Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756 |
Resumo: | The main objective of this study is to present and discuss the trajectory and contributions of the Práxis tutorial group, which is part of the Programa de Educação Tutorial - PET at the Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA) and its contributions over five years in different spaces in which he had pedagogical and social performance and its research instruments. The activities. They present the activities and experiences that contributed to the society of Sobralense – CE and results obtained using as research material the process of territorialization in the spaces and the field Diary. |
id |
UECE-7_0c0b1668844e09396fdbfbf5cd97c9a1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/6756 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spacesTrajetória e contribuição do Grupo Práxis - PET em espaços institucionais PETEspaços sociaisVivênciasDiário de CampoPETSocial spacesExperienciesField journalThe main objective of this study is to present and discuss the trajectory and contributions of the Práxis tutorial group, which is part of the Programa de Educação Tutorial - PET at the Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA) and its contributions over five years in different spaces in which he had pedagogical and social performance and its research instruments. The activities. They present the activities and experiences that contributed to the society of Sobralense – CE and results obtained using as research material the process of territorialization in the spaces and the field Diary.O presente estudo tem por objetivo central apresentar e discutir sobre a trajetória e contribuições do grupo tutorial Práxis, que faz parte do Programa de Educação Tutorial – PET na Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA) localizada na cidade de Sobral e suas contribuições ao longo de cinco anos em diferentes espaços nos quais teve atuação pedagógica e social, as reflexões irão se dá a partir da relação teoria e prática das atuações desenvolvidas nas instituições. Apresentam as atividades e vivências que contribuíram para a sociedade sobralense – CE, e expõem-se resultados obtidos usando como material de pesquisa o processo de territorialização nos espaços e o Diário de Campo.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-82675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756/5536Copyright (c) 2021 Dalila Aguiar Moraes, Ana Carvalho de Sousa, José Reginaldo Feijão Parentehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoraes, Dalila Aguiar Sousa, Ana Carvalho de Parente, José Reginaldo Feijão2022-09-23T14:40:21Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6756Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-09-23T14:40:21Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces Trajetória e contribuição do Grupo Práxis - PET em espaços institucionais |
title |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces |
spellingShingle |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces Moraes, Dalila Aguiar PET Espaços sociais Vivências Diário de Campo PET Social spaces Experiencies Field journal |
title_short |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces |
title_full |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces |
title_fullStr |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces |
title_full_unstemmed |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces |
title_sort |
Trajectory and contribution of the Praxis Group - PET in institutional spaces |
author |
Moraes, Dalila Aguiar |
author_facet |
Moraes, Dalila Aguiar Sousa, Ana Carvalho de Parente, José Reginaldo Feijão |
author_role |
author |
author2 |
Sousa, Ana Carvalho de Parente, José Reginaldo Feijão |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moraes, Dalila Aguiar Sousa, Ana Carvalho de Parente, José Reginaldo Feijão |
dc.subject.por.fl_str_mv |
PET Espaços sociais Vivências Diário de Campo PET Social spaces Experiencies Field journal |
topic |
PET Espaços sociais Vivências Diário de Campo PET Social spaces Experiencies Field journal |
description |
The main objective of this study is to present and discuss the trajectory and contributions of the Práxis tutorial group, which is part of the Programa de Educação Tutorial - PET at the Universidade Estadual Vale do Acaraú (UVA) and its contributions over five years in different spaces in which he had pedagogical and social performance and its research instruments. The activities. They present the activities and experiences that contributed to the society of Sobralense – CE and results obtained using as research material the process of territorialization in the spaces and the field Diary. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6756/5536 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Dalila Aguiar Moraes, Ana Carvalho de Sousa, José Reginaldo Feijão Parente http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Dalila Aguiar Moraes, Ana Carvalho de Sousa, José Reginaldo Feijão Parente http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-8 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213951347785728 |