Letter to black noise

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fontes, Ramon
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Periódicus
Texto Completo: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560
Resumo: Echoing sound and image fragments from four musical documentaries – The last angel of history, 1996; Daquele instante em diante, 2011; Miles Davis, birth of the cool, 2019; ReMastered: devil at the crossroads, 2019) –, the Afrofuturist-inspired epistolary production reflects on the potential of rhythm, music, sound and noise for blacksubjectivities and corporeality.Keywords: Documentary. Letter. Noise. Rhythm. Music.
id UFBA-8_c9770d61f2afea6472c293863b587857
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/47560
network_acronym_str UFBA-8
network_name_str Revista Periódicus
repository_id_str
spelling Letter to black noiseCarta al ruido negroCarta ao ruído negroEchoing sound and image fragments from four musical documentaries – The last angel of history, 1996; Daquele instante em diante, 2011; Miles Davis, birth of the cool, 2019; ReMastered: devil at the crossroads, 2019) –, the Afrofuturist-inspired epistolary production reflects on the potential of rhythm, music, sound and noise for blacksubjectivities and corporeality.Keywords: Documentary. Letter. Noise. Rhythm. Music.Haciendo eco de fragmentos de sonido e imagen de cuatro documentales musicales – O último anjo da história, 1996; Daquele instante em diante, 2011; Miles Davis, inventor do cool, 2019; ReMastered: O diabo na encruzilhada, 2019 –, la producción epistolar de inspiración afrofuturista reflexiona sobre el potencial del ritmo, la música, el sonido y el ruido para las subjetividades y corporeidades negras.Palabras clave: Documental. Carta. Ruido. Ritmo. Música.Ecoando fragmentos sonoros e imagéticos de quatro documentários musicais – O último anjo da história, de 1996; Daquele instante em diante, de 2011; Miles Davis, inventor do cool, de 2019; ReMastered: O diabo na encruzilhada, de 2019 –, a produção epistolar de inspiração afrofuturista reflete sobre as potencialidades do ritmo, da música, do som e do ruído para as subjetividades e corporalidades negras.PALAVRAS-CHAVE: Documentário. Carta. Ruído. Ritmo. Música.Universidade Federal da Bahia2022-07-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/4756010.9771/peri.v1i17.47560Revista Periódicus; Vol. 1 No. 17 (2022): Plural Film Culture; 62-71Revista Periódicus; Vol. 1 Núm. 17 (2022): Cultura cinematográfica plural; 62-71Revista Periódicus; v. 1 n. 17 (2022): Cultura Fílmica Plural; 62-712358-0844reponame:Revista Periódicusinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560/26933Copyright (c) 2022 Ramon Fonteshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFontes, Ramon2022-07-25T19:38:31Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/47560Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicusPUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/oai||revistaperiodicus@ufba.br2358-08442358-0844opendoar:2022-07-25T19:38:31Revista Periódicus - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false
dc.title.none.fl_str_mv Letter to black noise
Carta al ruido negro
Carta ao ruído negro
title Letter to black noise
spellingShingle Letter to black noise
Fontes, Ramon
title_short Letter to black noise
title_full Letter to black noise
title_fullStr Letter to black noise
title_full_unstemmed Letter to black noise
title_sort Letter to black noise
author Fontes, Ramon
author_facet Fontes, Ramon
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fontes, Ramon
description Echoing sound and image fragments from four musical documentaries – The last angel of history, 1996; Daquele instante em diante, 2011; Miles Davis, birth of the cool, 2019; ReMastered: devil at the crossroads, 2019) –, the Afrofuturist-inspired epistolary production reflects on the potential of rhythm, music, sound and noise for blacksubjectivities and corporeality.Keywords: Documentary. Letter. Noise. Rhythm. Music.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560
10.9771/peri.v1i17.47560
url https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560
identifier_str_mv 10.9771/peri.v1i17.47560
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560/26933
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Ramon Fontes
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Ramon Fontes
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal da Bahia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Periódicus; Vol. 1 No. 17 (2022): Plural Film Culture; 62-71
Revista Periódicus; Vol. 1 Núm. 17 (2022): Cultura cinematográfica plural; 62-71
Revista Periódicus; v. 1 n. 17 (2022): Cultura Fílmica Plural; 62-71
2358-0844
reponame:Revista Periódicus
instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron:UFBA
instname_str Universidade Federal da Bahia (UFBA)
instacron_str UFBA
institution UFBA
reponame_str Revista Periódicus
collection Revista Periódicus
repository.name.fl_str_mv Revista Periódicus - Universidade Federal da Bahia (UFBA)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaperiodicus@ufba.br
_version_ 1799318323527155712