Hail Mary! The Religious Devotion Presented in the Movie The Auto of Compadecida
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Internacional de Folkcomunicação |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19129 |
Resumo: | ABSTRACT This article analyzes the appropriation process of the elements of popular culture by the mass media, having as object of study the representation of the Holly Mary devotion in the cinematographic work “The Auto of Compadecida”. The devotion to Holly Mary consists in a remarkable manifestation of Brazilian popular culture and religiosity, through the analysis of this representation, based on theories of the Discourse Analysis, Folkcommunication and Cultural Studies, is possible to identify the dramaturgical marks inserted in the audiovisual work they represent in the religious devotion. KEY-WORDS Popular Culture; Holly Mary Devition; “O Auto da Compadecida”. |
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Hail Mary! The Religious Devotion Presented in the Movie The Auto of CompadecidaValha-me Nossa Senhora! - A devoção Religiosa Apresentada no Filme O Auto da CompadecidaABSTRACT This article analyzes the appropriation process of the elements of popular culture by the mass media, having as object of study the representation of the Holly Mary devotion in the cinematographic work “The Auto of Compadecida”. The devotion to Holly Mary consists in a remarkable manifestation of Brazilian popular culture and religiosity, through the analysis of this representation, based on theories of the Discourse Analysis, Folkcommunication and Cultural Studies, is possible to identify the dramaturgical marks inserted in the audiovisual work they represent in the religious devotion. KEY-WORDS Popular Culture; Holly Mary Devition; “O Auto da Compadecida”.RESUMO O presente artigo analisa o processo de apropriação dos elementos da cultura popular pelos meios de comunicação de massa, tendo como objeto de estudo, a representação da devoção mariana na obra cinematográfica “O Auto da Compadecida”. A devoção a Nossa Senhora consiste em uma manifestação marcante da cultura e religiosidade popular brasileira, por meio da análise dessa representação, baseada nas teorias da Análise do Discurso, da Folkcomunicação e dos Estudos Culturais, buscamos identificar as marcas dramatúrgicas inseridas na obra audiovisual que representam essa devoção religiosa. PALAVRAS-CHAVE Cultura Popular; Marianismo; “O Auto da Compadecida”.Editora UEPG2018-07-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/1912910.5212/RIF.v.16.i36.0013Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 16 n. 36: (jan./jun. 2018): "Folkcomunicação, patrimônio e identidade cultural"; 214-2331807-496010.5212/RIF.v.16.i36.00010017reponame:Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinstname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19129/209209215068Copyright (c) 2018 Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Marcelo Pires deNascimento, Milena de Menezes2021-10-13T17:35:44Zoai:uepg.br:article/19129Revistahttp://www.revistas.uepg.br/index.php?journal=folkcomPUBhttp://www.revistas.uepg.br/index.php/folkcom/oairevistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br1807-49601807-4960opendoar:2021-10-13T17:35:44Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false |
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