Modelo de análise modular do discurso e dimensão situacional da proposta curricular de Minas Gerais (Model of modular analysis of speech and situational dimension of the proposal curriculum of the State of Minas Gerais)
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Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
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Texto Completo: | https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1156 |
Resumo: | This article examines the situational dimension of the proposal curriculum of the State of Minas Gerais, studying the interaction between the production instance of the proposal – the Secretary of Education – and the destination instance this proposal – professor of Portuguese. The analysis adopts the theoretical assumptions of the model Modular analysis of speech, to investigate the material aspects of the interaction, as well as the roles they play and the agents that perform actions through the proposal curriculum.KEYWORDS: Discourse analysis. Situational dimension. Modularity. |
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Modelo de análise modular do discurso e dimensão situacional da proposta curricular de Minas Gerais (Model of modular analysis of speech and situational dimension of the proposal curriculum of the State of Minas Gerais)Model of modular analysis of speech and situational dimension of the proposal curriculum of the State of Minas GeraisAnálise do discursoDimensão situacionalModularidadeDiscourse analysisSituational dimensionModularityThis article examines the situational dimension of the proposal curriculum of the State of Minas Gerais, studying the interaction between the production instance of the proposal – the Secretary of Education – and the destination instance this proposal – professor of Portuguese. The analysis adopts the theoretical assumptions of the model Modular analysis of speech, to investigate the material aspects of the interaction, as well as the roles they play and the agents that perform actions through the proposal curriculum.KEYWORDS: Discourse analysis. Situational dimension. Modularity.Este artigo analisa a dimensão situacional da proposta curricular do Estado de Minas Gerais, estudando a interação entre a instância de produção da proposta – a Secretaria de Educação – e a instância de destinação dessa proposta – o professor de português da rede estadual de ensino. A análise realizada adota os pressupostos teóricos do Modelo de Análise Modular do Discurso, para investigar os aspectos materiais da interação, os papéis que os agentes desempenham e as ações que realizam por meio da proposta curricular.PALAVRAS-CHAVE: Análise do discurso. Dimensão situacional. Modularidade. ABSTRACT This article examines the situational dimension of the proposal curriculum of the State of Minas Gerais, studying the interaction between the production instance of the proposal – the Secretary of Education – and the destination instance this proposal – professor of Portuguese. The analysis adopts the theoretical assumptions of the model Modular analysis of speech, to investigate the material aspects of the interaction, as well as the roles they play and the agents that perform actions through the proposal curriculum.KEYWORDS: Discourse analysis. Situational dimension. Modularity.Edições UESB2011-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionReviewed by peersRevisión por paresAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/115610.22481/el.v9i2.1156Estudos da Língua(gem); v. 9 n. 2 (2011): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 55-67Language Studies; Vol. 9 No. 2 (2011): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 55-67Études de Langues; Vol. 9 No. 2 (2011): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 55-67Estudios del lenguaje; Vol. 9 Núm. 2 (2011): Estudos da Língua(gem) - ISSN: 1982-0534; 55-671982-05341808-135510.22481/el.v9i2reponame:Estudos da Língua(gem)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBporhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1156/998Copyright (c) 2011 Estudos da Língua(gem)info:eu-repo/semantics/openAccessCunha, Gustavo Ximenes2021-03-13T22:37:05Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/1156Revistahttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/PUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/oaiestudosdalingua.gem@gmail.com||con.fonseca@gmail.com1982-05341808-1355opendoar:2021-03-13T22:37:05Estudos da Língua(gem) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false |
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