Novas tecnologias, educação e contemporaneidade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práxis Educativa (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/264 |
Resumo: | This paper addresses the problem of the Post Modernism and its consequences and inter-relations with the dynamics of Contemporary Education, mainly after the advent of the new Technologies of Information and Communication in the process of restructuring of Capitalism and the implementation of the Information mode of Production substituting the Industrial Mode of Production. It is a discussion about the place of Post Modernism in the Contemporary Society and the conceptual bases that define it, as they are confronted to the situation of Capitalism now a day. It is also a discussion about the implications of the new technologies of Information and Communication in the human cognitive processes. Keywords: New technologies. Post modernism. Technological determinism. |
id |
UEPG-26_b72ec2ae6c50cc31dfd33622d55f6307 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:uepg.br:article/264 |
network_acronym_str |
UEPG-26 |
network_name_str |
Práxis Educativa (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidadeThis paper addresses the problem of the Post Modernism and its consequences and inter-relations with the dynamics of Contemporary Education, mainly after the advent of the new Technologies of Information and Communication in the process of restructuring of Capitalism and the implementation of the Information mode of Production substituting the Industrial Mode of Production. It is a discussion about the place of Post Modernism in the Contemporary Society and the conceptual bases that define it, as they are confronted to the situation of Capitalism now a day. It is also a discussion about the implications of the new technologies of Information and Communication in the human cognitive processes. Keywords: New technologies. Post modernism. Technological determinism.O texto aborda a questão da Pós-Modernidade e seus desdobramentos e inter-relações com a dinâmica da Educação Contemporânea, acentuadamente com o advento das novas Tecnologias da Informação e da Comunicação no âmbito do processo de reestruturação do Capitalismo e da implantação do Modo de Produção Informacional em substituição ao Modo de Produção Industrial. Ele discute o lugar da Pós-Modernidade na Contemporaneidade e as matrizes conceituais que a definem, confrontando-as com o estágio atual do Capitalismo. Discute ainda o lugar das novas Tecnologias da Informação e da Comunicação na Educação contemporânea e suas implicações nos processos cognitivos humanos. Palavras-chave: Novas tecnologias. Pós-modernidade. Determinismo tecnológico.Universidade Estadual de Ponta Grossa2009-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/264Práxis Educativa; Vol. 1 No. 1 (2006); 77-86Práxis Educativa; Vol. 1 Núm. 1 (2006); 77-86Práxis Educativa; V. 1 N. 1 (2006); 77-86Práxis Educativa; v. 1 n. 1 (2006); 77-861809-43091809-403110.5212/PraxEduc.v.1i1reponame:Práxis Educativa (Online)instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/264/269Nonato, Emanuel do Rosário Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-03-16T13:32:37Zoai:uepg.br:article/264Revistahttp://www.revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativaPUBhttps://revistas2.uepg.br/index.php/praxiseducativa/oaipraxiseducativa@uepg.br||praxiseducativa@uepg.br1809-43091809-4031opendoar:2020-03-16T13:32:37Práxis Educativa (Online) - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidade |
title |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidade |
spellingShingle |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidade Nonato, Emanuel do Rosário Santos |
title_short |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidade |
title_full |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidade |
title_fullStr |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidade |
title_full_unstemmed |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidade |
title_sort |
Novas tecnologias, educação e contemporaneidade |
author |
Nonato, Emanuel do Rosário Santos |
author_facet |
Nonato, Emanuel do Rosário Santos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nonato, Emanuel do Rosário Santos |
description |
This paper addresses the problem of the Post Modernism and its consequences and inter-relations with the dynamics of Contemporary Education, mainly after the advent of the new Technologies of Information and Communication in the process of restructuring of Capitalism and the implementation of the Information mode of Production substituting the Industrial Mode of Production. It is a discussion about the place of Post Modernism in the Contemporary Society and the conceptual bases that define it, as they are confronted to the situation of Capitalism now a day. It is also a discussion about the implications of the new technologies of Information and Communication in the human cognitive processes. Keywords: New technologies. Post modernism. Technological determinism. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-05-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/264 |
url |
https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/264 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/praxiseducativa/article/view/264/269 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Ponta Grossa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Ponta Grossa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Práxis Educativa; Vol. 1 No. 1 (2006); 77-86 Práxis Educativa; Vol. 1 Núm. 1 (2006); 77-86 Práxis Educativa; V. 1 N. 1 (2006); 77-86 Práxis Educativa; v. 1 n. 1 (2006); 77-86 1809-4309 1809-4031 10.5212/PraxEduc.v.1i1 reponame:Práxis Educativa (Online) instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) instacron:UEPG |
instname_str |
Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
instacron_str |
UEPG |
institution |
UEPG |
reponame_str |
Práxis Educativa (Online) |
collection |
Práxis Educativa (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Práxis Educativa (Online) - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
repository.mail.fl_str_mv |
praxiseducativa@uepg.br||praxiseducativa@uepg.br |
_version_ |
1799317610641227776 |