The spaces for children and children's big ideas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monteiro, Diana Silva
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074
Resumo: The present text briefly presents an ongoing pedagogical project portraying the educational processes of listening, interaction, discoveries, changes and investigation of two groups of children between four and five years old, at the beginning of a semester of the current year, analyzing the active and transforming participation of these children and the pedagogical interventions made by the teacher. The investigative path is being guided by the principles of pedagogical documentation, predominantly having as theoretical framework the authors: Rinaldi (2012) and Ostetto (2017).
id UECE-7_2097d88942b059609dfaa01643eb8464
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/9074
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling The spaces for children and children's big ideas Os espaços para as crianças e as grandes ideias infantis Educação InfantilOrganização dos EspaçosEscutaProtagonismo InfantilEarly Childhood EducationOrganization of SpacesListeningChild ProtagonismThe present text briefly presents an ongoing pedagogical project portraying the educational processes of listening, interaction, discoveries, changes and investigation of two groups of children between four and five years old, at the beginning of a semester of the current year, analyzing the active and transforming participation of these children and the pedagogical interventions made by the teacher. The investigative path is being guided by the principles of pedagogical documentation, predominantly having as theoretical framework the authors: Rinaldi (2012) and Ostetto (2017).O presente texto apresenta sumariamente um projeto pedagógico em andamento retratando os processos educacionais de escuta, interação, descobertas, mudanças e investigação de dois grupos de crianças entre quatro e cinco anos, no início do segundo semestre do ano vigente, analisando a participação ativa e transformadora de tais crianças e as intervenções pedagógicas realizadas pela professora. O percurso investigativo está sendo realizado orientando-se pelos princípios da documentação pedagógica, tendo como arcabouço teórico predominante os autores: Rinaldi (2012) e Ostetto (2017).EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-122675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074/7865Copyright (c) 2022 Diana Silva Monteirohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Monteiro, Diana Silva2022-12-17T12:03:49Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/9074Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:49Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv The spaces for children and children's big ideas
Os espaços para as crianças e as grandes ideias infantis
title The spaces for children and children's big ideas
spellingShingle The spaces for children and children's big ideas
Monteiro, Diana Silva
Educação Infantil
Organização dos Espaços
Escuta
Protagonismo Infantil
Early Childhood Education
Organization of Spaces
Listening
Child Protagonism
title_short The spaces for children and children's big ideas
title_full The spaces for children and children's big ideas
title_fullStr The spaces for children and children's big ideas
title_full_unstemmed The spaces for children and children's big ideas
title_sort The spaces for children and children's big ideas
author Monteiro, Diana Silva
author_facet Monteiro, Diana Silva
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Monteiro, Diana Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Infantil
Organização dos Espaços
Escuta
Protagonismo Infantil
Early Childhood Education
Organization of Spaces
Listening
Child Protagonism
topic Educação Infantil
Organização dos Espaços
Escuta
Protagonismo Infantil
Early Childhood Education
Organization of Spaces
Listening
Child Protagonism
description The present text briefly presents an ongoing pedagogical project portraying the educational processes of listening, interaction, discoveries, changes and investigation of two groups of children between four and five years old, at the beginning of a semester of the current year, analyzing the active and transforming participation of these children and the pedagogical interventions made by the teacher. The investigative path is being guided by the principles of pedagogical documentation, predominantly having as theoretical framework the authors: Rinaldi (2012) and Ostetto (2017).
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9074/7865
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Diana Silva Monteiro
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Diana Silva Monteiro
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213952396361728