EJA in the penitentiary system: inclusion and resocialization
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3515 |
Resumo: | The Education of Youth and Adults in the penitentiary system aims to provide schooling for those who have not had the opportunity to study at their own age. It is a constitutional right guaranteed by law for those deprived of liberty, youth and adults who are in prison. Thus, our general objective was to analyze the Education of Youths and Adults in the Penitentiary System of the state of Ceará as an instrument in the process of rehabilitation of the detainee. For this, qualitative, bibliographic and documentary research was used. The survey results reveal that EJA has provided opportunities for schooling and social inclusion. In addition to human training and job training. However, there is a need for a continuous public policy that provides not only the offer of schooling inside the prison, but also reflective, critical, problematizing education. An education that is humanizing. |
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EJA in the penitentiary system: inclusion and resocializationA EJA no sistema penitenciário: inclusão e ressocializaçãoEJASistema PenitenciárioRessocializaçãoEJASistema PenitenciárioRessocializaçãoInclusãoThe Education of Youth and Adults in the penitentiary system aims to provide schooling for those who have not had the opportunity to study at their own age. It is a constitutional right guaranteed by law for those deprived of liberty, youth and adults who are in prison. Thus, our general objective was to analyze the Education of Youths and Adults in the Penitentiary System of the state of Ceará as an instrument in the process of rehabilitation of the detainee. For this, qualitative, bibliographic and documentary research was used. The survey results reveal that EJA has provided opportunities for schooling and social inclusion. In addition to human training and job training. However, there is a need for a continuous public policy that provides not only the offer of schooling inside the prison, but also reflective, critical, problematizing education. An education that is humanizing.A Educação de Jovens e Adultos no sistema penitenciário tem o intuito de proporcionar escolarização aqueles que não tiveram a oportunidade de cursar na idade própria. É um direito constitucional garantido por lei para aqueles que estão privados de liberdade, jovens e adultos que estão em situação de cárcere. Assim, tivemos como objetivo geral analisar a Educação de Jovens e Adultos no Sistema Penitenciário do estado do Ceará como um instrumento no processo de ressocialização do detento. Para tanto, utilizou-se a pesquisa qualitativa, bibliográfica e documental. Os resultados da pesquisa revelam que a EJA tem proporcionado oportunidade de escolarização e inclusão social. Além de formação humana e formação para o trabalho. No entanto, é necessário uma política pública contínua que proporcione não apenas a oferta de escolarização no interior do presídio, mas também uma educação reflexiva, crítica, problematizadora. Uma educação que seja humanizadora.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2019-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/351510.47149/pemo.v1i3.3515Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 1 No. 3 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-12Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 1 Núm. 3 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-12Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 1 n. 3 (2019): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-122675-519X10.47149/pemo.v1i3reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3515/3139Copyright (c) 2020 Maria Janaína Rabelo Lopes, Nara Lucia Gomes Lima, Danusa Mendes Almeida (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Maria Janaína RabeloLima, Nara Lucia GomesAlmeida, Danusa Mendes2021-05-19T23:03:48Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/3515Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-05-19T23:03:48Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
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