Uso de mídias sociais em organizações não governamentais (ongs): um estudo de caso múltiplo no estado do Ceará
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30533 |
Resumo: | In the limited environment in which non-governmental organizations are inserted, to contribute to the goal of achieving its missions, for social causes. In this connection scenario, social media emerged as a relationship space, with a global reach, easy to use and low cost to contribute to the visibility of these organizations as a mobilizing, informative and dialogue tool. In view of this context, this research was developed with the main objective of analyzing the use of these social media by non-governmental organizations of the state of Ceará, in order to discover the reasons that led them to connect, as well as the ways of acting and managing the Social media in these institutions. The research approach was predominantly qualitative, carried out through a multiple case study applied in five NGOs in Ceará, based on a sample drawn from a universe of 14 organizations associated with the Brazilian Association of NGOs (ABONG) and using the Social media in its management. The results found have produced evidences that indicate that the use of social media directly supports the cause, which prevails as the main objective of media social presence. And for this, these organizations use clear management forms, communication plans, strategies, investments, monitoring, communication professionals |
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Uso de mídias sociais em organizações não governamentais (ongs): um estudo de caso múltiplo no estado do CearáGerenciamentoONGMídias SociaisIn the limited environment in which non-governmental organizations are inserted, to contribute to the goal of achieving its missions, for social causes. In this connection scenario, social media emerged as a relationship space, with a global reach, easy to use and low cost to contribute to the visibility of these organizations as a mobilizing, informative and dialogue tool. In view of this context, this research was developed with the main objective of analyzing the use of these social media by non-governmental organizations of the state of Ceará, in order to discover the reasons that led them to connect, as well as the ways of acting and managing the Social media in these institutions. The research approach was predominantly qualitative, carried out through a multiple case study applied in five NGOs in Ceará, based on a sample drawn from a universe of 14 organizations associated with the Brazilian Association of NGOs (ABONG) and using the Social media in its management. The results found have produced evidences that indicate that the use of social media directly supports the cause, which prevails as the main objective of media social presence. And for this, these organizations use clear management forms, communication plans, strategies, investments, monitoring, communication professionalsNo ambiente limitado em que as organizações não governamentais estão inseridas, a internet pode surgir a fim de contribuir com o objetivo de alcançar suas missões, em prol das causas sociais. Nesse cenário de conexão, surgiram as mídias sociais como espaço de relacionamento, com um alcance global, de fácil utilização e baixo custo para contribuir com a visibilidade dessas organizações, como ferramenta mobilizadora, informativa e de diálogo. Diante desse contexto, desenvolveu-se esta pesquisa tendo como objetivo principal analisar o uso dessas mídias sociais por organizações não governamentais do estado do Ceará, a fim de descobrir os motivos que as levaram a se conectarem, assim como as formas de atuação e gerenciamento das mídias sociais nessas instituições. A abordagem da investigação foi predominantemente qualitativa realizada por meio de um estudo de caso múltiplo aplicado em cinco ONGs cearenses, a partir de uma amostra extraída de um universo de 14 (quatorze) organizações associadas à Associação Brasileira de ONGs (ABONG) e que utilizam as mídias sociais em sua gestão. Os resultados encontrados produziram evidências que indicam que a utilização das mídias sociais apoia diretamente a causa, que prevalece como objetivo principal da presença nas mídias. E para isto, essas organizações utilizam formas de gerenciamento claras, planos de comunicação, estratégias, investimentos, monitoramento, profissionais formados em comunicaçãoSilva, Áurio Lúcio Leocádio daBarreto, Yara de Almeida2018-03-23T17:16:41Z2018-03-23T17:16:41Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfBARRETO, Yara de Almeida. Uso de mídias sociais em organizações não governamentais (ongs): um estudo de caso múltiplo no estado do Ceará. 2017. 73 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30533porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-28T14:12:55Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/30533Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:22:25.289264Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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