THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barros, Niedja Nascimento
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Freire, Isa Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Informação em Pauta
Texto Completo: http://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254
Resumo: It presents the LTi Project from the perspective of social inclusion through intervention in the information system of the Information Science academic community of the Federal University of Paraíba, in the context of the network society, highlighting the LTi Portal as an information mediation action. It highlights the elements of inclusion that the project makes available to academics at undergraduate and postgraduate levels, as well as to the diversified public of Brazilian society. It discusses the articulation of information actions and their integration to research-teaching-university extension activities, with the aim of facilitating the communication of scientific and technological information on the Internet and promoting skills in intellectual technologies for the production and sharing of information in a safe way, practical and accessible to the academic public. Keywords: Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.
id UFC-15_1b4b85869968de600dd4208d1a4bf0a8
oai_identifier_str oai:periodicos.ufc:article/72254
network_acronym_str UFC-15
network_name_str Informação em Pauta
repository_id_str
spelling THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSIONO laboratório de tecnologias intelectuais na perspectiva da inclusão socialSocial inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação.Inclusão socialIt presents the LTi Project from the perspective of social inclusion through intervention in the information system of the Information Science academic community of the Federal University of Paraíba, in the context of the network society, highlighting the LTi Portal as an information mediation action. It highlights the elements of inclusion that the project makes available to academics at undergraduate and postgraduate levels, as well as to the diversified public of Brazilian society. It discusses the articulation of information actions and their integration to research-teaching-university extension activities, with the aim of facilitating the communication of scientific and technological information on the Internet and promoting skills in intellectual technologies for the production and sharing of information in a safe way, practical and accessible to the academic public. Keywords: Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.Apresenta o Projeto LTi na perspectiva da inclusão social através de intervenção no regime de informação da comunidade acadêmica da Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba, no contexto da sociedade em rede, destacando o Portal LTi como ação de mediação da informação. Evidencia os elementos de inclusão que o projeto disponibiliza para os acadêmicos em níveis de graduação e pós-graduação universitárias, bem como para o público diversificado da sociedade brasileira. Discute a articulação das ações de informação e sua integração às atividades de pesquisa-ensino-extensão universitária, como o objetivo de facilitar a comunicação da informação cientifica e tecnológica na Internet e promover competências em tecnologias intelectuais para produção e compartilhamento da informação, de forma segura, prática e acessível ao público acadêmico. Palavras-chave: Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação.Universidade Federal do Ceará2022-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttp://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/7225410.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022.72254.1-21Informação em Pauta; Vol 7 No 00 (2022): Informação em Pauta; 1-21Informação em Pauta; v. 7 n. 00 (2022): Informação em Pauta; 1-212525-346810.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022reponame:Informação em Pautainstname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254/226352Copyright (c) 2022 Niedja Nascimento Barros, Isa Maria Freirehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarros, Niedja NascimentoFreire, Isa Maria2022-10-31T13:55:21Zoai:periodicos.ufc:article/72254Revistahttp://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/indexPUBhttp://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/oaiinformacaoempauta@gmail.com||2525-34682525-3468opendoar:2022-10-31T13:55:21Informação em Pauta - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
O laboratório de tecnologias intelectuais na perspectiva da inclusão social
title THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
spellingShingle THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
Barros, Niedja Nascimento
Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.
Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação.
Inclusão social
title_short THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
title_full THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
title_fullStr THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
title_full_unstemmed THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
title_sort THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
author Barros, Niedja Nascimento
author_facet Barros, Niedja Nascimento
Freire, Isa Maria
author_role author
author2 Freire, Isa Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barros, Niedja Nascimento
Freire, Isa Maria
dc.subject.por.fl_str_mv Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.
Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação.
Inclusão social
topic Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.
Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação.
Inclusão social
description It presents the LTi Project from the perspective of social inclusion through intervention in the information system of the Information Science academic community of the Federal University of Paraíba, in the context of the network society, highlighting the LTi Portal as an information mediation action. It highlights the elements of inclusion that the project makes available to academics at undergraduate and postgraduate levels, as well as to the diversified public of Brazilian society. It discusses the articulation of information actions and their integration to research-teaching-university extension activities, with the aim of facilitating the communication of scientific and technological information on the Internet and promoting skills in intellectual technologies for the production and sharing of information in a safe way, practical and accessible to the academic public. Keywords: Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254
10.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022.72254.1-21
url http://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254
identifier_str_mv 10.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022.72254.1-21
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254/226352
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Niedja Nascimento Barros, Isa Maria Freire
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Niedja Nascimento Barros, Isa Maria Freire
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Ceará
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Informação em Pauta; Vol 7 No 00 (2022): Informação em Pauta; 1-21
Informação em Pauta; v. 7 n. 00 (2022): Informação em Pauta; 1-21
2525-3468
10.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022
reponame:Informação em Pauta
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Informação em Pauta
collection Informação em Pauta
repository.name.fl_str_mv Informação em Pauta - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv informacaoempauta@gmail.com||
_version_ 1797231543168532480