SUBVERSÃO DO ROMANCE POLICIAL E QUESTÕES DE MEMÓRIA EM A ILHA DOS MULATOS
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Caderno Seminal Digital |
Texto Completo: | https://www.e-publicacoes.uerj.br/cadernoseminal/article/view/79829 |
Resumo: | This article presents a study about A Ilha dos Mulatos (2020), by Sérgio Raimundo, based on the structure of the detective novel, which is subverted and expanded to the level of narration, creating a game of masks in order to uncover the narrative voices. It deals with the theories of memory and the way memory is treated in the novel, unfolding in the notion of post-memory. Articulating memory as one of the necessary elements for the discovery of the guilty in the framework of the crime novel, we verify that it also turns out to be subverted in the writing of this novel. |
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SUBVERSÃO DO ROMANCE POLICIAL E QUESTÕES DE MEMÓRIA EM A ILHA DOS MULATOSDetective NovelDeconstruction of Literary GenreMemoryPost memoryRomance PolicialDesconstrução de Género LiterárioMemóriaPós-memóriaThis article presents a study about A Ilha dos Mulatos (2020), by Sérgio Raimundo, based on the structure of the detective novel, which is subverted and expanded to the level of narration, creating a game of masks in order to uncover the narrative voices. It deals with the theories of memory and the way memory is treated in the novel, unfolding in the notion of post-memory. Articulating memory as one of the necessary elements for the discovery of the guilty in the framework of the crime novel, we verify that it also turns out to be subverted in the writing of this novel.Este artigo apresenta um estudo acerca de A Ilha dos Mulatos (2020), de Sérgio Raimundo, assente na estrutura do romance policial, que é subvertido e ampliado para o plano da narração, criando um jogo de máscaras a fim de se encobrirem as vozes narrativas. Discute as teorias da memória e a forma como a memória é tratada no romance, desdobrando-se na noção de pós-memória. Articulando a memória como um dos elementos necessários para a descoberta do culpado no quadro do romance policial, verificamos que também ela acaba por ser subvertida na escrita deste romance.Universidade do Estado do Rio de Janeiro2023-11-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/cadernoseminal/article/view/7982910.12957/seminal.2023.79829Caderno Seminal; n. 45 (2023): A narrativa moçambicana no século XXI1806-91421414-4298reponame:Caderno Seminal Digitalinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJporhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/cadernoseminal/article/view/79829/47875Copyright (c) 2023 Caderno Seminalinfo:eu-repo/semantics/openAccessJeremias, RaphaelMafalda Leite, Ana2024-01-24T13:22:32Zoai:ojs.www.e-publicacoes.uerj.br:article/79829Revistahttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/cadernoseminalPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/cadernoseminal/oaidarciliasimoes@gmail.com||flavgarc@gmail.com||flavgarc@gmail.com||darciliasimoes@gmail.com|| flavgarc@gmail.com|| flavgarc@gmail.com1806-91421806-9142opendoar:2024-01-24T13:22:32Caderno Seminal Digital - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false |
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