Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moraes, Dalila Aguiar
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Sousa, Ana Carvalho de, Parente, José Reginaldo Feijão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756
Resumo: The main objective of this study is to present and discuss the trajectory and contributions of the Práxis tutorial group, which is part of the Programa de Educação Tutorial - PET at the Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA) and its contributions over five years in different spaces in which he had pedagogical and social performance and its research instruments. The activities. They present the activities and experiences that contributed to the society of Sobralense – CE and results obtained using as research material the process of territorialization in the spaces and the field Diary.
id UECE-7_0c0b1668844e09396fdbfbf5cd97c9a1
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/6756
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spacesTrajetória e contribuição do Grupo Práxis - PET em espaços institucionais PETEspaços sociaisVivênciasDiário de CampoPETSocial spacesExperienciesField journalThe main objective of this study is to present and discuss the trajectory and contributions of the Práxis tutorial group, which is part of the Programa de Educação Tutorial - PET at the Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA) and its contributions over five years in different spaces in which he had pedagogical and social performance and its research instruments. The activities. They present the activities and experiences that contributed to the society of Sobralense – CE and results obtained using as research material the process of territorialization in the spaces and the field Diary.O presente estudo tem por objetivo central apresentar e discutir sobre a trajetória e contribuições do grupo tutorial Práxis, que faz parte do Programa de Educação Tutorial – PET na Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA) localizada na cidade de Sobral e suas contribuições ao longo de cinco anos em diferentes espaços nos quais teve atuação pedagógica e social, as reflexões irão se dá a partir da relação teoria e prática das atuações desenvolvidas nas instituições. Apresentam as atividades e vivências que contribuíram para a sociedade sobralense – CE, e expõem-se resultados obtidos usando como material de pesquisa o processo de territorialização nos espaços e o Diário de Campo.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-82675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756/5536Copyright (c) 2021 Dalila Aguiar Moraes, Ana Carvalho de Sousa, José Reginaldo Feijão Parentehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoraes, Dalila Aguiar Sousa, Ana Carvalho de Parente, José Reginaldo Feijão2022-09-23T14:40:21Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6756Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-09-23T14:40:21Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
Trajetória e contribuição do Grupo Práxis - PET em espaços institucionais
title Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
spellingShingle Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
Moraes, Dalila Aguiar
PET
Espaços sociais
Vivências
Diário de Campo
PET
Social spaces
Experiencies
Field journal
title_short Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
title_full Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
title_fullStr Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
title_full_unstemmed Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
title_sort Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
author Moraes, Dalila Aguiar
author_facet Moraes, Dalila Aguiar
Sousa, Ana Carvalho de
Parente, José Reginaldo Feijão
author_role author
author2 Sousa, Ana Carvalho de
Parente, José Reginaldo Feijão
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moraes, Dalila Aguiar
Sousa, Ana Carvalho de
Parente, José Reginaldo Feijão
dc.subject.por.fl_str_mv PET
Espaços sociais
Vivências
Diário de Campo
PET
Social spaces
Experiencies
Field journal
topic PET
Espaços sociais
Vivências
Diário de Campo
PET
Social spaces
Experiencies
Field journal
description The main objective of this study is to present and discuss the trajectory and contributions of the Práxis tutorial group, which is part of the Programa de Educação Tutorial - PET at the Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA) and its contributions over five years in different spaces in which he had pedagogical and social performance and its research instruments. The activities. They present the activities and experiences that contributed to the society of Sobralense – CE and results obtained using as research material the process of territorialization in the spaces and the field Diary.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756/5536
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Dalila Aguiar Moraes, Ana Carvalho de Sousa, José Reginaldo Feijão Parente
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Dalila Aguiar Moraes, Ana Carvalho de Sousa, José Reginaldo Feijão Parente
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8
Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8
Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213951347785728