Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marodin, Karin Cristin
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Sippert-Lanzanova, Luciane, Rossi, Taiana Vanessa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica Científica da Uergs
Texto Completo: http://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866
Resumo: This article has as its theme the benefits of Mindfulness for the development of children in the school context. Thos, it is intended to reflect on the relationship between Mindfulness and learning, its benefits for the integral development of children. Therefore, we sought to identify the benefits that the practice of Mindfulness can provide when practiced in the educational context, analyzing research carried out in the last two decades. This is a bibliographic review, of a descriptive and exploratory nature. The results show that this theme has been extensively researched, being addressed in many schools and by many scholars. Many studies prove and substantiate significant improvements in health, learning and relationships between students after practice. Therefore, in a general context, it is clear that practicing Mindfulness not only helps to improve learning, but also to the child's physical, mental and emotional development.
id UERGS-1_1216b954e438c8b379a4a7fb4e74efbd
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2866
network_acronym_str UERGS-1
network_name_str Revista Eletrônica Científica da Uergs
repository_id_str
spelling Benefícios do Mindfulness para a aprendizagemMeditationSchool contextFull developmentMeditação. Contexto escolar. Desenvolvimento integral.MeditaçãoContexto escolarDesenvolvimento integralThis article has as its theme the benefits of Mindfulness for the development of children in the school context. Thos, it is intended to reflect on the relationship between Mindfulness and learning, its benefits for the integral development of children. Therefore, we sought to identify the benefits that the practice of Mindfulness can provide when practiced in the educational context, analyzing research carried out in the last two decades. This is a bibliographic review, of a descriptive and exploratory nature. The results show that this theme has been extensively researched, being addressed in many schools and by many scholars. Many studies prove and substantiate significant improvements in health, learning and relationships between students after practice. Therefore, in a general context, it is clear that practicing Mindfulness not only helps to improve learning, but also to the child's physical, mental and emotional development.O presente artigo tem como tema os benefícios do Mindfulness para o desenvolvimento de crianças no contexto escolar. Nesse sentido, pretende-se refletir sobre a relação entre o Mindfulness e a aprendizagem, seus benefícios para o desenvolvimento integral de crianças. Para tanto, procurou-se identificar os benefícios que a prática do Mindfulness pode proporcionar quando praticada no contexto educacional, analisando pesquisas realizadas nas últimas duas décadas. Trata-se de uma revisão bibliográfica, de cunho descritivo e exploratório. Os resultados evidenciam que esta temática tem sido bastante pesquisada, sendo abordada em muitas escolas e por muitos estudiosos. Muitos estudos comprovam e fundamentam melhoras significativas na saúde, na aprendizagem e nos relacionamentos entre os alunos após as práticas. Sendo assim, num contexto geral, fica claro que, praticar Mindfulness não auxilia somente para melhorias na aprendizagem, mas para o desenvolvimento físico, mental e emocional da criança. Uergs2020-11-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/286610.21674/2448-0479.63.216-223Revista Eletrônica Científica da UERGS ; v. 6 n. 3 (2020): RevUergs Edição Dezembro; 216-2232448-0479reponame:Revista Eletrônica Científica da Uergsinstname:Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS)instacron:UERGSporhttp://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866/493Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica Científica da UERGS http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarodin, Karin CristinSippert-Lanzanova, LucianeRossi, Taiana Vanessa 2020-11-12T21:04:36Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2866Revistahttp://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/indexPUBhttp://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/oai||revista@uergs.edu.br2448-04792448-0479opendoar:2020-11-12T21:04:36Revista Eletrônica Científica da Uergs - Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
title Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
spellingShingle Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
Marodin, Karin Cristin
Meditation
School context
Full development
Meditação. Contexto escolar. Desenvolvimento integral.
Meditação
Contexto escolar
Desenvolvimento integral
title_short Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
title_full Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
title_fullStr Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
title_full_unstemmed Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
title_sort Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
author Marodin, Karin Cristin
author_facet Marodin, Karin Cristin
Sippert-Lanzanova, Luciane
Rossi, Taiana Vanessa
author_role author
author2 Sippert-Lanzanova, Luciane
Rossi, Taiana Vanessa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marodin, Karin Cristin
Sippert-Lanzanova, Luciane
Rossi, Taiana Vanessa
dc.subject.por.fl_str_mv Meditation
School context
Full development
Meditação. Contexto escolar. Desenvolvimento integral.
Meditação
Contexto escolar
Desenvolvimento integral
topic Meditation
School context
Full development
Meditação. Contexto escolar. Desenvolvimento integral.
Meditação
Contexto escolar
Desenvolvimento integral
description This article has as its theme the benefits of Mindfulness for the development of children in the school context. Thos, it is intended to reflect on the relationship between Mindfulness and learning, its benefits for the integral development of children. Therefore, we sought to identify the benefits that the practice of Mindfulness can provide when practiced in the educational context, analyzing research carried out in the last two decades. This is a bibliographic review, of a descriptive and exploratory nature. The results show that this theme has been extensively researched, being addressed in many schools and by many scholars. Many studies prove and substantiate significant improvements in health, learning and relationships between students after practice. Therefore, in a general context, it is clear that practicing Mindfulness not only helps to improve learning, but also to the child's physical, mental and emotional development.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866
10.21674/2448-0479.63.216-223
url http://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866
identifier_str_mv 10.21674/2448-0479.63.216-223
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866/493
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica Científica da UERGS
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica Científica da UERGS
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Uergs
publisher.none.fl_str_mv Uergs
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica Científica da UERGS ; v. 6 n. 3 (2020): RevUergs Edição Dezembro; 216-223
2448-0479
reponame:Revista Eletrônica Científica da Uergs
instname:Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS)
instacron:UERGS
instname_str Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS)
instacron_str UERGS
institution UERGS
reponame_str Revista Eletrônica Científica da Uergs
collection Revista Eletrônica Científica da Uergs
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica Científica da Uergs - Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revista@uergs.edu.br
_version_ 1754569446234521600