The urban is played
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653 |
Resumo: | The objective of this publication is to present the theoretical foundations that accompany the process of anthropological problematization raised to think or play as a way of living or public space. It seeks to bring together concepts about Public Space and Brincadeira, taking into account the implications of the processes of education of the body in the configuration of the city. A theoretical approach seeks to establish dialogues with a field experience in relation to three villages of Villa García, a bairro located on the outskirts of Montevidéu, and the questões that lead the research carried out. |
id |
UECE-6_335d9462f7176be4999f53d6147e15a2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/4653 |
network_acronym_str |
UECE-6 |
network_name_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository_id_str |
|
spelling |
The urban is playedLo urbano se juegaO urbano é jogadoJogosEspaço PublicoCidadeGame. Public Space. CityJuego. Espacio público. Ciudad.EducaciónAntropologíaHumanidadesThe objective of this publication is to present the theoretical foundations that accompany the process of anthropological problematization raised to think or play as a way of living or public space. It seeks to bring together concepts about Public Space and Brincadeira, taking into account the implications of the processes of education of the body in the configuration of the city. A theoretical approach seeks to establish dialogues with a field experience in relation to three villages of Villa García, a bairro located on the outskirts of Montevidéu, and the questões that lead the research carried out.La presente publicación se propone presentar las fundamentaciones teóricas que acompañan el proceso de problematización antropológica planteadas para pensar el juego como forma de habitar el Espacio público. Se busca aproximar a conceptualizaciones sobre Espacio Público y el Juego, poniéndolos en consideración con las implicancias en los procesos de educación del cuerpo en la configuración de la ciudad. El abordaje teórico busca establecer diálogos con una experiencia de trabajo de campo en relación a tres plazas de Villa García, un barrio situado en la periferia de Montevideo, y las preguntas que orientaron la investigación desarrollada.Esta publicação tem como objetivo apresentar os fundamentos teóricos que acompanham o processo de problematização antropológica levantada para pensar o jogo como forma de habitar o Espaço público. Busca aproximar conceituações sobre Espaço Público e Brincadeira, levando-as em consideração com as implicações nos processos de educação do corpo na configuração da cidade. A abordagem teórica busca estabelecer diálogos com uma experiência de campo em relação a três praças de Villa García, bairro situado na periferia de Montevidéu, e as questões que nortearam a pesquisa realizada. EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/465310.47149/pemo.v3i2.4653Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3246532675-519X10.47149/pemo.v3i2reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEspahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653/4075Copyright (c) 2021 Camilo Ríos Boliolihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRíos Bolioli, Camilo2021-04-29T20:50:14Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/4653Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-04-29T20:50:14Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The urban is played Lo urbano se juega O urbano é jogado |
title |
The urban is played |
spellingShingle |
The urban is played Ríos Bolioli, Camilo Jogos Espaço Publico Cidade Game. Public Space. City Juego. Espacio público. Ciudad. Educación Antropología Humanidades |
title_short |
The urban is played |
title_full |
The urban is played |
title_fullStr |
The urban is played |
title_full_unstemmed |
The urban is played |
title_sort |
The urban is played |
author |
Ríos Bolioli, Camilo |
author_facet |
Ríos Bolioli, Camilo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ríos Bolioli, Camilo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jogos Espaço Publico Cidade Game. Public Space. City Juego. Espacio público. Ciudad. Educación Antropología Humanidades |
topic |
Jogos Espaço Publico Cidade Game. Public Space. City Juego. Espacio público. Ciudad. Educación Antropología Humanidades |
description |
The objective of this publication is to present the theoretical foundations that accompany the process of anthropological problematization raised to think or play as a way of living or public space. It seeks to bring together concepts about Public Space and Brincadeira, taking into account the implications of the processes of education of the body in the configuration of the city. A theoretical approach seeks to establish dialogues with a field experience in relation to three villages of Villa García, a bairro located on the outskirts of Montevidéu, and the questões that lead the research carried out. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653 10.47149/pemo.v3i2.4653 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653 |
identifier_str_mv |
10.47149/pemo.v3i2.4653 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653/4075 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Camilo Ríos Bolioli http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Camilo Ríos Bolioli http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653 2675-519X 10.47149/pemo.v3i2 reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
collection |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository.name.fl_str_mv |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rev.pemo@uece.br |
_version_ |
1801213153386692608 |