Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Low Silva Junqueira, Telma
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Spósito Pessoa de Melo, Danielly, Camelo de Azevedo, Cristina, Costa Falcão Tavares, Mariana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Latino-americana de Geografia e Gênero
Texto Completo: https://revistas.uepg.br/index.php/rlagg/article/view/17989
Resumo: The Covid-19 pandemic affected our routines in different contexts, bringing challenges that provided different learnings, such as the formation and strengthening of alliances and the sharing of affections that extended from face-to-face to virtual. In this article, we discuss the experiences we have built as educators in the framework of remote work at a federal public university in a capital city in northeastern Brazil. We refer to the contributions of black feminist thinkers the possibility of building clues, in a collective, solidary and plural way, which present us with ways to encounter an education that has unparalleled power in care and affection, subverting the necropolitics that prevails in government. current.  
id UEPG-28_286e732fe254a7b4caf317235af77fc6
oai_identifier_str oai:uepg.br:article/17989
network_acronym_str UEPG-28
network_name_str Revista Latino-americana de Geografia e Gênero
repository_id_str
spelling Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19The Covid-19 pandemic affected our routines in different contexts, bringing challenges that provided different learnings, such as the formation and strengthening of alliances and the sharing of affections that extended from face-to-face to virtual. In this article, we discuss the experiences we have built as educators in the framework of remote work at a federal public university in a capital city in northeastern Brazil. We refer to the contributions of black feminist thinkers the possibility of building clues, in a collective, solidary and plural way, which present us with ways to encounter an education that has unparalleled power in care and affection, subverting the necropolitics that prevails in government. current.  A pandemia da Covid-19 afetou nossas rotinas nos diversos contextos, trazendo desafios que proporcionaram diferentes aprendizados, como a formação e o fortalecimento de alianças e a partilha de afetos que se estenderam do modo presencial para o virtual. Neste artigo, dialogamos acerca de experiências que construímos como educadoras no marco do trabalho remoto em uma universidade pública federal em uma capital do nordeste do Brasil. Remetemos às contribuições das pensadoras feministas negras a possibilidade de construirmos pistas, de forma coletiva, solidária e plural, que nos apresentam caminhos para o encontro com uma educação que tem no cuidado e no afeto uma potência sem igual, subvertendo à necropolítica que impera no governo atual.Revista Latino-Americana de Geografia e Gênero2022-02-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/rlagg/article/view/1798910.5212/Rlagg.v.12.i2.0005Revista Latino-Americana de Geografia e Gênero; v. 12 n. 2 (2021); 74-922177-2886reponame:Revista Latino-americana de Geografia e Gêneroinstname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/rlagg/article/view/17989/209209216370Copyright (c) 2022 Revista Latino-Americana de Geografia e Gêneroinfo:eu-repo/semantics/openAccessLow Silva Junqueira, TelmaSpósito Pessoa de Melo, Danielly Camelo de Azevedo, CristinaCosta Falcão Tavares, Mariana2022-04-01T19:44:10Zoai:uepg.br:article/17989Revistahttps://revistas2.uepg.br/index.php/rlaggPUBhttps://revistas2.uepg.br/index.php/rlagg/oai||joseli.genero@gmail.com2177-28862177-2886opendoar:2022-04-01T19:44:10Revista Latino-americana de Geografia e Gênero - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false
dc.title.none.fl_str_mv Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19
title Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19
spellingShingle Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19
Low Silva Junqueira, Telma
title_short Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19
title_full Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19
title_fullStr Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19
title_full_unstemmed Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19
title_sort Desafios que Limitam e Fortalecem: Estratégias de Cuidado em uma Universidade Durante a Pandemia da Covid­19
author Low Silva Junqueira, Telma
author_facet Low Silva Junqueira, Telma
Spósito Pessoa de Melo, Danielly
Camelo de Azevedo, Cristina
Costa Falcão Tavares, Mariana
author_role author
author2 Spósito Pessoa de Melo, Danielly
Camelo de Azevedo, Cristina
Costa Falcão Tavares, Mariana
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Low Silva Junqueira, Telma
Spósito Pessoa de Melo, Danielly
Camelo de Azevedo, Cristina
Costa Falcão Tavares, Mariana
description The Covid-19 pandemic affected our routines in different contexts, bringing challenges that provided different learnings, such as the formation and strengthening of alliances and the sharing of affections that extended from face-to-face to virtual. In this article, we discuss the experiences we have built as educators in the framework of remote work at a federal public university in a capital city in northeastern Brazil. We refer to the contributions of black feminist thinkers the possibility of building clues, in a collective, solidary and plural way, which present us with ways to encounter an education that has unparalleled power in care and affection, subverting the necropolitics that prevails in government. current.  
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-02-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/rlagg/article/view/17989
10.5212/Rlagg.v.12.i2.0005
url https://revistas.uepg.br/index.php/rlagg/article/view/17989
identifier_str_mv 10.5212/Rlagg.v.12.i2.0005
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/rlagg/article/view/17989/209209216370
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Latino-Americana de Geografia e Gênero
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Latino-Americana de Geografia e Gênero
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Geografia e Gênero
publisher.none.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Geografia e Gênero
dc.source.none.fl_str_mv Revista Latino-Americana de Geografia e Gênero; v. 12 n. 2 (2021); 74-92
2177-2886
reponame:Revista Latino-americana de Geografia e Gênero
instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
instacron:UEPG
instname_str Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
instacron_str UEPG
institution UEPG
reponame_str Revista Latino-americana de Geografia e Gênero
collection Revista Latino-americana de Geografia e Gênero
repository.name.fl_str_mv Revista Latino-americana de Geografia e Gênero - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)
repository.mail.fl_str_mv ||joseli.genero@gmail.com
_version_ 1799317644108627968