EFFICIENT EDUCATION AS A STRATEGY TO THE RELIEF OF POVERTY
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9389 |
Resumo: | The objective of this article is to analyze the role that a determined educational proposition acquires, after the 1990’s, as a strategy to the relief of poverty. We assume for the analysis the preponderant role that the World Bank takes on in this sense, in the proposition of social policies according to the so called productive restructuring basing its “concern” with the relief of poverty by means of incrementing the productivity of the poor. One refers, in this position, to the importance of educational evaluation, once the education efficiency degree is “measured” by the result on large scale evaluative tests, in the sense of incrementing the productivity of the poor, materialized on their capacity to work. |
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EFFICIENT EDUCATION AS A STRATEGY TO THE RELIEF OF POVERTYLA EDUCACIÓN EFICIENTE COMO ESTRATEGIA PARA EL ALIVIO DE LA POBREZAA EDUCAÇÃO EFICIENTE COMO ESTRATÉGIA PARA O ALÍVIO DA POBREZAEvaluationEfficient EducationWorld Bank and poverty.EvaluaciónEducación EficienteBanco Mundial y pobreza.avaliaçãoeducação eficienteBanco Mundial e pobrezaThe objective of this article is to analyze the role that a determined educational proposition acquires, after the 1990’s, as a strategy to the relief of poverty. We assume for the analysis the preponderant role that the World Bank takes on in this sense, in the proposition of social policies according to the so called productive restructuring basing its “concern” with the relief of poverty by means of incrementing the productivity of the poor. One refers, in this position, to the importance of educational evaluation, once the education efficiency degree is “measured” by the result on large scale evaluative tests, in the sense of incrementing the productivity of the poor, materialized on their capacity to work.El objetivo de este artículo es analizar el rol que una determinada proposición educacional adquiere, después de los años de 1990, como estrategia para el alivio de la pobreza. Tomamos para el análisis el preponderante rol que el Banco Mundial asume en este sentido, en la proposición de políticas sociales consonantes a la llamada reestructuración productiva, embasando su “preocupación” con el alivio de la pobreza por medio del incremento de la productividad de los pobres. Esto se refiere a la importancia de la evaluación educacional, pues el grado de eficiencia de la educación “se mide” por los resultados en testes evaluativos en ancha escala, en el sentido de incrementar la productividad de los pobres, concretizada en su capacidad de trabajar.O objetivo deste artigo é analisar o papel que uma determinada proposição educacional adquire, após os anos 1990, como estratégia para o alívio da pobreza. Tomamos para análise o papel preponderante que o Banco Mundial assume nesse sentido, na proposição de políticas sociais consoante a chamada reestruturação produtiva embasando sua “preocupação” com o alívio da pobreza por meio do incremento da produtividade dos pobres. Remete-se aí à importância da avaliação educacional, pois o grau de eficiência da educação “mede-se” pelos resultados nos testes avaliativos em larga escala, no sentido de incrementar a produtividade dos pobres, concretizada em sua capacidade de trabalhar.Universidade Federal da Bahia2013-07-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos ParesRevisão de LiteraturaReview of LiteratureRevisión de la Literaturaapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/938910.9771/gmed.v4i2.9389Germinal: marxismo e educação em debate; v. 4 n. 2 (2012): DESAFIOS DA HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO NA PERSPECTIVA MARXISTA; 100-1092175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9389/6827Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessZanardini, João Batista2017-10-19T15:50:41Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9389Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:50:41Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
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