SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Strieder, Roque
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Zimmermann, Rose Laura Gross
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Teoria e Prática da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14845
Resumo: This article presents the results of the research project "The school inclusion and the challenges of learning." This is a literature search and field, aiming at an inclusive society, sought to discuss how, beyond the law, it is possible to build desire for coexistence with equal in their differences to make school inclusion. The study indicates the role of education in creating an inclusive society.
id UEM-11_31989c2bddb3e7459dcd9af573c5da38
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/14845
network_acronym_str UEM-11
network_name_str Teoria e Prática da Educação (Online)
repository_id_str
spelling SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENTINCLUSÃO ESCOLAR: UM DESAFIO DA IGUALDADE NA CONVIVÊNCIA COM OS DIFERENTESInclude schoolInclusive societyEducationInclusão escolarSociedade inclusivaEducaçãoThis article presents the results of the research project "The school inclusion and the challenges of learning." This is a literature search and field, aiming at an inclusive society, sought to discuss how, beyond the law, it is possible to build desire for coexistence with equal in their differences to make school inclusion. The study indicates the role of education in creating an inclusive society.Este artigo apresenta os  resultados do  projeto de pesquisa  “A inclusão escolar e os desafios da aprendizagem”. Trata-se de uma pesquisa bibliográfica e de campo que,  objetivando uma  sociedade inclusiva, buscou discutir como, para além do legal, é possível construir desejos para a convivência comos iguais em suas diferenças  para realizar a inclusão escolar. O estudo indica o papel da educação na criação de uma sociedade inclusiva.Universidade Estadual de Maringá2012-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/1484510.4025/tpe.v14i3.14845Teoria e Prática da Educação; v. 14 n. 3 (2011); 125-1402237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14845/9649Strieder, RoqueZimmermann, Rose Laura Grossinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-01-12T13:53:50Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/14845Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:21.048336Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true
dc.title.none.fl_str_mv SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT
INCLUSÃO ESCOLAR: UM DESAFIO DA IGUALDADE NA CONVIVÊNCIA COM OS DIFERENTES
title SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT
spellingShingle SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT
Strieder, Roque
Include school
Inclusive society
Education
Inclusão escolar
Sociedade inclusiva
Educação
title_short SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT
title_full SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT
title_fullStr SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT
title_full_unstemmed SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT
title_sort SCHOOL INCLUSION: A CHALLENGE FOR EQUALITY IN ASSOCIATION WITH DIFFERENT
author Strieder, Roque
author_facet Strieder, Roque
Zimmermann, Rose Laura Gross
author_role author
author2 Zimmermann, Rose Laura Gross
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Strieder, Roque
Zimmermann, Rose Laura Gross
dc.subject.por.fl_str_mv Include school
Inclusive society
Education
Inclusão escolar
Sociedade inclusiva
Educação
topic Include school
Inclusive society
Education
Inclusão escolar
Sociedade inclusiva
Educação
description This article presents the results of the research project "The school inclusion and the challenges of learning." This is a literature search and field, aiming at an inclusive society, sought to discuss how, beyond the law, it is possible to build desire for coexistence with equal in their differences to make school inclusion. The study indicates the role of education in creating an inclusive society.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-09-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14845
10.4025/tpe.v14i3.14845
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14845
identifier_str_mv 10.4025/tpe.v14i3.14845
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14845/9649
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação; v. 14 n. 3 (2011); 125-140
2237-8707
1415-837X
reponame:Teoria e Prática da Educação (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Teoria e Prática da Educação (Online)
collection Teoria e Prática da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com
_version_ 1792207155940556800