USO DO INSTAGRAM, SATISFAÇÃO DA IMAGEM CORPORAL E AUTOESTIMA EM MULHERES JOVENS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista de Psicologia (Fortaleza. Online) |
Texto Completo: | http://www.periodicos.ufc.br/psicologiaufc/article/view/78328 |
Resumo: | The aim was to assess the impact of Instagram's usage on young women's satisfaction with their body image and self-esteem. This is a quantitative cross-sectional study. A total of 329 women using Instagram, aged 18-24, answered this online survey. The data collection was through the RedCap platform. The research was published on social networks and was requested that other people would share on theirs. The method used was a non-probabilistic sample in order to reach as many participants as possible. The results showed that those who reported access to inspirational fitness content most frequently and compared themselves to other users showed decreased body satisfaction and self-esteem. Those who spend more than 2 hours per day on Instagram increased subjective feelings of salience and body fat perception. Time spent on Instagram increased the number of followers related to more self-esteem, strength, and physical fitness. Time spent, the frequency of Instagram use, and the type of content that women interact with, may relate to worse subjective feelings of self-esteem, salience, perception of body fat, disparagement and attractiveness. |
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USO DO INSTAGRAM, SATISFAÇÃO DA IMAGEM CORPORAL E AUTOESTIMA EM MULHERES JOVENSUSE OF INSTAGRAM, BODY IMAGE SATISFACTION AND SELF ESTEEM IN YOUNG WOMEN // USO DO INSTAGRAM, SATISFAÇÃO DA IMAGEM CORPORAL E AUTOESTIMA EM MULHERES JOVENSInstagrambody imagebody satisfactionself-esteemwomanInstagramimagem corporalsatisfação corporalautoestimamulherThe aim was to assess the impact of Instagram's usage on young women's satisfaction with their body image and self-esteem. This is a quantitative cross-sectional study. A total of 329 women using Instagram, aged 18-24, answered this online survey. The data collection was through the RedCap platform. The research was published on social networks and was requested that other people would share on theirs. The method used was a non-probabilistic sample in order to reach as many participants as possible. The results showed that those who reported access to inspirational fitness content most frequently and compared themselves to other users showed decreased body satisfaction and self-esteem. Those who spend more than 2 hours per day on Instagram increased subjective feelings of salience and body fat perception. Time spent on Instagram increased the number of followers related to more self-esteem, strength, and physical fitness. Time spent, the frequency of Instagram use, and the type of content that women interact with, may relate to worse subjective feelings of self-esteem, salience, perception of body fat, disparagement and attractiveness.O objetivo foi avaliar o impacto do uso do Instagram e a satisfação com sua imagem corporal e autoestima em mulheres jovens. Este é um estudo transversal quantitativo. Um total de 329 mulheres que usam o Instagram, com idades entre 18 e 24 anos, responderam a esta pesquisa online. A coleta de dados ocorreu por meio da plataforma RedCap. A pesquisa foi publicada nas redes sociais e solicitada que outras pessoas compartilhassem nas suas redes. O método utilizado foi uma amostra não probabilística para atingir o maior número de participantes possível. Os resultados mostraram que aquelas que relataram acesso a conteúdos inspiracional fitness com maior frequência e se compararam a outras usuárias apresentaram diminuição da satisfação corporal e da autoestima. Aqueles que passam mais de 2 horas por dia no Instagram aumentaram a sensação subjetiva de saliência e a percepção da gordura corporal. O tempo gasto no Instagram aumentou o número de seguidores relacionados a maior autoestima, força e preparo físico. O tempo gasto, a frequência de uso do Instagram e o tipo de conteúdo com o qual as mulheres interagem podem estar relacionados a piores sentimentos subjetivos de autoestima, relevância, percepção de gordura corporal, depreciação e atratividade.Universidade Federal do Ceará2022-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/xmlhttp://www.periodicos.ufc.br/psicologiaufc/article/view/7832810.36517/10.36517/revpsiufc.13.2.2022.15Journal of Psychology; Vol 13 No 2 (2022): V.13, N.2, 2022 (JULHO-DEZEMBRO); 213 - 226Revista de Psicologia; v. 13 n. 2 (2022): V.13, N.2, 2022 (JULHO-DEZEMBRO); 213 - 2262179-17400102-1222reponame:Revista de Psicologia (Fortaleza. Online)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCenghttp://www.periodicos.ufc.br/psicologiaufc/article/view/78328/226231http://www.periodicos.ufc.br/psicologiaufc/article/view/78328/226235http://www.periodicos.ufc.br/psicologiaufc/article/view/78328/226266http://www.periodicos.ufc.br/psicologiaufc/article/view/78328/226271Copyright (c) 2022 Gustavo Marcelino Siquarahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPires Portugal, Mariana Marcelino Siquara, Gustavo 2022-07-01T13:20:16Zoai:periodicos.ufc:article/78328Revistahttp://www.periodicos.ufc.br/index.php/psicologiaufcPUBhttp://www.periodicos.ufc.br/index.php/psicologiaufc/oairevpsico@ufc.br||2179-17402179-1740opendoar:2022-07-01T13:20:16Revista de Psicologia (Fortaleza. Online) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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