Formação de preço: estudo de caso em uma microempresa do setor varejista
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/3487 |
Resumo: | Pricing is one of the final stages of the production process, where it goes on sale and a correct price ensures that all costs are covered and leave the contribution margin to the organization (profit). The present work shows the importance of using a costing method for the apportionment of indirect costs, as well as through a practical example it is possible to perceive how the formation of the price has a direct impact on the growth of the company. It is also important to note that it is necessary to know all the costs (direct and indirect) incurred for the production of a given product. This project besides the bibliographical reference was done a case study in the company Apara to show all applicability of the theory. Where it was explained to the businesswoman about the cost accounting as well as the consequences of not correct pricing and also was verified how the pricing processes were done or even based on which reports were used to reach the final price of the products. The objective of this work is to show how cost accounting is important in pricing the products, as well as through it it is possible to generate more efficient management reports for decision making. |
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Formação de preço: estudo de caso em uma microempresa do setor varejistaContabilidade de custosPrecificaçãoPreços - Estudo de casoComércio varejistaCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEISPricing is one of the final stages of the production process, where it goes on sale and a correct price ensures that all costs are covered and leave the contribution margin to the organization (profit). The present work shows the importance of using a costing method for the apportionment of indirect costs, as well as through a practical example it is possible to perceive how the formation of the price has a direct impact on the growth of the company. It is also important to note that it is necessary to know all the costs (direct and indirect) incurred for the production of a given product. This project besides the bibliographical reference was done a case study in the company Apara to show all applicability of the theory. Where it was explained to the businesswoman about the cost accounting as well as the consequences of not correct pricing and also was verified how the pricing processes were done or even based on which reports were used to reach the final price of the products. The objective of this work is to show how cost accounting is important in pricing the products, as well as through it it is possible to generate more efficient management reports for decision making.a precificação é uma das etapas finais do processo de produção, onde o mesmo vai a venda e um preço correto garante que todos os custos sejam cobertos e deixe a margem de contribuição para a organização (lucro). O presente trabalho mostra a importância de se utilizar um método de custeio para o rateio dos custos indiretos, bem como através de um exemplo prático é possível perceber como a formação do preço impacta diretamente no crescimento da empresa. Também é importante notar que é preciso se conhecer todos os custos (diretos e indiretos) incorridos para a produção de um determinado produto. Este projeto além da referenciação bibliográfica foi feito um estudo de caso na empresa para mostrar toda aplicabilidade da teoria. Onde foi explanado para a empresária sobre a contabilidade de custos bem como as consequências da não precificação correta e também foi verificado como era feito os processos de precificação ou ainda baseado em que relatórios eram usados para se chegar ao preço final dos produtos. O objetivo desse trabalho é mostrar como a contabilidade de custos é importante na precificação dos produtos, bem como através dela é possível gerar relatórios gerenciais mais eficientes para tomada de decisão.Universidade Federal de AlagoasBrasilCurso de Ciências ContábeisUFALSilva, Patrícia Brandão Barbosa dahttp://lattes.cnpq.br/8321737966951775Omena Neto, Alcides José dehttp://lattes.cnpq.br/8104097477810165Santos, Cristiano da Silvahttp://lattes.cnpq.br/3171591869518976Santos, Helenilson Silva dos2018-10-24T19:54:39Z2018-10-242018-10-24T19:54:39Z2018-08-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfSANTOS, Helenilson Silva dos. Formação de preço: estudo de caso em uma microempresa do setor varejista. 36 f. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Ciências Contábeis) - Unidade Santana do Ipanema, Curso de Ciências Contábeis, Universidade Federal de Alagoas, Santana do Ipanema, 2018.http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/3487porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)instname:Universidade Federal de Alagoas (UFAL)instacron:UFAL2019-01-25T13:44:17Zoai:www.repositorio.ufal.br:riufal/3487Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufal.br/oai/requestri@sibi.ufal.bropendoar:2019-01-25T13:44:17Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) - Universidade Federal de Alagoas (UFAL)false |
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