Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alves,Fátima
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Dados - Revista de Ciências Sociais
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582010000200006
Resumo: This article focuses on the impact of families' school choices on learning by children from different socioeconomic backgrounds in early primary school in the city of Rio de Janeiro, Brazil. The study analyzes data from a longitudinal research project on students that began second grade in 2005. The variables related to different family choices had significant effects on children's reading skills, even after adjusting for household assets and previous knowledge. The family's choice of a better school despite the distance from home had a particularly relevant impact.
id UERJ-23_af41647f1d5c4a306c05c70c116a4c9c
oai_identifier_str oai:scielo:S0011-52582010000200006
network_acronym_str UERJ-23
network_name_str Dados - Revista de Ciências Sociais
repository_id_str
spelling Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relaçõesfamily choiceslongitudinal dataeducational stratificationresidential segregationThis article focuses on the impact of families' school choices on learning by children from different socioeconomic backgrounds in early primary school in the city of Rio de Janeiro, Brazil. The study analyzes data from a longitudinal research project on students that began second grade in 2005. The variables related to different family choices had significant effects on children's reading skills, even after adjusting for household assets and previous knowledge. The family's choice of a better school despite the distance from home had a particularly relevant impact.Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)2010-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582010000200006Dados v.53 n.2 2010reponame:Dados - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJ10.1590/S0011-52582010000200006info:eu-repo/semantics/openAccessAlves,Fátimapor2010-10-20T00:00:00Zoai:scielo:S0011-52582010000200006Revistahttp://dados.iesp.uerj.br/PUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||dados@iesp.uerj.br1678-45880011-5258opendoar:2010-10-20T00:00Dados - Revista de Ciências Sociais - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false
dc.title.none.fl_str_mv Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
title Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
spellingShingle Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
Alves,Fátima
family choices
longitudinal data
educational stratification
residential segregation
title_short Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
title_full Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
title_fullStr Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
title_full_unstemmed Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
title_sort Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
author Alves,Fátima
author_facet Alves,Fátima
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Alves,Fátima
dc.subject.por.fl_str_mv family choices
longitudinal data
educational stratification
residential segregation
topic family choices
longitudinal data
educational stratification
residential segregation
description This article focuses on the impact of families' school choices on learning by children from different socioeconomic backgrounds in early primary school in the city of Rio de Janeiro, Brazil. The study analyzes data from a longitudinal research project on students that began second grade in 2005. The variables related to different family choices had significant effects on children's reading skills, even after adjusting for household assets and previous knowledge. The family's choice of a better school despite the distance from home had a particularly relevant impact.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582010000200006
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582010000200006
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0011-52582010000200006
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
dc.source.none.fl_str_mv Dados v.53 n.2 2010
reponame:Dados - Revista de Ciências Sociais
instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron:UERJ
instname_str Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron_str UERJ
institution UERJ
reponame_str Dados - Revista de Ciências Sociais
collection Dados - Revista de Ciências Sociais
repository.name.fl_str_mv Dados - Revista de Ciências Sociais - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
repository.mail.fl_str_mv ||dados@iesp.uerj.br
_version_ 1750312648584462336