Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1780 |
Resumo: | The presented study however it had as objective generality to stand out the importance of the job of the tools of remote sensing and digital processing of images in the process of teach-learning of matrices with the job of MatLab software. One is about a study of bibliographical matrix (whose given they had been extracted of books, published scientific articles in the Internet, monographs, theses, dissertations and electronic small farms that bring information regarding the subject in quarrel), which was in search of reply for the following guiding question: Which the importance of the job of the tools of remote sensing and digital processing of images in the process of teach-learning of matrices with the job of MatLab software? To the end of you analyze them bibliographical accomplished was possible to perceive that the learning tend if to distance of the teach-learning process that not to wake up we ourselves the taste for the learning of the boarded subjects in classrooms for the professors. Ahead of this reality, the carried through studies signal that the job of the tools mentioned above is of excellent importance when of the calculation of matrices, since it tends to awake in the pupil the taste for the learning process, therefore does not move away it from the technologies of the information. |
id |
UFAL_773ec781baf7132ea890fcc3a4606259 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.repositorio.ufal.br:riufal/1780 |
network_acronym_str |
UFAL |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
repository_id_str |
|
spelling |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadoraContextualization of matrix teaching as a motivating toolMatemática – EnsinoEnsino e aprendizagemMatrizesSensoriamento remotoProcessamento digital de imagensMatricesRemote sensingDigital processingImagesCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICAThe presented study however it had as objective generality to stand out the importance of the job of the tools of remote sensing and digital processing of images in the process of teach-learning of matrices with the job of MatLab software. One is about a study of bibliographical matrix (whose given they had been extracted of books, published scientific articles in the Internet, monographs, theses, dissertations and electronic small farms that bring information regarding the subject in quarrel), which was in search of reply for the following guiding question: Which the importance of the job of the tools of remote sensing and digital processing of images in the process of teach-learning of matrices with the job of MatLab software? To the end of you analyze them bibliographical accomplished was possible to perceive that the learning tend if to distance of the teach-learning process that not to wake up we ourselves the taste for the learning of the boarded subjects in classrooms for the professors. Ahead of this reality, the carried through studies signal that the job of the tools mentioned above is of excellent importance when of the calculation of matrices, since it tends to awake in the pupil the taste for the learning process, therefore does not move away it from the technologies of the information.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível SuperiorO estudo ora apresentado teve como objetivo geral ressaltar a importância do emprego das ferramentas de sensoriamento remoto e de processamento digital de imagens no processo de ensino-aprendizagem de matrizes com o emprego do software MatLab. Trata-se de um estudo de cunho bibliográfico (cujos dados foram extraídos de livros, artigos científicos publicados na internet, monografias, teses, dissertações e sítios eletrônicos que trazem informações a respeito do tema em discussão), o qual foi em busca de resposta para a seguinte questão norteadora: Qual a importância do emprego das ferramentas de sensoriamento remoto e de processamento digital de imagens no processo de ensino-aprendizagem de matrizes com o emprego do software MatLab? Ao final das analises bibliográficas efetivadas foi possível perceber que os discentes tendem a se distanciar do processo de ensino-aprendizagem que não desperte nos mesmos o gosto pela aprendizagem dos assuntos abordados em salas de aula pelos docentes. Diante desta realidade, os estudos realizados sinalizam que o emprego das ferramentas acima mencionadas são de relevante importância quando do cálculo de matrizes, visto que tende a despertar no aluno o gosto pelo processo de aprendizagem, pois não o afasta das tecnologias da informação.Universidade Federal de AlagoasBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMATUFALMelo, Vânio Fragoso dehttp://lattes.cnpq.br/9682146246826453Barbosa, Isnaldo Isaachttp://lattes.cnpq.br/8346517003296057Santos, Givaldo Oliveira doshttp://lattes.cnpq.br/2811899043438299Mesquita, Newton Barros2017-07-21T14:38:00Z2017-07-042017-07-21T14:38:00Z2017-05-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfMESQUITA, Newton Barros. Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora. 2017. 68 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional) – Instituto de Matemática, Programa de Pós Graduação em Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional, Universidade Federal de Alagoas, Maceió, 2017.http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1780porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL)instname:Universidade Federal de Alagoas (UFAL)instacron:UFAL2019-12-05T17:16:18Zoai:www.repositorio.ufal.br:riufal/1780Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufal.br/oai/requestri@sibi.ufal.bropendoar:2019-12-05T17:16:18Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) - Universidade Federal de Alagoas (UFAL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora Contextualization of matrix teaching as a motivating tool |
title |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora |
spellingShingle |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora Mesquita, Newton Barros Matemática – Ensino Ensino e aprendizagem Matrizes Sensoriamento remoto Processamento digital de imagens Matrices Remote sensing Digital processing Images CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
title_short |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora |
title_full |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora |
title_fullStr |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora |
title_full_unstemmed |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora |
title_sort |
Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora |
author |
Mesquita, Newton Barros |
author_facet |
Mesquita, Newton Barros |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Melo, Vânio Fragoso de http://lattes.cnpq.br/9682146246826453 Barbosa, Isnaldo Isaac http://lattes.cnpq.br/8346517003296057 Santos, Givaldo Oliveira dos http://lattes.cnpq.br/2811899043438299 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mesquita, Newton Barros |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Matemática – Ensino Ensino e aprendizagem Matrizes Sensoriamento remoto Processamento digital de imagens Matrices Remote sensing Digital processing Images CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
topic |
Matemática – Ensino Ensino e aprendizagem Matrizes Sensoriamento remoto Processamento digital de imagens Matrices Remote sensing Digital processing Images CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA |
description |
The presented study however it had as objective generality to stand out the importance of the job of the tools of remote sensing and digital processing of images in the process of teach-learning of matrices with the job of MatLab software. One is about a study of bibliographical matrix (whose given they had been extracted of books, published scientific articles in the Internet, monographs, theses, dissertations and electronic small farms that bring information regarding the subject in quarrel), which was in search of reply for the following guiding question: Which the importance of the job of the tools of remote sensing and digital processing of images in the process of teach-learning of matrices with the job of MatLab software? To the end of you analyze them bibliographical accomplished was possible to perceive that the learning tend if to distance of the teach-learning process that not to wake up we ourselves the taste for the learning of the boarded subjects in classrooms for the professors. Ahead of this reality, the carried through studies signal that the job of the tools mentioned above is of excellent importance when of the calculation of matrices, since it tends to awake in the pupil the taste for the learning process, therefore does not move away it from the technologies of the information. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-21T14:38:00Z 2017-07-04 2017-07-21T14:38:00Z 2017-05-03 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
MESQUITA, Newton Barros. Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora. 2017. 68 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional) – Instituto de Matemática, Programa de Pós Graduação em Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional, Universidade Federal de Alagoas, Maceió, 2017. http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1780 |
identifier_str_mv |
MESQUITA, Newton Barros. Contextualização do ensino de matrizes como ferramenta motivadora. 2017. 68 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional) – Instituto de Matemática, Programa de Pós Graduação em Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional, Universidade Federal de Alagoas, Maceió, 2017. |
url |
http://www.repositorio.ufal.br/handle/riufal/1780 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Alagoas Brasil Programa de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT UFAL |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Alagoas Brasil Programa de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT UFAL |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) instname:Universidade Federal de Alagoas (UFAL) instacron:UFAL |
instname_str |
Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
instacron_str |
UFAL |
institution |
UFAL |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal de Alagoas (UFAL) - Universidade Federal de Alagoas (UFAL) |
repository.mail.fl_str_mv |
ri@sibi.ufal.br |
_version_ |
1748233749852585984 |