Public Policies for Quilombola Communities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6342 |
Resumo: | This article is the result of consistent research in a survey of scientific production in the Public Policy area, which has as its main or partial scope the themes of Public Policies for Quilombola Communities and Structural Racism. The methodology used in the research was the "state of the matter", with the objective of identifying the scientific productions available at the base of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel - CAPES and Scientific Electronic Library Online - Scielo from that period is justified by the identification of the analyzed theme and the mentioned works. The importance of public policies, as instruments for promoting equality to certain social groups, due to historical factors, is reflected not only by academic production, but also by the logistics adopted to implement these policies. |
id |
UECE-6_0b32e3dce06745d73e0a1cc3daf9bf65 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/6342 |
network_acronym_str |
UECE-6 |
network_name_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository_id_str |
|
spelling |
Public Policies for Quilombola CommunitiesAs Políticas Públicas destinadas às Comunidades QuilombolasRacismo EstruturalPolíticas PúblicasQuilombolasciências políticaspolíticas públicasStructural RacismPublic PolicyQuilombolasThis article is the result of consistent research in a survey of scientific production in the Public Policy area, which has as its main or partial scope the themes of Public Policies for Quilombola Communities and Structural Racism. The methodology used in the research was the "state of the matter", with the objective of identifying the scientific productions available at the base of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel - CAPES and Scientific Electronic Library Online - Scielo from that period is justified by the identification of the analyzed theme and the mentioned works. The importance of public policies, as instruments for promoting equality to certain social groups, due to historical factors, is reflected not only by academic production, but also by the logistics adopted to implement these policies.Este artigo é resultado de pesquisa consistente em levantamento da produção científica na área Políticas Públicas, que tenham como escopo – principal ou parcial - os temas Políticas Públicas para Comunidades Quilombolas e Racismo Estrutural. A metodologia utilizada na pesquisa foi a do “estado da questão”, com a objetivo de identificar as produções científicas disponíveis na base da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior- CAPES e Scientific Electronic Library Online-Scielo desse período justifica-se pela identificação do tema analisado e os mencionados trabalhos. A importância das políticas públicas, como instrumentos de promoção da isonomia a determinados grupos sociais, em virtude de fatores históricos, se reflete não só pela produção acadêmica, mas também pela logística adotada para a efetivação destas políticas.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/634210.47149/pemo.v3i1.6342Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e316342Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e316342Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3163422675-519X10.47149/pemo.v3i1reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6342/6111Copyright (c) 2021 Alinne Nauane Espíndola Braga, Raimunda Conceição Rosa Pedrosahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBraga, Alinne Nauane EspíndolaPedrosa, Raimunda Conceição Rosa2021-11-07T00:54:00Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6342Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-11-07T00:54Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Public Policies for Quilombola Communities As Políticas Públicas destinadas às Comunidades Quilombolas |
title |
Public Policies for Quilombola Communities |
spellingShingle |
Public Policies for Quilombola Communities Braga, Alinne Nauane Espíndola Racismo Estrutural Políticas Públicas Quilombolas ciências políticas políticas públicas Structural Racism Public Policy Quilombolas |
title_short |
Public Policies for Quilombola Communities |
title_full |
Public Policies for Quilombola Communities |
title_fullStr |
Public Policies for Quilombola Communities |
title_full_unstemmed |
Public Policies for Quilombola Communities |
title_sort |
Public Policies for Quilombola Communities |
author |
Braga, Alinne Nauane Espíndola |
author_facet |
Braga, Alinne Nauane Espíndola Pedrosa, Raimunda Conceição Rosa |
author_role |
author |
author2 |
Pedrosa, Raimunda Conceição Rosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Braga, Alinne Nauane Espíndola Pedrosa, Raimunda Conceição Rosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Racismo Estrutural Políticas Públicas Quilombolas ciências políticas políticas públicas Structural Racism Public Policy Quilombolas |
topic |
Racismo Estrutural Políticas Públicas Quilombolas ciências políticas políticas públicas Structural Racism Public Policy Quilombolas |
description |
This article is the result of consistent research in a survey of scientific production in the Public Policy area, which has as its main or partial scope the themes of Public Policies for Quilombola Communities and Structural Racism. The methodology used in the research was the "state of the matter", with the objective of identifying the scientific productions available at the base of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel - CAPES and Scientific Electronic Library Online - Scielo from that period is justified by the identification of the analyzed theme and the mentioned works. The importance of public policies, as instruments for promoting equality to certain social groups, due to historical factors, is reflected not only by academic production, but also by the logistics adopted to implement these policies. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6342 10.47149/pemo.v3i1.6342 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6342 |
identifier_str_mv |
10.47149/pemo.v3i1.6342 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6342/6111 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Alinne Nauane Espíndola Braga, Raimunda Conceição Rosa Pedrosa http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Alinne Nauane Espíndola Braga, Raimunda Conceição Rosa Pedrosa http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e316342 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e316342 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e316342 2675-519X 10.47149/pemo.v3i1 reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
collection |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository.name.fl_str_mv |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rev.pemo@uece.br |
_version_ |
1801213153480015872 |