Message premeditation in advertising photography
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Discursos Fotográficos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468 |
Resumo: | This article is focused on the work of the advertising photographer and his importance to marketing communication. It describes the planning of an advertisement campaign, with emphasis on the work and responsibility of the photographer for its success. Image premeditation is dealt with, starting in the cares to its production and language employed in order to obtain the best result in the reader/customer communication process. For a closing, it contrasts the main objective of photography – recording reality – with the fantasy created in advertising production. |
id |
UEL-4_f4520d017b45a7a8c6b01ed3f155b74f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1468 |
network_acronym_str |
UEL-4 |
network_name_str |
Discursos Fotográficos |
repository_id_str |
|
spelling |
Message premeditation in advertising photographyA premeditação da mensagem na fotografia publicitáriaAdvertising campaignadvertising languageadvertising photographpremeditation in image production.Comunicação Mercadológica. Premeditação.This article is focused on the work of the advertising photographer and his importance to marketing communication. It describes the planning of an advertisement campaign, with emphasis on the work and responsibility of the photographer for its success. Image premeditation is dealt with, starting in the cares to its production and language employed in order to obtain the best result in the reader/customer communication process. For a closing, it contrasts the main objective of photography – recording reality – with the fantasy created in advertising production.Este artigo aborda o trabalho do fotógrafo de publicidade e sua importância para a comunicação mercadológica. Relata o planejamento de uma campanha publicitária, com ênfase no trabalho e responsabilidade do fotógrafo para seu sucesso. Trata da premeditação da imagem, dos cuidados para sua produção e da linguagem empregada para dela se obter o melhor resultado no processo de comunicação com o leitor/consumidor. Por fim, contrapõe o objetivo primeiro da fotografia – o registro da realidade – com a fantasia criada na produção publicitária.Universidade Estadual de Londrina2005-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/146810.5433/1984-7939.2005v1n1p115Discursos Fotograficos; v. 1 n. 1 (2005); 115-1391984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468/1214Laham, Rogério FerreiraLopes, Dirce Vasconcellosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-18T19:58:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1468Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2017-05-18T19:58:44Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Message premeditation in advertising photography A premeditação da mensagem na fotografia publicitária |
title |
Message premeditation in advertising photography |
spellingShingle |
Message premeditation in advertising photography Laham, Rogério Ferreira Advertising campaign advertising language advertising photograph premeditation in image production. Comunicação Mercadológica. Premeditação. |
title_short |
Message premeditation in advertising photography |
title_full |
Message premeditation in advertising photography |
title_fullStr |
Message premeditation in advertising photography |
title_full_unstemmed |
Message premeditation in advertising photography |
title_sort |
Message premeditation in advertising photography |
author |
Laham, Rogério Ferreira |
author_facet |
Laham, Rogério Ferreira Lopes, Dirce Vasconcellos |
author_role |
author |
author2 |
Lopes, Dirce Vasconcellos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Laham, Rogério Ferreira Lopes, Dirce Vasconcellos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Advertising campaign advertising language advertising photograph premeditation in image production. Comunicação Mercadológica. Premeditação. |
topic |
Advertising campaign advertising language advertising photograph premeditation in image production. Comunicação Mercadológica. Premeditação. |
description |
This article is focused on the work of the advertising photographer and his importance to marketing communication. It describes the planning of an advertisement campaign, with emphasis on the work and responsibility of the photographer for its success. Image premeditation is dealt with, starting in the cares to its production and language employed in order to obtain the best result in the reader/customer communication process. For a closing, it contrasts the main objective of photography – recording reality – with the fantasy created in advertising production. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468 10.5433/1984-7939.2005v1n1p115 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468 |
identifier_str_mv |
10.5433/1984-7939.2005v1n1p115 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1468/1214 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Discursos Fotograficos; v. 1 n. 1 (2005); 115-139 1984-7939 1808-5652 reponame:Discursos Fotográficos instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Discursos Fotográficos |
collection |
Discursos Fotográficos |
repository.name.fl_str_mv |
Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br |
_version_ |
1799315408492167168 |