EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9384 |
Resumo: | Referring to history and education, Pauline José Orso, his article entitled "Education, history, possibilities and limits", analyzes the possibilities and limits of education. For that, first, covers education throughout history and verifies the changes that she was going over the various historical periods, depending on the changes occurring in the material productive forces of society. On the other, from the meaning of Comuma of Paris of 1871, seeks to draw lessons for thinking about education. Based on this, bearing in mind the concrete society, permeated by contradictions and antagonisms, marked by social classes, looking infer the possibilities and limits of education today. |
id |
UFBA-10_5ea01f4e6e9bb10fe1bd0d3ed5a7ff45 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9384 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITSEDUCACIÓN, HISTORIA, POSIBILIDADES Y LÍMITESEDUCAÇÃO, HISTÓRIA, POSSIBILIDADES E OS LIMITESEducationHistoryParis CommunePossibility and limits.EducaciónHistoriaComuna de ParísPosibilidad y límites.EducaçãohistóriaComuna de Parispossibilidade e limitesReferring to history and education, Pauline José Orso, his article entitled "Education, history, possibilities and limits", analyzes the possibilities and limits of education. For that, first, covers education throughout history and verifies the changes that she was going over the various historical periods, depending on the changes occurring in the material productive forces of society. On the other, from the meaning of Comuma of Paris of 1871, seeks to draw lessons for thinking about education. Based on this, bearing in mind the concrete society, permeated by contradictions and antagonisms, marked by social classes, looking infer the possibilities and limits of education today.Refiriéndose a la historia y la educación, Paulino José Orso, en su artículo titulado "Educación, historia, posibilidades y límites", analiza las posibilidades y límites de la educación. Para ello, en primer lugar, cubre la educación a lo largo de la historia y comprueba los cambios que iba a través de los períodos históricos distintos, dependiendo de los cambios que se producen en las fuerzas productivas materiales de la sociedad. Por otro lado, a partir del significado de la Comuma de París de 1871, trata de extraer lecciones para pensar la educación. Sobre esta base, teniendo en cuenta la sociedad concreta, permeado por contradicciones y antagonismos, marcada por las clases sociales, busca inferir las posibilidades y límites de la educación hoy en día.Tomando como referência a história e educação, Paulino José Orso, seu artigo denominado “Educação, história, possibilidades e limites”, analisa as possibilidades e os limites da educação. Para isso, por um lado, percorre a educação ao longo da história e verifica as mudanças pelas quais foi ela passando ao longo dos diversos períodos históricos, em função das transformações ocorridas nas forças produtivas materiais da sociedade. Por outro, a partir do significado da Comuma de Paris de 1871, procura extrair as lições para pensar a educação. Com base nisso, tendo presente a sociedade concreta, permeada por antagonismos e contradições, marcada pelas classes sociais, procura depreender as possibilidades e os limites da educação na atualidade.Universidade Federal da Bahia2013-07-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos ParesRevisão de LiteraturaReview of LiteratureRevisión de la Literatura.application/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/938410.9771/gmed.v4i2.9384Germinal: marxismo e educação em debate; v. 4 n. 2 (2012): DESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTA; 46-572175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9384/6822Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrso, Paulino José2017-10-19T15:50:41Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9384Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:50:41Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS EDUCACIÓN, HISTORIA, POSIBILIDADES Y LÍMITES EDUCAÇÃO, HISTÓRIA, POSSIBILIDADES E OS LIMITES |
title |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS |
spellingShingle |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS Orso, Paulino José Education History Paris Commune Possibility and limits. Educación Historia Comuna de París Posibilidad y límites. Educação história Comuna de Paris possibilidade e limites |
title_short |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS |
title_full |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS |
title_fullStr |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS |
title_full_unstemmed |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS |
title_sort |
EDUCATION, HISTORY, POSSIBILITIES AND LIMITS |
author |
Orso, Paulino José |
author_facet |
Orso, Paulino José |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Orso, Paulino José |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education History Paris Commune Possibility and limits. Educación Historia Comuna de París Posibilidad y límites. Educação história Comuna de Paris possibilidade e limites |
topic |
Education History Paris Commune Possibility and limits. Educación Historia Comuna de París Posibilidad y límites. Educação história Comuna de Paris possibilidade e limites |
description |
Referring to history and education, Pauline José Orso, his article entitled "Education, history, possibilities and limits", analyzes the possibilities and limits of education. For that, first, covers education throughout history and verifies the changes that she was going over the various historical periods, depending on the changes occurring in the material productive forces of society. On the other, from the meaning of Comuma of Paris of 1871, seeks to draw lessons for thinking about education. Based on this, bearing in mind the concrete society, permeated by contradictions and antagonisms, marked by social classes, looking infer the possibilities and limits of education today. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-07-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos Pares Revisão de Literatura Review of Literature Revisión de la Literatura. |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9384 10.9771/gmed.v4i2.9384 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9384 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v4i2.9384 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9384/6822 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 4 n. 2 (2012): DESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTA; 46-57 2175-5604 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313515763630080 |