The prisoner's right to education in Brazil and its legal aspects
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/8714 |
Resumo: | This essay discourses the right to education of incarcerated people in Brazil. It has a general objective to analyze the legislation around this right. The present investigation is based on the qualitative research approach, from a bibliographic and documental review of already published materials on the main international treaties and the national legislation which discour about the right to education in this segment. It is worth mentioning that despite education being characterized as an instrument of social change, it must not be treated only to this end but as a necessary and concrete right which should be guaranteed, especially for historically marginalized groups. |
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The prisoner's right to education in Brazil and its legal aspectsO direito à educação do preso no Brasil e seus aspectos legais Direito à educaçãoSistema prisionalBrasilRight to educationPrisional systemBrazilThis essay discourses the right to education of incarcerated people in Brazil. It has a general objective to analyze the legislation around this right. The present investigation is based on the qualitative research approach, from a bibliographic and documental review of already published materials on the main international treaties and the national legislation which discour about the right to education in this segment. It is worth mentioning that despite education being characterized as an instrument of social change, it must not be treated only to this end but as a necessary and concrete right which should be guaranteed, especially for historically marginalized groups.Este trabalho discorre sobre o direito à educação da população em situação de cárcere no Brasil e tem como objetivo geral analisar a legislação em torno desse direito. A presente investigação fundamenta-se na abordagem qualitativa, a partir de uma pesquisa de cunho bibliográfico e documental que parte do exame dos principais tratados internacionais e da legislação nacional que discorrem acerca do direito à educação desse segmento. É relevante frisar que apesar da educação ser caracterizada como um instrumento de ressocialização, ela não deve ser tratada apenas para este fim, mas sim como um direito necessário e concreto que deve ser garantido em especial para os segmentos historicamente marginalizados. EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/871410.47149/pemo.v4.e48714Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 4 (2022): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e48714Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 4 (2022): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e48714Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 4 (2022): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e487142675-519Xreponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/8714/8241https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/8714/8408https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/8714/9006Copyright (c) 2022 Cássia Gercina de Sousa Jácome, Emanuela Rutila Monteiro Chaves (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJácome, Cássia Gercina de SousaChaves, Emanuela Rutila Monteiro2023-10-04T11:35:04Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8714Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2023-10-04T11:35:04Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
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