El currículo en la educación escolar indígena en Pernambuco: un análisis del Proyecto Político Pedagógico de las escuelas del pueblo Pankararu : uma análise do Projeto Político-Pedagógico das escolas do povo Pankararu

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Isabelle Sedícias Nascimento
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Muiraquitã (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufac.br/index.php/mui/article/view/6105
Resumo: This paper aims to discuss the curriculum role in the indigenous school education in Pernambuco. For this, we aim to analyze the Political-pedagogical Project of Pankararu. We observed that the traditional knowledge was subordinated by the State agency in charge of indigenous school education in the construction process of the indigenous intercultural curriculum in Pernambuco. However, indigenous people, especially Pankararu, keep resisting the attempts of the State agency not to recognize their particularities. They promote intercultural and differentiated experiences and appropriating the Political-pedagogical Project by adapting it to their specificities and demands.
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O currículo na Educação Escolar Indígena em Pernambuco: uma análise do Projeto Político-Pedagógico das escolas do povo Pankararu
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