The spaces for children and children's big ideas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074 |
Resumo: | The present text briefly presents an ongoing pedagogical project portraying the educational processes of listening, interaction, discoveries, changes and investigation of two groups of children between four and five years old, at the beginning of a semester of the current year, analyzing the active and transforming participation of these children and the pedagogical interventions made by the teacher. The investigative path is being guided by the principles of pedagogical documentation, predominantly having as theoretical framework the authors: Rinaldi (2012) and Ostetto (2017). |
id |
UECE-7_2097d88942b059609dfaa01643eb8464 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/9074 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
The spaces for children and children's big ideas Os espaços para as crianças e as grandes ideias infantis Educação InfantilOrganização dos EspaçosEscutaProtagonismo InfantilEarly Childhood EducationOrganization of SpacesListeningChild ProtagonismThe present text briefly presents an ongoing pedagogical project portraying the educational processes of listening, interaction, discoveries, changes and investigation of two groups of children between four and five years old, at the beginning of a semester of the current year, analyzing the active and transforming participation of these children and the pedagogical interventions made by the teacher. The investigative path is being guided by the principles of pedagogical documentation, predominantly having as theoretical framework the authors: Rinaldi (2012) and Ostetto (2017).O presente texto apresenta sumariamente um projeto pedagógico em andamento retratando os processos educacionais de escuta, interação, descobertas, mudanças e investigação de dois grupos de crianças entre quatro e cinco anos, no início do segundo semestre do ano vigente, analisando a participação ativa e transformadora de tais crianças e as intervenções pedagógicas realizadas pela professora. O percurso investigativo está sendo realizado orientando-se pelos princípios da documentação pedagógica, tendo como arcabouço teórico predominante os autores: Rinaldi (2012) e Ostetto (2017).EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-122675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074/7865Copyright (c) 2022 Diana Silva Monteirohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Monteiro, Diana Silva2022-12-17T12:03:49Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/9074Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:49Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The spaces for children and children's big ideas Os espaços para as crianças e as grandes ideias infantis |
title |
The spaces for children and children's big ideas |
spellingShingle |
The spaces for children and children's big ideas Monteiro, Diana Silva Educação Infantil Organização dos Espaços Escuta Protagonismo Infantil Early Childhood Education Organization of Spaces Listening Child Protagonism |
title_short |
The spaces for children and children's big ideas |
title_full |
The spaces for children and children's big ideas |
title_fullStr |
The spaces for children and children's big ideas |
title_full_unstemmed |
The spaces for children and children's big ideas |
title_sort |
The spaces for children and children's big ideas |
author |
Monteiro, Diana Silva |
author_facet |
Monteiro, Diana Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monteiro, Diana Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Infantil Organização dos Espaços Escuta Protagonismo Infantil Early Childhood Education Organization of Spaces Listening Child Protagonism |
topic |
Educação Infantil Organização dos Espaços Escuta Protagonismo Infantil Early Childhood Education Organization of Spaces Listening Child Protagonism |
description |
The present text briefly presents an ongoing pedagogical project portraying the educational processes of listening, interaction, discoveries, changes and investigation of two groups of children between four and five years old, at the beginning of a semester of the current year, analyzing the active and transforming participation of these children and the pedagogical interventions made by the teacher. The investigative path is being guided by the principles of pedagogical documentation, predominantly having as theoretical framework the authors: Rinaldi (2012) and Ostetto (2017). |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074/7865 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Diana Silva Monteiro http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Diana Silva Monteiro http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213952396361728 |