Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6287 |
Resumo: | This study presents the Priority Curriculum Guidelines of Ceará (PCGC) in the field of continuing training of teachers. The general objective is to analyze the PCGC and analyze the appropriation of this document in the continuing education. The chosen methodology was anchored in the qualitative approach of analytical documental nature to identify the applicability of PCGC in the continuing training of teachers. The referenced support theorists are Nóvoa (1995) and Imbernón (2010). They provide a deeper support regarding the continuing training of teachers. The analysis of this document pointed to the need for continuing training to emphasize the usefulness of the PCGC as a reference for teaching practices. |
id |
UECE-7_f52cced0319f57b4eacf59640633c49b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/6287 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachersReflexões sobre as orientações curriculares prioritárias do Ceará na formação continuadaOrientações Curriculares PrioritáriasReflexõesFormação continuada de professoresPriority Curriculum OrientationsReflectionsContinuing training of teachersThis study presents the Priority Curriculum Guidelines of Ceará (PCGC) in the field of continuing training of teachers. The general objective is to analyze the PCGC and analyze the appropriation of this document in the continuing education. The chosen methodology was anchored in the qualitative approach of analytical documental nature to identify the applicability of PCGC in the continuing training of teachers. The referenced support theorists are Nóvoa (1995) and Imbernón (2010). They provide a deeper support regarding the continuing training of teachers. The analysis of this document pointed to the need for continuing training to emphasize the usefulness of the PCGC as a reference for teaching practices.O presente estudo trata sobre as Orientações Curriculares Prioritárias do Ceará - OCPC no campo da formação continuada de professores. O objetivo geral consiste em analisar a OCPC e analisar a apropriação do documento em questão no processo de formação continuada. A metodologia escolhida ancorou-se na abordagem qualitativa de natureza documental analítica, com o propósito de identificar a aplicabilidade do documento citado anteriormente nas formações continuadas. Os teóricos de apoio referenciados são Nóvoa (1995) e Imbernón (2010) que trazem subsídios mais aprofundados a respeito da formação continuada de professores. A análise do documento em questão apontou para a necessidade da formação continuada trabalhar a proficuidade da OCPC como referencial para a prática docente.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6287Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-5Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-5Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-52675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6287/5406Copyright (c) 2021 Bruna Gonçalo do Nascimento, Anne Heide Vieira Bôto, Maria Marina Dias Cavalcantehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Bruna Gonçalo do Bôto, Anne Heide Vieira Cavalcante, Maria Marina Dias 2022-10-05T17:19:31Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6287Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-10-05T17:19:31Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers Reflexões sobre as orientações curriculares prioritárias do Ceará na formação continuada |
title |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers |
spellingShingle |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers Nascimento, Bruna Gonçalo do Orientações Curriculares Prioritárias Reflexões Formação continuada de professores Priority Curriculum Orientations Reflections Continuing training of teachers |
title_short |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers |
title_full |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers |
title_fullStr |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers |
title_full_unstemmed |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers |
title_sort |
Reflections on the Priority Curriculum Orientations of Ceará in the continuing training of teachers |
author |
Nascimento, Bruna Gonçalo do |
author_facet |
Nascimento, Bruna Gonçalo do Bôto, Anne Heide Vieira Cavalcante, Maria Marina Dias |
author_role |
author |
author2 |
Bôto, Anne Heide Vieira Cavalcante, Maria Marina Dias |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nascimento, Bruna Gonçalo do Bôto, Anne Heide Vieira Cavalcante, Maria Marina Dias |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Orientações Curriculares Prioritárias Reflexões Formação continuada de professores Priority Curriculum Orientations Reflections Continuing training of teachers |
topic |
Orientações Curriculares Prioritárias Reflexões Formação continuada de professores Priority Curriculum Orientations Reflections Continuing training of teachers |
description |
This study presents the Priority Curriculum Guidelines of Ceará (PCGC) in the field of continuing training of teachers. The general objective is to analyze the PCGC and analyze the appropriation of this document in the continuing education. The chosen methodology was anchored in the qualitative approach of analytical documental nature to identify the applicability of PCGC in the continuing training of teachers. The referenced support theorists are Nóvoa (1995) and Imbernón (2010). They provide a deeper support regarding the continuing training of teachers. The analysis of this document pointed to the need for continuing training to emphasize the usefulness of the PCGC as a reference for teaching practices. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6287 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6287 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6287/5406 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-5 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-5 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-5 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213950362124288 |