The urban is played

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ríos Bolioli, Camilo
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653
Resumo: The objective of this publication is to present the theoretical foundations that accompany the process of anthropological problematization raised to think or play as a way of living or public space. It seeks to bring together concepts about Public Space and Brincadeira, taking into account the implications of the processes of education of the body in the configuration of the city. A theoretical approach seeks to establish dialogues with a field experience in relation to three villages of Villa García, a bairro located on the outskirts of Montevidéu, and the questões that lead the research carried out.
id UECE-6_335d9462f7176be4999f53d6147e15a2
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/4653
network_acronym_str UECE-6
network_name_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository_id_str
spelling The urban is playedLo urbano se juegaO urbano é jogadoJogosEspaço PublicoCidadeGame. Public Space. CityJuego. Espacio público. Ciudad.EducaciónAntropologíaHumanidadesThe objective of this publication is to present the theoretical foundations that accompany the process of anthropological problematization raised to think or play as a way of living or public space. It seeks to bring together concepts about Public Space and Brincadeira, taking into account the implications of the processes of education of the body in the configuration of the city. A theoretical approach seeks to establish dialogues with a field experience in relation to three villages of Villa García, a bairro located on the outskirts of Montevidéu, and the questões that lead the research carried out.La presente publicación se propone presentar las fundamentaciones teóricas que acompañan el proceso de problematización antropológica planteadas para pensar el juego como forma de habitar el Espacio público. Se busca aproximar a conceptualizaciones sobre Espacio Público y el Juego, poniéndolos en consideración con las implicancias en los procesos de educación del cuerpo en la configuración de la ciudad. El abordaje teórico busca establecer diálogos con una experiencia de trabajo de campo en relación a tres plazas de Villa García, un barrio situado en la periferia de Montevideo, y las preguntas que orientaron la investigación desarrollada.Esta publicação tem como objetivo apresentar os fundamentos teóricos que acompanham o processo de problematização antropológica levantada para pensar o jogo como forma de habitar o Espaço público. Busca aproximar conceituações sobre Espaço Público e Brincadeira, levando-as em consideração com as implicações nos processos de educação do corpo na configuração da cidade. A abordagem teórica busca estabelecer diálogos com uma experiência de campo em relação a três praças de Villa García, bairro situado na periferia de Montevidéu, e as questões que nortearam a pesquisa realizada.  EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/465310.47149/pemo.v3i2.4653Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3246532675-519X10.47149/pemo.v3i2reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEspahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653/4075Copyright (c) 2021 Camilo Ríos Boliolihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRíos Bolioli, Camilo2021-04-29T20:50:14Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/4653Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-04-29T20:50:14Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv The urban is played
Lo urbano se juega
O urbano é jogado
title The urban is played
spellingShingle The urban is played
Ríos Bolioli, Camilo
Jogos
Espaço Publico
Cidade
Game. Public Space. City
Juego. Espacio público. Ciudad.
Educación
Antropología
Humanidades
title_short The urban is played
title_full The urban is played
title_fullStr The urban is played
title_full_unstemmed The urban is played
title_sort The urban is played
author Ríos Bolioli, Camilo
author_facet Ríos Bolioli, Camilo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ríos Bolioli, Camilo
dc.subject.por.fl_str_mv Jogos
Espaço Publico
Cidade
Game. Public Space. City
Juego. Espacio público. Ciudad.
Educación
Antropología
Humanidades
topic Jogos
Espaço Publico
Cidade
Game. Public Space. City
Juego. Espacio público. Ciudad.
Educación
Antropología
Humanidades
description The objective of this publication is to present the theoretical foundations that accompany the process of anthropological problematization raised to think or play as a way of living or public space. It seeks to bring together concepts about Public Space and Brincadeira, taking into account the implications of the processes of education of the body in the configuration of the city. A theoretical approach seeks to establish dialogues with a field experience in relation to three villages of Villa García, a bairro located on the outskirts of Montevidéu, and the questões that lead the research carried out.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653
10.47149/pemo.v3i2.4653
url https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653
identifier_str_mv 10.47149/pemo.v3i2.4653
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4653/4075
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Camilo Ríos Bolioli
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Camilo Ríos Bolioli
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 2 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e324653
2675-519X
10.47149/pemo.v3i2
reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
collection Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository.name.fl_str_mv Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv rev.pemo@uece.br
_version_ 1801213153386692608