NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708 |
Resumo: | This article aims to share experiences of the ongoing changing process of direction and quality of public education at Limeira-SP city, which consists of a re-structure of the Public Education Network with reference to the historical-critical pedagogy. The article has four main topics: brief overview of the city of Limeira-SP; administrative and pedagogical conditions of the Municipal Public Education Network in Limeira-SP in 2012; chosen ways for re-structuring the Municipal Public Education Network in Limeira-SP and, as conclusion, a few theoretical challenges in the way forward, which, in our view, should have a systematized study. |
id |
UFBA-10_cc974b6cd719a113c325bd851e5ad629 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9708 |
network_acronym_str |
UFBA-10 |
network_name_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITYNOTAS SOBRE EL PROCESO DE REESTRUCTURACIÓN DEL SISTEMA DE EDUCACIÓN PÚBLICA DE LA CIUDAD DE LIMEIRA-SPAPONTAMENTOS SOBRE O PROCESSO DE (RE)ESTRUTURAÇÃO DO SISTEMA DE EDUCAÇÃO PÚBLICO MUNICIPAL DE LIMEIRA-SPeducação públicapedagogia histórico-críticaLimeira-SPPublic educationHistorical-critical pedagogyLimeira-SP.Educación públicaPedagogía histórico-críticaLimeira-SP.This article aims to share experiences of the ongoing changing process of direction and quality of public education at Limeira-SP city, which consists of a re-structure of the Public Education Network with reference to the historical-critical pedagogy. The article has four main topics: brief overview of the city of Limeira-SP; administrative and pedagogical conditions of the Municipal Public Education Network in Limeira-SP in 2012; chosen ways for re-structuring the Municipal Public Education Network in Limeira-SP and, as conclusion, a few theoretical challenges in the way forward, which, in our view, should have a systematized study.Este artículo tiene como objetivo compartir experiencias del continuo proceso de cambio de dirección y calidad de la educación pública en la cuidad de Limeira-SP, que consiste en una reestructuración de la red de educación pública, tendo como referencia la pedagogía histórico-crítica. El artículo tiene cuatro temas principales: breve descripción de la ciudad de Limeira-SP; condiciones administrativas y pedagógicas de la Red Municipal de Educación Pública en Limeira-SP en 2012; formas elegidas para la re-estructuración de la Red Municipal de Educación Pública en Limeira-SP y, como conclusión, algunos desafíos teóricos en el camino a seguir, lo que, en nuestra opinión, debería tener un estudio sistematizado.Objetivando socializar as experiências em curso de um processo que visa imprimir mudanças nos sentido e qualidade da Educação Pública a partir da (re)estruturação da Rede Pública Municipal de Educação de Limeira-SP tendo como referência a Pedagogia Histórico-crítica, esse artigo está estruturado em quatro tópicos, a saber: breve panorama da cidade de Limeira-SP; condições administrativo- pedagógicas da Rede Pública Municipal de Educação de Limeira-SP em 2012; caminhos definidos para (re)estruturação da Rede Pública Municipal de Educação de Limeira-SP; e, a título de conclusão, são identificados alguns desafios teóricos postos pela prática que mereceriam, a nosso ver, um estudo sistematizado.Universidade Federal da Bahia2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/970810.9771/gmed.v5i2.9708Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 175-1892175-560410.9771/gmed.v5i2reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708/7096Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoutinho, Luciana Cristina Salvatti2017-10-19T15:51:18Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9708Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:51:18Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY NOTAS SOBRE EL PROCESO DE REESTRUCTURACIÓN DEL SISTEMA DE EDUCACIÓN PÚBLICA DE LA CIUDAD DE LIMEIRA-SP APONTAMENTOS SOBRE O PROCESSO DE (RE)ESTRUTURAÇÃO DO SISTEMA DE EDUCAÇÃO PÚBLICO MUNICIPAL DE LIMEIRA-SP |
title |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY |
spellingShingle |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY Coutinho, Luciana Cristina Salvatti educação pública pedagogia histórico-crítica Limeira-SP Public education Historical-critical pedagogy Limeira-SP. Educación pública Pedagogía histórico-crítica Limeira-SP. |
title_short |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY |
title_full |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY |
title_fullStr |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY |
title_full_unstemmed |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY |
title_sort |
NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY |
author |
Coutinho, Luciana Cristina Salvatti |
author_facet |
Coutinho, Luciana Cristina Salvatti |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Coutinho, Luciana Cristina Salvatti |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação pública pedagogia histórico-crítica Limeira-SP Public education Historical-critical pedagogy Limeira-SP. Educación pública Pedagogía histórico-crítica Limeira-SP. |
topic |
educação pública pedagogia histórico-crítica Limeira-SP Public education Historical-critical pedagogy Limeira-SP. Educación pública Pedagogía histórico-crítica Limeira-SP. |
description |
This article aims to share experiences of the ongoing changing process of direction and quality of public education at Limeira-SP city, which consists of a re-structure of the Public Education Network with reference to the historical-critical pedagogy. The article has four main topics: brief overview of the city of Limeira-SP; administrative and pedagogical conditions of the Municipal Public Education Network in Limeira-SP in 2012; chosen ways for re-structuring the Municipal Public Education Network in Limeira-SP and, as conclusion, a few theoretical challenges in the way forward, which, in our view, should have a systematized study. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708 10.9771/gmed.v5i2.9708 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708 |
identifier_str_mv |
10.9771/gmed.v5i2.9708 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708/7096 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 175-189 2175-5604 10.9771/gmed.v5i2 reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
collection |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagerminal@ufba.br |
_version_ |
1798313516624510976 |