NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Coutinho, Luciana Cristina Salvatti
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Germinal: Marxismo e Educação em Debate
Texto Completo: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708
Resumo: This article aims to share experiences of the ongoing changing process of direction and quality of public education at Limeira-SP city, which consists of a re-structure of the Public Education Network with reference to the historical-critical pedagogy. The article has four main topics: brief overview of the city of Limeira-SP; administrative and pedagogical conditions of the Municipal Public Education Network in Limeira-SP in 2012; chosen ways for re-structuring the Municipal Public Education Network in Limeira-SP and, as conclusion, a few theoretical challenges in the way forward, which, in our view, should have a systematized study.
id UFBA-10_cc974b6cd719a113c325bd851e5ad629
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9708
network_acronym_str UFBA-10
network_name_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository_id_str
spelling NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITYNOTAS SOBRE EL PROCESO DE REESTRUCTURACIÓN DEL SISTEMA DE EDUCACIÓN PÚBLICA DE LA CIUDAD DE LIMEIRA-SPAPONTAMENTOS SOBRE O PROCESSO DE (RE)ESTRUTURAÇÃO DO SISTEMA DE EDUCAÇÃO PÚBLICO MUNICIPAL DE LIMEIRA-SPeducação públicapedagogia histórico-críticaLimeira-SPPublic educationHistorical-critical pedagogyLimeira-SP.Educación públicaPedagogía histórico-críticaLimeira-SP.This article aims to share experiences of the ongoing changing process of direction and quality of public education at Limeira-SP city, which consists of a re-structure of the Public Education Network with reference to the historical-critical pedagogy. The article has four main topics: brief overview of the city of Limeira-SP; administrative and pedagogical conditions of the Municipal Public Education Network in Limeira-SP in 2012; chosen ways for re-structuring the Municipal Public Education Network in Limeira-SP and, as conclusion, a few theoretical challenges in the way forward, which, in our view, should have a systematized study.Este artículo tiene como objetivo compartir experiencias del continuo proceso de cambio de dirección y calidad de la educación pública en la cuidad de Limeira-SP, que consiste en una reestructuración de la red de educación pública, tendo como referencia la pedagogía histórico-crítica. El artículo tiene cuatro temas principales: breve descripción de la ciudad de Limeira-SP; condiciones administrativas y pedagógicas de la Red Municipal de Educación Pública en Limeira-SP en 2012; formas elegidas para la re-estructuración de la Red Municipal de Educación Pública en Limeira-SP y, como conclusión, algunos desafíos teóricos en el camino a seguir, lo que, en nuestra opinión, debería tener un estudio sistematizado.Objetivando socializar as experiências em curso de um processo que visa imprimir mudanças nos sentido e qualidade da Educação Pública a partir da (re)estruturação da Rede Pública Municipal de Educação de Limeira-SP tendo como referência a Pedagogia Histórico-crítica, esse artigo está estruturado em quatro tópicos, a saber: breve panorama da cidade de Limeira-SP; condições administrativo- pedagógicas da Rede Pública Municipal de Educação de Limeira-SP em 2012; caminhos definidos para (re)estruturação da Rede Pública Municipal de Educação de Limeira-SP; e, a título de conclusão, são identificados alguns desafios teóricos postos pela prática que mereceriam, a nosso ver, um estudo sistematizado.Universidade Federal da Bahia2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/970810.9771/gmed.v5i2.9708Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 175-1892175-560410.9771/gmed.v5i2reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708/7096Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoutinho, Luciana Cristina Salvatti2017-10-19T15:51:18Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9708Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:51:18Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false
dc.title.none.fl_str_mv NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
NOTAS SOBRE EL PROCESO DE REESTRUCTURACIÓN DEL SISTEMA DE EDUCACIÓN PÚBLICA DE LA CIUDAD DE LIMEIRA-SP
APONTAMENTOS SOBRE O PROCESSO DE (RE)ESTRUTURAÇÃO DO SISTEMA DE EDUCAÇÃO PÚBLICO MUNICIPAL DE LIMEIRA-SP
title NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
spellingShingle NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
Coutinho, Luciana Cristina Salvatti
educação pública
pedagogia histórico-crítica
Limeira-SP
Public education
Historical-critical pedagogy
Limeira-SP.
Educación pública
Pedagogía histórico-crítica
Limeira-SP.
title_short NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
title_full NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
title_fullStr NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
title_full_unstemmed NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
title_sort NOTES ABOUT THE RE-STRUCTURING PROCESS OF THE PUBLIC EDUCATION SYSTEM OF LIMEIRA-SP CITY
author Coutinho, Luciana Cristina Salvatti
author_facet Coutinho, Luciana Cristina Salvatti
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Coutinho, Luciana Cristina Salvatti
dc.subject.por.fl_str_mv educação pública
pedagogia histórico-crítica
Limeira-SP
Public education
Historical-critical pedagogy
Limeira-SP.
Educación pública
Pedagogía histórico-crítica
Limeira-SP.
topic educação pública
pedagogia histórico-crítica
Limeira-SP
Public education
Historical-critical pedagogy
Limeira-SP.
Educación pública
Pedagogía histórico-crítica
Limeira-SP.
description This article aims to share experiences of the ongoing changing process of direction and quality of public education at Limeira-SP city, which consists of a re-structure of the Public Education Network with reference to the historical-critical pedagogy. The article has four main topics: brief overview of the city of Limeira-SP; administrative and pedagogical conditions of the Municipal Public Education Network in Limeira-SP in 2012; chosen ways for re-structuring the Municipal Public Education Network in Limeira-SP and, as conclusion, a few theoretical challenges in the way forward, which, in our view, should have a systematized study.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708
10.9771/gmed.v5i2.9708
url https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708
identifier_str_mv 10.9771/gmed.v5i2.9708
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9708/7096
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 2 (2013): PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA; 175-189
2175-5604
10.9771/gmed.v5i2
reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debate
instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron:UFBA
instname_str Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron_str UFBA
institution UFBA
reponame_str Germinal: Marxismo e Educação em Debate
collection Germinal: Marxismo e Educação em Debate
repository.name.fl_str_mv Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)
repository.mail.fl_str_mv revistagerminal@ufba.br
_version_ 1798313516624510976