THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Informação em Pauta |
Texto Completo: | http://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254 |
Resumo: | It presents the LTi Project from the perspective of social inclusion through intervention in the information system of the Information Science academic community of the Federal University of Paraíba, in the context of the network society, highlighting the LTi Portal as an information mediation action. It highlights the elements of inclusion that the project makes available to academics at undergraduate and postgraduate levels, as well as to the diversified public of Brazilian society. It discusses the articulation of information actions and their integration to research-teaching-university extension activities, with the aim of facilitating the communication of scientific and technological information on the Internet and promoting skills in intellectual technologies for the production and sharing of information in a safe way, practical and accessible to the academic public. Keywords: Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information. |
id |
UFC-15_1b4b85869968de600dd4208d1a4bf0a8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufc:article/72254 |
network_acronym_str |
UFC-15 |
network_name_str |
Informação em Pauta |
repository_id_str |
|
spelling |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSIONO laboratório de tecnologias intelectuais na perspectiva da inclusão socialSocial inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação.Inclusão socialIt presents the LTi Project from the perspective of social inclusion through intervention in the information system of the Information Science academic community of the Federal University of Paraíba, in the context of the network society, highlighting the LTi Portal as an information mediation action. It highlights the elements of inclusion that the project makes available to academics at undergraduate and postgraduate levels, as well as to the diversified public of Brazilian society. It discusses the articulation of information actions and their integration to research-teaching-university extension activities, with the aim of facilitating the communication of scientific and technological information on the Internet and promoting skills in intellectual technologies for the production and sharing of information in a safe way, practical and accessible to the academic public. Keywords: Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information.Apresenta o Projeto LTi na perspectiva da inclusão social através de intervenção no regime de informação da comunidade acadêmica da Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba, no contexto da sociedade em rede, destacando o Portal LTi como ação de mediação da informação. Evidencia os elementos de inclusão que o projeto disponibiliza para os acadêmicos em níveis de graduação e pós-graduação universitárias, bem como para o público diversificado da sociedade brasileira. Discute a articulação das ações de informação e sua integração às atividades de pesquisa-ensino-extensão universitária, como o objetivo de facilitar a comunicação da informação cientifica e tecnológica na Internet e promover competências em tecnologias intelectuais para produção e compartilhamento da informação, de forma segura, prática e acessível ao público acadêmico. Palavras-chave: Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação.Universidade Federal do Ceará2022-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttp://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/7225410.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022.72254.1-21Informação em Pauta; Vol 7 No 00 (2022): Informação em Pauta; 1-21Informação em Pauta; v. 7 n. 00 (2022): Informação em Pauta; 1-212525-346810.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022reponame:Informação em Pautainstname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254/226352Copyright (c) 2022 Niedja Nascimento Barros, Isa Maria Freirehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarros, Niedja NascimentoFreire, Isa Maria2022-10-31T13:55:21Zoai:periodicos.ufc:article/72254Revistahttp://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/indexPUBhttp://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/oaiinformacaoempauta@gmail.com||2525-34682525-3468opendoar:2022-10-31T13:55:21Informação em Pauta - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION O laboratório de tecnologias intelectuais na perspectiva da inclusão social |
title |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION |
spellingShingle |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION Barros, Niedja Nascimento Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information. Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação. Inclusão social |
title_short |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION |
title_full |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION |
title_fullStr |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION |
title_full_unstemmed |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION |
title_sort |
THE INTELLECTUAL TECHNOLOGIES LABORATORY FROM THE PERSPECTIVE OF SOCIAL INCLUSION |
author |
Barros, Niedja Nascimento |
author_facet |
Barros, Niedja Nascimento Freire, Isa Maria |
author_role |
author |
author2 |
Freire, Isa Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros, Niedja Nascimento Freire, Isa Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information. Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação. Inclusão social |
topic |
Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information. Inclusão social. Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi. Regime de Informação. Mediação da Informação. Inclusão social |
description |
It presents the LTi Project from the perspective of social inclusion through intervention in the information system of the Information Science academic community of the Federal University of Paraíba, in the context of the network society, highlighting the LTi Portal as an information mediation action. It highlights the elements of inclusion that the project makes available to academics at undergraduate and postgraduate levels, as well as to the diversified public of Brazilian society. It discusses the articulation of information actions and their integration to research-teaching-university extension activities, with the aim of facilitating the communication of scientific and technological information on the Internet and promoting skills in intellectual technologies for the production and sharing of information in a safe way, practical and accessible to the academic public. Keywords: Social inclusion. Intellectual Technologies Laboratory - LTi. Information Regime. Mediation of Information. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254 10.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022.72254.1-21 |
url |
http://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254 |
identifier_str_mv |
10.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022.72254.1-21 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.periodicos.ufc.br/informacaoempauta/article/view/72254/226352 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Niedja Nascimento Barros, Isa Maria Freire https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Niedja Nascimento Barros, Isa Maria Freire https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Informação em Pauta; Vol 7 No 00 (2022): Informação em Pauta; 1-21 Informação em Pauta; v. 7 n. 00 (2022): Informação em Pauta; 1-21 2525-3468 10.36517/2525-3468.ip.v7i00.2022 reponame:Informação em Pauta instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Informação em Pauta |
collection |
Informação em Pauta |
repository.name.fl_str_mv |
Informação em Pauta - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
informacaoempauta@gmail.com|| |
_version_ |
1797231543168532480 |