PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práxis Educacional (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5687 |
Resumo: | This article seeks to demonstrate that the convenience of small network power consumption is driven by the Facebook social network. This article is it there is an interaction sensitivity to a constructing identity, in the current content of postings of the personal limits. The research included the sampling of teenagers from the 3rd year of high school from a public coalition of Quixadá, Ceará State. Topics related to Facebook were approached through the conversation wheel methodology, as a technique of greater interactivity among the participants. The results indicate that the use of Facebook enables a range of interactions, providing changes and transformations when browsing the world is infinite cyberspace. It turns out that Facebook presents itself as a communicative and informative medium strongly influential in the identity of the young people and in their vision of the world and the other. |
id |
UESB-7_0d41c4bbb60769bc109fa21fc20093eb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/5687 |
network_acronym_str |
UESB-7 |
network_name_str |
Práxis Educacional (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASILPRÁCTICAS EDUCATIVAS Y FORMACIÓN DE IDENTIDAD DE LA INFLUENCIA DE FACEBOOK: UN ESTUDIO CON ADOLESCENTES DE UNA ESCUELA PÚBLICA DENTRO DE CEARÁ, BRASILEDUCATIONAL PRACTICES AND IDENTITY TRAINING FROM FACEBOOK INFLUENCE: A STUDY WITH ADOLESCENTS FROM A PUBLIC SCHOOL INSIDE CEARÁ, BRAZILModernidadeFacebookRedes sociaisModernidadFacebookRedes socialesModernityFacebookSocial networks This article seeks to demonstrate that the convenience of small network power consumption is driven by the Facebook social network. This article is it there is an interaction sensitivity to a constructing identity, in the current content of postings of the personal limits. The research included the sampling of teenagers from the 3rd year of high school from a public coalition of Quixadá, Ceará State. Topics related to Facebook were approached through the conversation wheel methodology, as a technique of greater interactivity among the participants. The results indicate that the use of Facebook enables a range of interactions, providing changes and transformations when browsing the world is infinite cyberspace. It turns out that Facebook presents itself as a communicative and informative medium strongly influential in the identity of the young people and in their vision of the world and the other. Este artigo busca demonstrar que a conveniência de propagar um pouco de si alimenta-se da expansão das relações conduzidas na rede social Facebook. Este instrumento eleva a interação influenciando a construção de identidade, trazendo alguns pontos positivos e negativos decorrentes da constante exibição da vida privada através de postagens de conteúdos pessoais. A pesquisa contou com amostragem formada de adolescentes do 3o ano do Ensino Médio de um colégio público de Quixadá, Estado do Ceará. Foram abordados temas pertinentes ao Facebook, através da metodologia da roda de conversa, como técnica de maior interatividade entre os participantes. Os resultados apontam que o uso do Facebook possibilita um vasto leque de interações, proporcionando mudanças e transformações quando se navega no mundo infinito dos ciberespaços. Conclui-se que o Facebook se apresenta como um meio comunicativo e informativo fortemente influente na identidade dos jovens e em sua visão de mundo e do outro. Este artículo trata de demostrar que la red social de Facebook impulsa la conveniencia del pequeño consumo de energía de la red. En este artículo, existe una sensibilidad de interacción para una identidad constructiva, en el contenido actual de las publicaciones de los límites personales. La investigación incluyó el muestreo de adolescentes del tercer año de preparatoria de una coalición pública de Quixadá, estado de Ceará. Los temas relacionados con Facebook se abordaron a través de la metodología de la rueda de conversación, como una técnica de mayor interactividad entre los participantes. Los resultados indican que el uso de Facebook permite una variedad de interacciones que proporcionan cambios y transformaciones cuando se navega por el mundo en el ciberespacio infinito. Resulta que Facebook se presenta como un medio comunicativo e informativo muy influyente en la identidad de los jóvenes y en su visión del mundo y del otro. Edições UESB2019-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/568710.22481/praxisedu.v15i35.5687Práxis Educacional; v. 15 n. 35 (2019): out/dez. Dossiê temático: Ensinar e Aprender: Metodologias e Estratégias; 372-388Práxis Educacional; Vol. 15 Núm. 35 (2019): out/dez. Dossiê temático: Ensinar e Aprender: Metodologias e Estratégias; 372-388Práxis Educacional; Vol. 15 No. 35 (2019): out/dez. Dossiê temático: Ensinar e Aprender: Metodologias e Estratégias; 372-3882178-26791809-0249reponame:Práxis Educacional (Online)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBporhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5687/4298Muniz, Karla Renata de AguiarXavier, Antônio RobertoSantana, José Rogérioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-03-22T23:19:33Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/5687Revistahttp://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/indexPUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/oaipraxisedu@uesb.edu.br||2178-26791809-0249opendoar:2021-03-22T23:19:33Práxis Educacional (Online) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL PRÁCTICAS EDUCATIVAS Y FORMACIÓN DE IDENTIDAD DE LA INFLUENCIA DE FACEBOOK: UN ESTUDIO CON ADOLESCENTES DE UNA ESCUELA PÚBLICA DENTRO DE CEARÁ, BRASIL EDUCATIONAL PRACTICES AND IDENTITY TRAINING FROM FACEBOOK INFLUENCE: A STUDY WITH ADOLESCENTS FROM A PUBLIC SCHOOL INSIDE CEARÁ, BRAZIL |
title |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL |
spellingShingle |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL Muniz, Karla Renata de Aguiar Modernidade Redes sociais Modernidad Redes sociales Modernity Social networks |
title_short |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL |
title_full |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL |
title_fullStr |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL |
title_full_unstemmed |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL |
title_sort |
PRÁTICAS EDUCATIVAS E FORMAÇÃO DE IDENTIDADE A PARTIR DA INFLUÊNCIA DO FACEBOOK: ESTUDO COM ADOLESCENTES DE UMA ESCOLA PÚBLICA DO INTERIOR DO CEARÁ, BRASIL |
author |
Muniz, Karla Renata de Aguiar |
author_facet |
Muniz, Karla Renata de Aguiar Xavier, Antônio Roberto Santana, José Rogério |
author_role |
author |
author2 |
Xavier, Antônio Roberto Santana, José Rogério |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Muniz, Karla Renata de Aguiar Xavier, Antônio Roberto Santana, José Rogério |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Modernidade Redes sociais Modernidad Redes sociales Modernity Social networks |
topic |
Modernidade Redes sociais Modernidad Redes sociales Modernity Social networks |
description |
This article seeks to demonstrate that the convenience of small network power consumption is driven by the Facebook social network. This article is it there is an interaction sensitivity to a constructing identity, in the current content of postings of the personal limits. The research included the sampling of teenagers from the 3rd year of high school from a public coalition of Quixadá, Ceará State. Topics related to Facebook were approached through the conversation wheel methodology, as a technique of greater interactivity among the participants. The results indicate that the use of Facebook enables a range of interactions, providing changes and transformations when browsing the world is infinite cyberspace. It turns out that Facebook presents itself as a communicative and informative medium strongly influential in the identity of the young people and in their vision of the world and the other. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5687 10.22481/praxisedu.v15i35.5687 |
url |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5687 |
identifier_str_mv |
10.22481/praxisedu.v15i35.5687 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/5687/4298 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
dc.source.none.fl_str_mv |
Práxis Educacional; v. 15 n. 35 (2019): out/dez. Dossiê temático: Ensinar e Aprender: Metodologias e Estratégias; 372-388 Práxis Educacional; Vol. 15 Núm. 35 (2019): out/dez. Dossiê temático: Ensinar e Aprender: Metodologias e Estratégias; 372-388 Práxis Educacional; Vol. 15 No. 35 (2019): out/dez. Dossiê temático: Ensinar e Aprender: Metodologias e Estratégias; 372-388 2178-2679 1809-0249 reponame:Práxis Educacional (Online) instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) instacron:UESB |
instname_str |
Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
instacron_str |
UESB |
institution |
UESB |
reponame_str |
Práxis Educacional (Online) |
collection |
Práxis Educacional (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Práxis Educacional (Online) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
repository.mail.fl_str_mv |
praxisedu@uesb.edu.br|| |
_version_ |
1797068818090033152 |