The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trilhas Filosóficas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/2567 |
Resumo: | The article aims to extract the teaching conception from the book filosofia: temas e percursos in order to show a philosophy teaching approach that privileges the history of philosophy not as a center, but as a teaching reference. at the end, the article discusses the limits and advantages of this approach. |
id |
UERN-3_4561bd84a41832450818ec9825ee1351 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.apps.uern.br:article/2567 |
network_acronym_str |
UERN-3 |
network_name_str |
Trilhas Filosóficas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos A História da filosofia como referencial no ensino de filosofia : Sobre a concepção didática de Filosofia, temas e percursos Ensino de filosofiaHistória da filosofiaDidática no ensino de filosofiaPhilosophy teachingHistory of philosophyDidactics in philosophy teachingThe article aims to extract the teaching conception from the book filosofia: temas e percursos in order to show a philosophy teaching approach that privileges the history of philosophy not as a center, but as a teaching reference. at the end, the article discusses the limits and advantages of this approach.O artigo tem por objetivo extrair a concepção didática do livro Filosofia: temas e percursos de modo a mostrar uma abordagem do ensino de filosofia que privilegie a história da filosofia não como centro, mas como referencial de ensino. Ao fim, o artigo discute os limites e vantagens dessa abordagem.Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN2022-07-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/256710.25244/tf.v13i2.2567Trilhas Filosóficas; v. 13 n. 2 (2020): Trilhas Filosóficas: DOSSIÊ AFROPERSPECTIVISMO E O ENSINO DE FILOSOFIA (v.13, n.2, 2020); 61-711984-556110.25244/tf.v13i2reponame:Trilhas Filosóficas (Online)instname:Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)instacron:UERNporhttps://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/2567/3173Copyright (c) 2022 Eliakim Ferreira Oliveirahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira Oliveira, Eliakim2022-11-23T00:41:19Zoai:ojs2.periodicos.apps.uern.br:article/2567Revistahttp://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/indexPUBhttp://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/oaitrilhasfilosoficas@uern.br || marcos_erico@yahoo.com.br10.25244/tf1984-55611982-7490opendoar:2022-11-23T00:41:19Trilhas Filosóficas (Online) - Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos A História da filosofia como referencial no ensino de filosofia : Sobre a concepção didática de Filosofia, temas e percursos |
title |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos |
spellingShingle |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos Ferreira Oliveira, Eliakim Ensino de filosofia História da filosofia Didática no ensino de filosofia Philosophy teaching History of philosophy Didactics in philosophy teaching |
title_short |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos |
title_full |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos |
title_fullStr |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos |
title_full_unstemmed |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos |
title_sort |
The History of philosophy as a reference in philosophy teaching : On the teaching conception of Filosofia: temas e percursos |
author |
Ferreira Oliveira, Eliakim |
author_facet |
Ferreira Oliveira, Eliakim |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira Oliveira, Eliakim |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de filosofia História da filosofia Didática no ensino de filosofia Philosophy teaching History of philosophy Didactics in philosophy teaching |
topic |
Ensino de filosofia História da filosofia Didática no ensino de filosofia Philosophy teaching History of philosophy Didactics in philosophy teaching |
description |
The article aims to extract the teaching conception from the book filosofia: temas e percursos in order to show a philosophy teaching approach that privileges the history of philosophy not as a center, but as a teaching reference. at the end, the article discusses the limits and advantages of this approach. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/2567 10.25244/tf.v13i2.2567 |
url |
https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/2567 |
identifier_str_mv |
10.25244/tf.v13i2.2567 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RTF/article/view/2567/3173 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Eliakim Ferreira Oliveira https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Eliakim Ferreira Oliveira https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio Grande do Norte - UERN |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trilhas Filosóficas; v. 13 n. 2 (2020): Trilhas Filosóficas: DOSSIÊ AFROPERSPECTIVISMO E O ENSINO DE FILOSOFIA (v.13, n.2, 2020); 61-71 1984-5561 10.25244/tf.v13i2 reponame:Trilhas Filosóficas (Online) instname:Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN) instacron:UERN |
instname_str |
Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN) |
instacron_str |
UERN |
institution |
UERN |
reponame_str |
Trilhas Filosóficas (Online) |
collection |
Trilhas Filosóficas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trilhas Filosóficas (Online) - Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN) |
repository.mail.fl_str_mv |
trilhasfilosoficas@uern.br || marcos_erico@yahoo.com.br |
_version_ |
1797240255892422656 |