Creation and proposals for video linkage: grounds for production and analysis of editable audiovisual content
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Projética Revista Científica de Design |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/14051 |
Resumo: | The Video / Visual Jockey (VJ) handles in realtime audiovisual and light stimulations to create a hybrid,technologic and, sometimes, cathartic and ecstatic performative presentation. The VJ’s work appears inmuseums, festivals, theater plays, on the internet, television etc. This paper summarizes the results ofthe first stage of an ongoing research; considers video art and VJ’s possible speeches and languages topropose a model of content creation for VJs; this model is not as rigid structure, it’s designed to describeand articulately guide videographic experimental setting. The model covers three stages: design,planning and implementation. |
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Creation and proposals for video linkage: grounds for production and analysis of editable audiovisual contentCriação e proposições para a articulação videográfica: fundamentos para a produção e análise de conteúdo audiovisual editávelVideo JockeyModelVJingVídeo JóqueiModeloVJingThe Video / Visual Jockey (VJ) handles in realtime audiovisual and light stimulations to create a hybrid,technologic and, sometimes, cathartic and ecstatic performative presentation. The VJ’s work appears inmuseums, festivals, theater plays, on the internet, television etc. This paper summarizes the results ofthe first stage of an ongoing research; considers video art and VJ’s possible speeches and languages topropose a model of content creation for VJs; this model is not as rigid structure, it’s designed to describeand articulately guide videographic experimental setting. The model covers three stages: design,planning and implementation.O Video/Visual Jockey (VJ) manipula em tempo real estímulos luminosos e audiovisuais para dar origem a uma apresentação performática, híbrida e tecnológica, por vezes, com aspecto catártico e extático. O faz em museus, festas, apresentações teatrais, na internet, na televisão etc. O presente artigo sintetiza os resultados da primeira etapa de uma pesquisa em andamento, considera discurso e linguagem do VJ e da videoarte e observa pressupostos empíricos para propor um modelo de criação de conteúdo para VJs. Este modelo, assim como a apresentação do VJ, não se mostra como estrutura rígida, mas foi concebido para descrever e orientar de maneira articulada a criação videográfica experimental. O modelo compreende três momentos, especificados textual e imageticamente no decorrer do trabalho: concepção, planejamento e implementação.Universidade Estadual de Londrina2013-03-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/1405110.5433/2236-2207.2012v3n2p88Projetica; v. 3 n. 2 (2012); 88-982236-2207reponame:Projética Revista Científica de Designinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/14051/12183Copyright (c) 2012 Projeticahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCestari, Guilherme Henrique de Oliveira2023-01-13T18:19:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/14051Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/PUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/oai||projetica@uel.br2236-22072236-2207opendoar:2023-01-13T18:19:37Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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