Possible worlds where everything makes sense: The semiotic dimension of advertising communication
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Passagens |
Texto Completo: | http://periodicos.ufc.br/passagens/article/view/70941 |
Resumo: | Abstract: This paper seeks to analyze the contribution of semiotic elements in advertising narratives. Starting from the concept of sign, the orders of signification enunciated by Roland Barthes and the elements of narratology enunciated by Greimas, spots of three brands are analyzed, with the objective of unveiling the importance of semiosis in advertising communication, as a system that coexists with other systems that make up society and, this way, give meaning to human life and contribute to the consumer finding his own place in his life narratives. This article was based on part of the research of the doctoral thesis of the author of this work. |
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Possible worlds where everything makes sense: The semiotic dimension of advertising communicationMundos Possíveis onde tudo faz sentido: a dimensão semiótica da comunicação publicitária Abstract: This paper seeks to analyze the contribution of semiotic elements in advertising narratives. Starting from the concept of sign, the orders of signification enunciated by Roland Barthes and the elements of narratology enunciated by Greimas, spots of three brands are analyzed, with the objective of unveiling the importance of semiosis in advertising communication, as a system that coexists with other systems that make up society and, this way, give meaning to human life and contribute to the consumer finding his own place in his life narratives. This article was based on part of the research of the doctoral thesis of the author of this work.Resumo: Neste artigo procura-se analisar o contributo dos elementos semióticos nas narrativas publicitárias. Partindo do conceito de signo, das ordens de significação enunciadas por Roland Barthes e dos elementos da narratologia enunciados por Greimas, analisam-se spots de três marcas, com o objetivo de desvendar a importância da semiose na comunicação publicitária, enquanto sistema que coabita com outros sistemas que compõem a sociedade e que, desta forma, aportam sentido à vida humana e contribuem para que o consumidor encontre o seu próprio lugar nas suas narrativas de vida. Este artigo teve como base uma parte da investigação da tese de doutoramento da autora deste trabalho.Universidade Federal do Ceará2022-02-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufc.br/passagens/article/view/70941Passagens: Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Ceará; Vol. 12 No. 2 (2021): Dossiê Semiótica e Culturas da Comunicação: parte 02; 75-96Passagens: Periódico del Programa de Posgrado en Comunicación de la UFC; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Dossiê Semiótica e Culturas da Comunicação: parte 02; 75-96Passagens: Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal do Ceará; v. 12 n. 2 (2021): Dossiê Semiótica e Culturas da Comunicação: parte 02; 75-962179-9938reponame:Revista Passagensinstname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCporhttp://periodicos.ufc.br/passagens/article/view/70941/218224Copyright (c) 2022 Passagensinfo:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Maria Belém2022-02-17T05:04:41Zoai:periodicos.ufc:article/70941Revistahttp://periodicos.ufc.br/passagens/PUBhttp://periodicos.ufc.br/passagens/oaipassagensufc@gmail.com2179-99382179-9938opendoar:2022-02-17T05:04:41Revista Passagens - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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