HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693 |
Resumo: | In this issue v. 5 n. 2 (2013) of Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate is especially dedicated to the History-Critical Pedagogy (PHC), on the one hand, we serve article which are results of the conferences delivered at the 11ª Jornada do HISTEDBR, held in Cascavel-PR, between 23 and 25 October 2013, with the central discussion theme “Historical-Critical Pedagogy, Brazilian Education and the challenges of its institutionalizing” and, on the other hand, in order to expand the scope and the discussion about PHC, we elect some guests who provided us with important contributions, that we bring to the public in the form of articles, debates, interviews, review and summaries. |
id |
UFBA-10_5f7b68ca4bd4207e05a3e246b82e77e2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9693 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial-PEDAGOGÍA HISTÓRICO-CRÍTICA-Editorial-PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA -Editorial-EditorialEditorialIn this issue v. 5 n. 2 (2013) of Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate is especially dedicated to the History-Critical Pedagogy (PHC), on the one hand, we serve article which are results of the conferences delivered at the 11ª Jornada do HISTEDBR, held in Cascavel-PR, between 23 and 25 October 2013, with the central discussion theme “Historical-Critical Pedagogy, Brazilian Education and the challenges of its institutionalizing” and, on the other hand, in order to expand the scope and the discussion about PHC, we elect some guests who provided us with important contributions, that we bring to the public in the form of articles, debates, interviews, review and summaries.Esta edición v. 5 n. 2 (2013) de la Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate está especialmente dedicado a la Pedagogía Histórico-Crítica (PHC), por un lado, presentamos los artículos que son el resultado de conferencias dictadas em la 11ª Jornada do HISTEDBR, realizada en Cascavel, Paraná, entre el 23 y el 25 de octubre 2013, con el tema central de la discusión “La pedagogía histórico-crítico, la Educación de Brasil y los retos de la institucionalización” y, por otro lado, con el fin de ampliar el alcance y la discusión de la PHC, elegimos algunos invitados que nos proporcionó importantes contribuciones, que presentamos en forma de artículos, debates, entrevista, reseña y resúmenes. Nesta edição v. 5 n. 2 (2013) da Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate é dedicado especialmente à Pedagogia Histórico-Crítica (PHC), por um lado, veiculamos artigos que são resultados das conferências proferidas na 11ª Jornada do HISTEDBR, realizada em Cascavel-PR, entre os dias 23 e 25 de outubro de 2013, tendo como temática central de discussão “A Pedagogia Histórico-Crítica, a Educação Brasileira e os desafios de sua institucionalização” e, por outro lado, no intuito de ampliar o alcance e a discussão acerca da PHC, elegemos alguns convidados que nos brindaram com importantes contribuições, que levamos a público na forma de artigos, debates, entrevista, resenha e resumos. Universidade Federal da Bahia2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/969310.9771/gmed.v5i2.9693Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 1-42175-560410.9771/gmed.v5i2reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693/7082Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessCastanha, André Paulo2017-10-19T15:51:18Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9693Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:51:18Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial- PEDAGOGÍA HISTÓRICO-CRÍTICA-Editorial- PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA -Editorial- |
title |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial- |
spellingShingle |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial- Castanha, André Paulo Editorial Editorial |
title_short |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial- |
title_full |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial- |
title_fullStr |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial- |
title_full_unstemmed |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial- |
title_sort |
HISTORICAL-CRITICAL PEDAGOGY -Editorial- |
author |
Castanha, André Paulo |
author_facet |
Castanha, André Paulo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castanha, André Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Editorial Editorial |
topic |
Editorial Editorial |
description |
In this issue v. 5 n. 2 (2013) of Revista Germinal Marxismo e Educação em Debate is especially dedicated to the History-Critical Pedagogy (PHC), on the one hand, we serve article which are results of the conferences delivered at the 11ª Jornada do HISTEDBR, held in Cascavel-PR, between 23 and 25 October 2013, with the central discussion theme “Historical-Critical Pedagogy, Brazilian Education and the challenges of its institutionalizing” and, on the other hand, in order to expand the scope and the discussion about PHC, we elect some guests who provided us with important contributions, that we bring to the public in the form of articles, debates, interviews, review and summaries. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693 10.9771/gmed.v5i2.9693 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v5i2.9693 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9693/7082 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 1-4 2175-5604 10.9771/gmed.v5i2 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313516296306688 |