HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castanha, André Paulo
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Germinal: Marxismo e Educação em Debate
Texto Completo: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693
Resumo: In this issue v. 5 n. 2 (2013) of Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate is especially dedicated to the History-Critical Pedagogy (PHC), on the one hand, we serve article  which are results of the conferences delivered  at the 11ª Jornada do HISTEDBR, held in Cascavel-PR, between  23 and 25 October 2013, with the central discussion theme “Historical-Critical Pedagogy, Brazilian Education and the challenges of its institutionalizing” and, on the other hand, in order to expand the scope and the discussion about PHC, we elect some guests who provided us with important contributions, that we bring to the public in the form of articles, debates, interviews, review and summaries.
id UFBA-10_5f7b68ca4bd4207e05a3e246b82e77e2
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9693
network_acronym_str UFBA-10
network_name_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository_id_str
spelling HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-PEDAGOGÍA HISTÓRICO-CRÍTICA-Editorial-PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA -Editorial-EditorialEditorialIn this issue v. 5 n. 2 (2013) of Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate is especially dedicated to the History-Critical Pedagogy (PHC), on the one hand, we serve article  which are results of the conferences delivered  at the 11ª Jornada do HISTEDBR, held in Cascavel-PR, between  23 and 25 October 2013, with the central discussion theme “Historical-Critical Pedagogy, Brazilian Education and the challenges of its institutionalizing” and, on the other hand, in order to expand the scope and the discussion about PHC, we elect some guests who provided us with important contributions, that we bring to the public in the form of articles, debates, interviews, review and summaries.Esta edición v. 5 n. 2 (2013) de la Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate está especialmente dedicado a la Pedagogía Histórico-Crítica (PHC), por un lado, presentamos los artículos que son el resultado de conferencias dictadas em la 11ª Jornada do HISTEDBR, realizada en Cascavel, Paraná, entre el 23 y el 25 de octubre 2013, con el tema central de la discusión “La pedagogía histórico-crítico, la Educación de Brasil y los retos de la institucionalización” y, por otro lado, con el fin de ampliar el alcance y la discusión de la PHC, elegimos algunos invitados que nos proporcionó importantes contribuciones, que presentamos en forma de artículos, debates, entrevista, reseña y resúmenes. Nesta edição v. 5 n. 2 (2013) da Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate é dedicado especialmente à Pedagogia Histórico-Crítica (PHC), por um lado, veiculamos artigos que são resultados das conferências proferidas na 11ª Jornada do HISTEDBR, realizada em Cascavel-PR, entre os dias 23 e 25 de outubro de 2013, tendo como temática central de discussão “A Pedagogia Histórico-Crítica, a Educação Brasileira e os desafios de sua institucionalização” e, por outro lado, no intuito de ampliar o alcance e a discussão acerca da PHC, elegemos alguns convidados que nos brindaram com importantes contribuições, que levamos a público na forma de artigos, debates, entrevista, resenha e resumos. Universidade Federal da Bahia2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/969310.9771/gmed.v5i2.9693Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 1-42175-560410.9771/gmed.v5i2reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693/7082Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessCastanha, André Paulo2017-10-19T15:51:18Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9693Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:51:18Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false
dc.title.none.fl_str_mv HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
PEDAGOGÍA HISTÓRICO-CRÍTICA-Editorial-
PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA -Editorial-
title HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
spellingShingle HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
Castanha, André Paulo
Editorial
Editorial
title_short HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
title_full HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
title_fullStr HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
title_full_unstemmed HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
title_sort HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
author Castanha, André Paulo
author_facet Castanha, André Paulo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Castanha, André Paulo
dc.subject.por.fl_str_mv Editorial
Editorial
topic Editorial
Editorial
description In this issue v. 5 n. 2 (2013) of Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate is especially dedicated to the History-Critical Pedagogy (PHC), on the one hand, we serve article  which are results of the conferences delivered  at the 11ª Jornada do HISTEDBR, held in Cascavel-PR, between  23 and 25 October 2013, with the central discussion theme “Historical-Critical Pedagogy, Brazilian Education and the challenges of its institutionalizing” and, on the other hand, in order to expand the scope and the discussion about PHC, we elect some guests who provided us with important contributions, that we bring to the public in the form of articles, debates, interviews, review and summaries.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693
10.9771/gmed.v5i2.9693
url https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693
identifier_str_mv 10.9771/gmed.v5i2.9693
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693/7082
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 1-4
2175-5604
10.9771/gmed.v5i2
reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate
instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron:UFBA
instname_str Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron_str UFBA
institution UFBA
reponame_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
collection Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository.name.fl_str_mv Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)
repository.mail.fl_str_mv revistagerminal@ufba.br
_version_ 1798313516296306688