Niche media and music for the youth: O Mundo é do Brotos and Revista do Rock (1960-1965)
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Antíteses |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/27953 |
Resumo: | The purpose of this article is to analize, beetween 1960 and 1965, how the press gave meaning and materiality to the idea of a music for the youth in Brazil. Media outlets such as Revista do Radio – in particular O mundo é dos Brotos, a segment written by Carlos Imperial – and also Revista do Rock, took a fundamental role in denifining the moral, visual and sonic codes that were the basis of a professional niche of popular music available for upcoming singers, enterpreneurs and audience. Through multiple strategies this kind of media gave a simbolic and material shape to a new segment of brazilian popular music. |
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Niche media and music for the youth: O Mundo é do Brotos and Revista do Rock (1960-1965)Imprensa de nicho e música jovem no Brasil:O Mundo é dos Brotos e Revista do Rock (1960-1965)Music for the youthRock and rollYouthBrazilian rockPopular musicPopular musicMusica jovemRock and rollJuventudeRock brasileiroMúsica popularMúsica popularThe purpose of this article is to analize, beetween 1960 and 1965, how the press gave meaning and materiality to the idea of a music for the youth in Brazil. Media outlets such as Revista do Radio – in particular O mundo é dos Brotos, a segment written by Carlos Imperial – and also Revista do Rock, took a fundamental role in denifining the moral, visual and sonic codes that were the basis of a professional niche of popular music available for upcoming singers, enterpreneurs and audience. Through multiple strategies this kind of media gave a simbolic and material shape to a new segment of brazilian popular music.O objetivo deste artigo é mostrar como, entre 1960 e 1965, a imprensa foi fundamental para dar corpo e substancia à ideia de música jovem no Brasil. Veículos como A Revista do Rádio – em especial a sessão O mundo é dos Brotos, de Carlos Imperial –e também de publicações especializadas, como A Revista do Rock, ajudaram a definir os códigos sonoros, visuais e morais que nortearam um novo nicho profissional de música popular que congregou cantores estreantes, empresários e audiência. Através de diversas estratégias, esse tipo de mídia, portanto, conformou não só simbólica, como também materialmente a entrada de um novo nicho de mercado no mapa musical brasileiro.Universidade Estadual de Londrina2017-07-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/2795310.5433/1984-3356.2017v10n19p185Antíteses; Vol. 10 No. 19 (2017): história e imprensa; 185-210Antíteses; v. 10 n. 19 (2017): história e imprensa; 185-2101984-3356reponame:Antítesesinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/article/view/27953/21277Copyright (c) 2017 Antítesesinfo:eu-repo/semantics/openAccessGarson, Marcelo2021-09-01T19:15:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27953Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/antitesesPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/antiteses/oaiantiteses@uel.br||1984-33561984-3356opendoar:2021-09-01T19:15:31Antíteses - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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