Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Dados - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582010000200006 |
Resumo: | This article focuses on the impact of families' school choices on learning by children from different socioeconomic backgrounds in early primary school in the city of Rio de Janeiro, Brazil. The study analyzes data from a longitudinal research project on students that began second grade in 2005. The variables related to different family choices had significant effects on children's reading skills, even after adjusting for household assets and previous knowledge. The family's choice of a better school despite the distance from home had a particularly relevant impact. |
id |
UERJ-23_af41647f1d5c4a306c05c70c116a4c9c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0011-52582010000200006 |
network_acronym_str |
UERJ-23 |
network_name_str |
Dados - Revista de Ciências Sociais |
repository_id_str |
|
spelling |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relaçõesfamily choiceslongitudinal dataeducational stratificationresidential segregationThis article focuses on the impact of families' school choices on learning by children from different socioeconomic backgrounds in early primary school in the city of Rio de Janeiro, Brazil. The study analyzes data from a longitudinal research project on students that began second grade in 2005. The variables related to different family choices had significant effects on children's reading skills, even after adjusting for household assets and previous knowledge. The family's choice of a better school despite the distance from home had a particularly relevant impact.Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)2010-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582010000200006Dados v.53 n.2 2010reponame:Dados - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJ10.1590/S0011-52582010000200006info:eu-repo/semantics/openAccessAlves,Fátimapor2010-10-20T00:00:00Zoai:scielo:S0011-52582010000200006Revistahttp://dados.iesp.uerj.br/PUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||dados@iesp.uerj.br1678-45880011-5258opendoar:2010-10-20T00:00Dados - Revista de Ciências Sociais - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações |
title |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações |
spellingShingle |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações Alves,Fátima family choices longitudinal data educational stratification residential segregation |
title_short |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações |
title_full |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações |
title_fullStr |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações |
title_full_unstemmed |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações |
title_sort |
Escolhas familiares, estratificação educacional e desempenho escolar: quais as relações |
author |
Alves,Fátima |
author_facet |
Alves,Fátima |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves,Fátima |
dc.subject.por.fl_str_mv |
family choices longitudinal data educational stratification residential segregation |
topic |
family choices longitudinal data educational stratification residential segregation |
description |
This article focuses on the impact of families' school choices on learning by children from different socioeconomic backgrounds in early primary school in the city of Rio de Janeiro, Brazil. The study analyzes data from a longitudinal research project on students that began second grade in 2005. The variables related to different family choices had significant effects on children's reading skills, even after adjusting for household assets and previous knowledge. The family's choice of a better school despite the distance from home had a particularly relevant impact. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582010000200006 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582010000200006 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0011-52582010000200006 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Dados v.53 n.2 2010 reponame:Dados - Revista de Ciências Sociais instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) instacron:UERJ |
instname_str |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
instacron_str |
UERJ |
institution |
UERJ |
reponame_str |
Dados - Revista de Ciências Sociais |
collection |
Dados - Revista de Ciências Sociais |
repository.name.fl_str_mv |
Dados - Revista de Ciências Sociais - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
||dados@iesp.uerj.br |
_version_ |
1750312648584462336 |