inclusion dans l’Enseignement Supérieur et la Recherche du Brésil (Instituto Nacional de Ciência e Tecnologia de Inclusão no Ensino Superior e na Pesquisa [INCTI]) et par l’Université d’État du Ceará (Universidade Estadual do Ceará [UECE]), dans le cours de Maîtrise en Politiques Publiques et Société. L’article examine le sujet Savoir Traditionnel de Guérison et met en évidence 5 aspects pédagogiques et épistémiques qui sont directement liés aux fondements théoriques, épistémologiques, et politiques du projet Rencontre du Savoir.Este é um relato reflexivo sobre experiência de ensino na pós-graduação com mestres da Cultura Popular, no âmbito do projeto Encontro de Saberes, promovido pelo Instituto Nacional de Ciência e Tecnologia de Inclusão no Ensino Superior e na Pesquisa (INCTI) e pela Universidade Estadual do Ceará (UECE), no Mestrado em Políticas Públicas e Sociedade. O artigo examina a disciplina Saberes Tradicionais da Cura e destaca 5 aspectos pedagógicos e epistêmicos que têm relação direta com os fundamentos teóricos, epistemológicos e políticos do projeto Encontro de Saberes.EdUECE2021-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/625810.32335/2238-0426.2021.11.27.6258Conhecer: debate entre o público e o privado; v. 11 n. 27 (2021); 193-2052238-0426reponame:Conhecer (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/6258/6091Copyright (c) 2021 Conhecer: debate entre o público e o privadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAndrade, João Tadeu de2021-11-09T18:58:05Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6258Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/oaifhsfgm@gmail.com||revistaconhecer@uece.br2238-04262238-0426opendoar:2021-11-09T18:58:05Conhecer (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
Encuentro de Saberes: experiencia intercultural en el posgrado de la Universidad del Estado de Ceará: experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
Rencontre du Savoir: : expérience interculturelle dans les hautes études à l’Université d’État du Ceará
Encontro de saberes:: experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
title Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
spellingShingle Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
Andrade, João Tadeu de
saberes tradicionais
cura
ensino de pós graduação
encontro de saberes
traditional knowledge
healing
graduate education
knowledge encounter
saberes tradicionales
curación
educación de posgrado
encuentro de saberes
savoir traditionnel
guérison
hautes études
rencontre du savoir
title_short Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
title_full Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
title_fullStr Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
title_full_unstemmed Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
title_sort Knowledge Encounter: intercultural experience in the graduate program of the Ceará State University : experiência intercultural na pós-graduação da Universidade Estadual do Ceará
author Andrade, João Tadeu de
author_facet Andrade, João Tadeu de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Andrade, João Tadeu de
dc.subject.por.fl_str_mv saberes tradicionais
cura
ensino de pós graduação
encontro de saberes
traditional knowledge
healing
graduate education
knowledge encounter
saberes tradicionales
curación
educación de posgrado
encuentro de saberes
savoir traditionnel
guérison
hautes études
rencontre du savoir
topic saberes tradicionais
cura
ensino de pós graduação
encontro de saberes
traditional knowledge
healing
graduate education
knowledge encounter
saberes tradicionales
curación
educación de posgrado
encuentro de saberes
savoir traditionnel
guérison
hautes études
rencontre du savoir
description This is a reflective report on the graduate teaching experience with Masters of Arts in Popular Culture, within the scope of the project Knowledge Encounter, promoted by the Brazilian National Institute of Science and Technology for Inclusion in Higher Education and Research (Instituto Nacional de Ciência e Tecnologia de Inclusão no Ensino Superior e na Pesquisa [INCTI]) and the Ceará State University (Universidade Estadual do Ceará [UECE]), in the MA Course in Public Policy and Society. The article examines the subject Traditional Healing Knowledge and highlights 5 pedagogical and epistemic aspects that are directly related to the theoretical, epistemological, and political foundations of the project Knowledge Encounter.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-10-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/6258
10.32335/2238-0426.2021.11.27.6258
url https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/6258
identifier_str_mv 10.32335/2238-0426.2021.11.27.6258
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revistaconhecer/article/view/6258/6091
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Conhecer: debate entre o público e o privado
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Conhecer: debate entre o público e o privado
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE
publisher.none.fl_str_mv EdUECE
dc.source.none.fl_str_mv Conhecer: debate entre o público e o privado; v. 11 n. 27 (2021); 193-205
2238-0426
reponame:Conhecer (Fortaleza)
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Conhecer (Fortaleza)
collection Conhecer (Fortaleza)
repository.name.fl_str_mv Conhecer (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv fhsfgm@gmail.com||revistaconhecer@uece.br
_version_ 1797219789004865536