Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3473 |
Resumo: | The objective was to understand which and how the themes that permeate the scientific production of Revista Educação & Formação are discussed in its first four-year run (2016-2019). The research is of the State of the Art type and methodologically supported by the analysis of the content of a sample of texts published by this magazine - the most cited - which brought out four categories: “Teacher training”, “Teaching practices”, “History of Education ”And“ Critical analysis of educational issues ”. These were discussed, mostly, by scholars who interacted directly with the educational context or with education professionals. The analysis allows us to conclude that the Educação & Formação Magazine, despite its short existence, constitutes an important instrument for the dissemination of knowledge for this area of knowledge, primarily on teacher training, the scope of this journal. |
id |
UECE-6_bdb1862472f4732f1d4e8960db367631 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/3473 |
network_acronym_str |
UECE-6 |
network_name_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository_id_str |
|
spelling |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019)Principais discussões tecidas nas publicações mais citadas da Revista Educação & Formação (2016-2019)EducaçãoProdução do conhecimentoAnálise de conteúdoEducação. Escrita científica.Estado da Arte.The objective was to understand which and how the themes that permeate the scientific production of Revista Educação & Formação are discussed in its first four-year run (2016-2019). The research is of the State of the Art type and methodologically supported by the analysis of the content of a sample of texts published by this magazine - the most cited - which brought out four categories: “Teacher training”, “Teaching practices”, “History of Education ”And“ Critical analysis of educational issues ”. These were discussed, mostly, by scholars who interacted directly with the educational context or with education professionals. The analysis allows us to conclude that the Educação & Formação Magazine, despite its short existence, constitutes an important instrument for the dissemination of knowledge for this area of knowledge, primarily on teacher training, the scope of this journal.Objetivou-se compreender quais e como são discutidas as temáticas que perpassam a produção científica da Revista Educação & Formação no seu primeiro quadriênio de veiculação (2016-2019). A pesquisa é do tipo Estado da Arte e metodologicamente amparada pela análise do conteúdo de uma amostragem de textos publicados por essa revista – aqueles mais citados – que fez emergir quatro categorias: “Formação de professores”, “Práticas docentes”, “História da Educação” e “Análise crítica de assuntos educacionais”. Essas foram discutidas, majoritariamente, por estudiosos que interagiram diretamente com o contexto educativo ou com os profissionais da educação. A análise permitiu concluir que a Revista Educação & Formação, apesar do pouco tempo de existência, se constitui em importante instrumento de disseminação do conhecimento nacional e internacional do campo da Educação, prioritariamente no que concerne à subárea “formação de professores”, escopo desse periódico.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2020-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/347310.47149/pemo.v2i1.3473Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 2 No. 1 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-16Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 2 Núm. 1 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-16Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 2 n. 1 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-162675-519X10.47149/pemo.v2i1reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3473/4057Copyright (c) 2020 Francisca Genifer Andrade de Sousa, Francisca Risolene Fernandes (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSousa, Francisca Genifer Andrade deFernandes, Francisca Risolene2021-05-21T19:40:23Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/3473Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-05-21T19:40:23Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019) Principais discussões tecidas nas publicações mais citadas da Revista Educação & Formação (2016-2019) |
title |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019) |
spellingShingle |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019) Sousa, Francisca Genifer Andrade de Educação Produção do conhecimento Análise de conteúdo Educação. Escrita científica. Estado da Arte. |
title_short |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019) |
title_full |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019) |
title_fullStr |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019) |
title_full_unstemmed |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019) |
title_sort |
Main discussions held by the most cited publications of Revista Educação & Formação (2016-2019) |
author |
Sousa, Francisca Genifer Andrade de |
author_facet |
Sousa, Francisca Genifer Andrade de Fernandes, Francisca Risolene |
author_role |
author |
author2 |
Fernandes, Francisca Risolene |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sousa, Francisca Genifer Andrade de Fernandes, Francisca Risolene |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Produção do conhecimento Análise de conteúdo Educação. Escrita científica. Estado da Arte. |
topic |
Educação Produção do conhecimento Análise de conteúdo Educação. Escrita científica. Estado da Arte. |
description |
The objective was to understand which and how the themes that permeate the scientific production of Revista Educação & Formação are discussed in its first four-year run (2016-2019). The research is of the State of the Art type and methodologically supported by the analysis of the content of a sample of texts published by this magazine - the most cited - which brought out four categories: “Teacher training”, “Teaching practices”, “History of Education ”And“ Critical analysis of educational issues ”. These were discussed, mostly, by scholars who interacted directly with the educational context or with education professionals. The analysis allows us to conclude that the Educação & Formação Magazine, despite its short existence, constitutes an important instrument for the dissemination of knowledge for this area of knowledge, primarily on teacher training, the scope of this journal. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3473 10.47149/pemo.v2i1.3473 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3473 |
identifier_str_mv |
10.47149/pemo.v2i1.3473 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/3473/4057 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Francisca Genifer Andrade de Sousa, Francisca Risolene Fernandes (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Francisca Genifer Andrade de Sousa, Francisca Risolene Fernandes (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 2 No. 1 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-16 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 2 Núm. 1 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-16 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 2 n. 1 (2020): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; 1-16 2675-519X 10.47149/pemo.v2i1 reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
collection |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository.name.fl_str_mv |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rev.pemo@uece.br |
_version_ |
1801213152808927232 |