Letter to black noise
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Periódicus |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560 |
Resumo: | Echoing sound and image fragments from four musical documentaries – The last angel of history, 1996; Daquele instante em diante, 2011; Miles Davis, birth of the cool, 2019; ReMastered: devil at the crossroads, 2019) –, the Afrofuturist-inspired epistolary production reflects on the potential of rhythm, music, sound and noise for blacksubjectivities and corporeality.Keywords: Documentary. Letter. Noise. Rhythm. Music. |
id |
UFBA-8_c9770d61f2afea6472c293863b587857 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufba.br:article/47560 |
network_acronym_str |
UFBA-8 |
network_name_str |
Revista Periódicus |
repository_id_str |
|
spelling |
Letter to black noiseCarta al ruido negroCarta ao ruído negroEchoing sound and image fragments from four musical documentaries – The last angel of history, 1996; Daquele instante em diante, 2011; Miles Davis, birth of the cool, 2019; ReMastered: devil at the crossroads, 2019) –, the Afrofuturist-inspired epistolary production reflects on the potential of rhythm, music, sound and noise for blacksubjectivities and corporeality.Keywords: Documentary. Letter. Noise. Rhythm. Music.Haciendo eco de fragmentos de sonido e imagen de cuatro documentales musicales – O último anjo da história, 1996; Daquele instante em diante, 2011; Miles Davis, inventor do cool, 2019; ReMastered: O diabo na encruzilhada, 2019 –, la producción epistolar de inspiración afrofuturista reflexiona sobre el potencial del ritmo, la música, el sonido y el ruido para las subjetividades y corporeidades negras.Palabras clave: Documental. Carta. Ruido. Ritmo. Música.Ecoando fragmentos sonoros e imagéticos de quatro documentários musicais – O último anjo da história, de 1996; Daquele instante em diante, de 2011; Miles Davis, inventor do cool, de 2019; ReMastered: O diabo na encruzilhada, de 2019 –, a produção epistolar de inspiração afrofuturista reflete sobre as potencialidades do ritmo, da música, do som e do ruído para as subjetividades e corporalidades negras.PALAVRAS-CHAVE: Documentário. Carta. Ruído. Ritmo. Música.Universidade Federal da Bahia2022-07-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/4756010.9771/peri.v1i17.47560Revista Periódicus; Vol. 1 No. 17 (2022): Plural Film Culture; 62-71Revista Periódicus; Vol. 1 Núm. 17 (2022): Cultura cinematográfica plural; 62-71Revista Periódicus; v. 1 n. 17 (2022): Cultura Fílmica Plural; 62-712358-0844reponame:Revista Periódicusinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560/26933Copyright (c) 2022 Ramon Fonteshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFontes, Ramon2022-07-25T19:38:31Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/47560Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicusPUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/oai||revistaperiodicus@ufba.br2358-08442358-0844opendoar:2022-07-25T19:38:31Revista Periódicus - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Letter to black noise Carta al ruido negro Carta ao ruído negro |
title |
Letter to black noise |
spellingShingle |
Letter to black noise Fontes, Ramon |
title_short |
Letter to black noise |
title_full |
Letter to black noise |
title_fullStr |
Letter to black noise |
title_full_unstemmed |
Letter to black noise |
title_sort |
Letter to black noise |
author |
Fontes, Ramon |
author_facet |
Fontes, Ramon |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fontes, Ramon |
description |
Echoing sound and image fragments from four musical documentaries – The last angel of history, 1996; Daquele instante em diante, 2011; Miles Davis, birth of the cool, 2019; ReMastered: devil at the crossroads, 2019) –, the Afrofuturist-inspired epistolary production reflects on the potential of rhythm, music, sound and noise for blacksubjectivities and corporeality.Keywords: Documentary. Letter. Noise. Rhythm. Music. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560 10.9771/peri.v1i17.47560 |
url |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560 |
identifier_str_mv |
10.9771/peri.v1i17.47560 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaperiodicus/article/view/47560/26933 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ramon Fontes http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ramon Fontes http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal da Bahia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Periódicus; Vol. 1 No. 17 (2022): Plural Film Culture; 62-71 Revista Periódicus; Vol. 1 Núm. 17 (2022): Cultura cinematográfica plural; 62-71 Revista Periódicus; v. 1 n. 17 (2022): Cultura Fílmica Plural; 62-71 2358-0844 reponame:Revista Periódicus instname:Universidade Federal da Bahia (UFBA) instacron:UFBA |
instname_str |
Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
instacron_str |
UFBA |
institution |
UFBA |
reponame_str |
Revista Periódicus |
collection |
Revista Periódicus |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Periódicus - Universidade Federal da Bahia (UFBA) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaperiodicus@ufba.br |
_version_ |
1799318323527155712 |