Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Científica da Uergs |
Texto Completo: | http://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866 |
Resumo: | This article has as its theme the benefits of Mindfulness for the development of children in the school context. Thos, it is intended to reflect on the relationship between Mindfulness and learning, its benefits for the integral development of children. Therefore, we sought to identify the benefits that the practice of Mindfulness can provide when practiced in the educational context, analyzing research carried out in the last two decades. This is a bibliographic review, of a descriptive and exploratory nature. The results show that this theme has been extensively researched, being addressed in many schools and by many scholars. Many studies prove and substantiate significant improvements in health, learning and relationships between students after practice. Therefore, in a general context, it is clear that practicing Mindfulness not only helps to improve learning, but also to the child's physical, mental and emotional development. |
id |
UERGS-1_1216b954e438c8b379a4a7fb4e74efbd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2866 |
network_acronym_str |
UERGS-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Científica da Uergs |
repository_id_str |
|
spelling |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagemMeditationSchool contextFull developmentMeditação. Contexto escolar. Desenvolvimento integral.MeditaçãoContexto escolarDesenvolvimento integralThis article has as its theme the benefits of Mindfulness for the development of children in the school context. Thos, it is intended to reflect on the relationship between Mindfulness and learning, its benefits for the integral development of children. Therefore, we sought to identify the benefits that the practice of Mindfulness can provide when practiced in the educational context, analyzing research carried out in the last two decades. This is a bibliographic review, of a descriptive and exploratory nature. The results show that this theme has been extensively researched, being addressed in many schools and by many scholars. Many studies prove and substantiate significant improvements in health, learning and relationships between students after practice. Therefore, in a general context, it is clear that practicing Mindfulness not only helps to improve learning, but also to the child's physical, mental and emotional development.O presente artigo tem como tema os benefícios do Mindfulness para o desenvolvimento de crianças no contexto escolar. Nesse sentido, pretende-se refletir sobre a relação entre o Mindfulness e a aprendizagem, seus benefícios para o desenvolvimento integral de crianças. Para tanto, procurou-se identificar os benefícios que a prática do Mindfulness pode proporcionar quando praticada no contexto educacional, analisando pesquisas realizadas nas últimas duas décadas. Trata-se de uma revisão bibliográfica, de cunho descritivo e exploratório. Os resultados evidenciam que esta temática tem sido bastante pesquisada, sendo abordada em muitas escolas e por muitos estudiosos. Muitos estudos comprovam e fundamentam melhoras significativas na saúde, na aprendizagem e nos relacionamentos entre os alunos após as práticas. Sendo assim, num contexto geral, fica claro que, praticar Mindfulness não auxilia somente para melhorias na aprendizagem, mas para o desenvolvimento físico, mental e emocional da criança. Uergs2020-11-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/286610.21674/2448-0479.63.216-223Revista Eletrônica Científica da UERGS ; v. 6 n. 3 (2020): RevUergs Edição Dezembro; 216-2232448-0479reponame:Revista Eletrônica Científica da Uergsinstname:Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS)instacron:UERGSporhttp://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866/493Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica Científica da UERGS http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarodin, Karin CristinSippert-Lanzanova, LucianeRossi, Taiana Vanessa 2020-11-12T21:04:36Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2866Revistahttp://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/indexPUBhttp://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/oai||revista@uergs.edu.br2448-04792448-0479opendoar:2020-11-12T21:04:36Revista Eletrônica Científica da Uergs - Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem |
title |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem |
spellingShingle |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem Marodin, Karin Cristin Meditation School context Full development Meditação. Contexto escolar. Desenvolvimento integral. Meditação Contexto escolar Desenvolvimento integral |
title_short |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem |
title_full |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem |
title_fullStr |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem |
title_full_unstemmed |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem |
title_sort |
Benefícios do Mindfulness para a aprendizagem |
author |
Marodin, Karin Cristin |
author_facet |
Marodin, Karin Cristin Sippert-Lanzanova, Luciane Rossi, Taiana Vanessa |
author_role |
author |
author2 |
Sippert-Lanzanova, Luciane Rossi, Taiana Vanessa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marodin, Karin Cristin Sippert-Lanzanova, Luciane Rossi, Taiana Vanessa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Meditation School context Full development Meditação. Contexto escolar. Desenvolvimento integral. Meditação Contexto escolar Desenvolvimento integral |
topic |
Meditation School context Full development Meditação. Contexto escolar. Desenvolvimento integral. Meditação Contexto escolar Desenvolvimento integral |
description |
This article has as its theme the benefits of Mindfulness for the development of children in the school context. Thos, it is intended to reflect on the relationship between Mindfulness and learning, its benefits for the integral development of children. Therefore, we sought to identify the benefits that the practice of Mindfulness can provide when practiced in the educational context, analyzing research carried out in the last two decades. This is a bibliographic review, of a descriptive and exploratory nature. The results show that this theme has been extensively researched, being addressed in many schools and by many scholars. Many studies prove and substantiate significant improvements in health, learning and relationships between students after practice. Therefore, in a general context, it is clear that practicing Mindfulness not only helps to improve learning, but also to the child's physical, mental and emotional development. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866 10.21674/2448-0479.63.216-223 |
url |
http://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866 |
identifier_str_mv |
10.21674/2448-0479.63.216-223 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revista.uergs.edu.br/index.php/revuergs/article/view/2866/493 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica Científica da UERGS http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica Científica da UERGS http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Uergs |
publisher.none.fl_str_mv |
Uergs |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Científica da UERGS ; v. 6 n. 3 (2020): RevUergs Edição Dezembro; 216-223 2448-0479 reponame:Revista Eletrônica Científica da Uergs instname:Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS) instacron:UERGS |
instname_str |
Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS) |
instacron_str |
UERGS |
institution |
UERGS |
reponame_str |
Revista Eletrônica Científica da Uergs |
collection |
Revista Eletrônica Científica da Uergs |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Científica da Uergs - Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (UERGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista@uergs.edu.br |
_version_ |
1754569446234521600 |