Message premeditation in advertising photography

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Laham, Rogério Ferreira
Data de Publicação: 2005
Outros Autores: Lopes, Dirce Vasconcellos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Discursos Fotográficos
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468
Resumo: This article is focused on the work of the advertising photographer and his importance to marketing communication. It describes the planning of an advertisement campaign, with emphasis on the work and responsibility of the photographer for its success. Image premeditation is dealt with, starting in the cares to its production and language employed in order to obtain the best result in the reader/customer communication process. For a closing, it contrasts the main objective of photography – recording reality – with the fantasy created in advertising production.
id UEL-4_f4520d017b45a7a8c6b01ed3f155b74f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1468
network_acronym_str UEL-4
network_name_str Discursos Fotográficos
repository_id_str
spelling Message premeditation in advertising photographyA premeditação da mensagem na fotografia publicitáriaAdvertising campaignadvertising languageadvertising photographpremeditation in image production.Comunicação Mercadológica. Premeditação.This article is focused on the work of the advertising photographer and his importance to marketing communication. It describes the planning of an advertisement campaign, with emphasis on the work and responsibility of the photographer for its success. Image premeditation is dealt with, starting in the cares to its production and language employed in order to obtain the best result in the reader/customer communication process. For a closing, it contrasts the main objective of photography – recording reality – with the fantasy created in advertising production.Este artigo aborda o trabalho do fotógrafo de publicidade e sua importância para a comunicação mercadológica. Relata o planejamento de uma campanha publicitária, com ênfase no trabalho e responsabilidade do fotógrafo para seu sucesso. Trata da premeditação da imagem, dos cuidados para sua produção e da linguagem empregada para dela se obter o melhor resultado no processo de comunicação com o leitor/consumidor. Por fim, contrapõe o objetivo primeiro da fotografia – o registro da realidade – com a fantasia criada na produção publicitária.Universidade Estadual de Londrina2005-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/146810.5433/1984-7939.2005v1n1p115Discursos Fotograficos; v. 1 n. 1 (2005); 115-1391984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468/1214Laham, Rogério FerreiraLopes, Dirce Vasconcellosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-18T19:58:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1468Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2017-05-18T19:58:44Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Message premeditation in advertising photography
A premeditação da mensagem na fotografia publicitária
title Message premeditation in advertising photography
spellingShingle Message premeditation in advertising photography
Laham, Rogério Ferreira
Advertising campaign
advertising language
advertising photograph
premeditation in image production.
Comunicação Mercadológica. Premeditação.
title_short Message premeditation in advertising photography
title_full Message premeditation in advertising photography
title_fullStr Message premeditation in advertising photography
title_full_unstemmed Message premeditation in advertising photography
title_sort Message premeditation in advertising photography
author Laham, Rogério Ferreira
author_facet Laham, Rogério Ferreira
Lopes, Dirce Vasconcellos
author_role author
author2 Lopes, Dirce Vasconcellos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Laham, Rogério Ferreira
Lopes, Dirce Vasconcellos
dc.subject.por.fl_str_mv Advertising campaign
advertising language
advertising photograph
premeditation in image production.
Comunicação Mercadológica. Premeditação.
topic Advertising campaign
advertising language
advertising photograph
premeditation in image production.
Comunicação Mercadológica. Premeditação.
description This article is focused on the work of the advertising photographer and his importance to marketing communication. It describes the planning of an advertisement campaign, with emphasis on the work and responsibility of the photographer for its success. Image premeditation is dealt with, starting in the cares to its production and language employed in order to obtain the best result in the reader/customer communication process. For a closing, it contrasts the main objective of photography – recording reality – with the fantasy created in advertising production.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468
10.5433/1984-7939.2005v1n1p115
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468
identifier_str_mv 10.5433/1984-7939.2005v1n1p115
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468/1214
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Discursos Fotograficos; v. 1 n. 1 (2005); 115-139
1984-7939
1808-5652
reponame:Discursos Fotográficos
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Discursos Fotográficos
collection Discursos Fotográficos
repository.name.fl_str_mv Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv revistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br
_version_ 1799315408492167168