Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35006 |
Resumo: | The project developed with this work was the creation of a platform of interaction between professors and students that culminates from a survey, answered at the end of each class, of each discipline, through the platform google forms. The research is integrated with the online server of the microsoft company platform power bi, with real-time updating and that generates an analysis panel from which it is possible to analyze and generate optimizations in the disciplines, thus, increasing the learning and motivation of the students, besides improving the development of the disciplines. Satisfaction surveys of the DEE (Department of Electrical Engineering) and INEP (National Institute of Studies and Research) data were used to attest to the need for the proper interaction channel. From the analyzes made under the mentioned data, a survey was created that feeds the database of the dashboard. The platform, called "feedback", was also a feasible possibility to reduce the avoidance of the UFC (Federal University of Ceará) electrical engineering course. |
id |
UFC-7_20a131e5b95405dd5825533fa01bd49c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/35006 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power biFeedbackPesquisa InstitucionalBIPower BIOtimizaçãoIntegraçãoAulaDocenteDiscenteThe project developed with this work was the creation of a platform of interaction between professors and students that culminates from a survey, answered at the end of each class, of each discipline, through the platform google forms. The research is integrated with the online server of the microsoft company platform power bi, with real-time updating and that generates an analysis panel from which it is possible to analyze and generate optimizations in the disciplines, thus, increasing the learning and motivation of the students, besides improving the development of the disciplines. Satisfaction surveys of the DEE (Department of Electrical Engineering) and INEP (National Institute of Studies and Research) data were used to attest to the need for the proper interaction channel. From the analyzes made under the mentioned data, a survey was created that feeds the database of the dashboard. The platform, called "feedback", was also a feasible possibility to reduce the avoidance of the UFC (Federal University of Ceará) electrical engineering course.O projeto desenvolvido com esse trabalho foi a criação de uma plataforma de interação entre docentes e discentes que resultou de uma pesquisa, respondida no final de cada aula, de cada disciplina, através da plataforma google forms. A pesquisa foi integrada ao servidor online da plataforma power bi com atualização em tempo real e que gerou um painel de análise e promoveu otimizações nas disciplinas, aumentando o aprendizado, a motivação dos alunos e melhorar o desenvolvimento das disciplinas. Foram utilizadas pesquisas de satisfação do Departamento de Engenharia Elétrica (DEE) e dados do Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais (INEP) para atestar a necessidade do devido canal de interação. A partir das análises feitas sob os dados citados, foi criada uma a pesquisa que alimenta a base de dados do painel de análise. A plataforma, denominada “feedback”, também se mostrou uma possibilidade factível para redução na evasão do curso de engenharia elétrica da UFC (Universidade Federal do Ceará).Câmara, Raphael Amaral daBarros Filho, José Antonio de2018-08-23T12:13:37Z2018-08-23T12:13:37Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfBARROS FILHO, José Antonio de. Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi. 2017. 82 f. Monografia (Graduação em Engenharia Elétrica) - Centro de Tecnologia, Universidade Federal do Ceará, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35006porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-26T13:02:25Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/35006Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T19:00:23.642464Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi |
title |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi |
spellingShingle |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi Barros Filho, José Antonio de Feedback Pesquisa Institucional BI Power BI Otimização Integração Aula Docente Discente |
title_short |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi |
title_full |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi |
title_fullStr |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi |
title_full_unstemmed |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi |
title_sort |
Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi |
author |
Barros Filho, José Antonio de |
author_facet |
Barros Filho, José Antonio de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Câmara, Raphael Amaral da |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros Filho, José Antonio de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Feedback Pesquisa Institucional BI Power BI Otimização Integração Aula Docente Discente |
topic |
Feedback Pesquisa Institucional BI Power BI Otimização Integração Aula Docente Discente |
description |
The project developed with this work was the creation of a platform of interaction between professors and students that culminates from a survey, answered at the end of each class, of each discipline, through the platform google forms. The research is integrated with the online server of the microsoft company platform power bi, with real-time updating and that generates an analysis panel from which it is possible to analyze and generate optimizations in the disciplines, thus, increasing the learning and motivation of the students, besides improving the development of the disciplines. Satisfaction surveys of the DEE (Department of Electrical Engineering) and INEP (National Institute of Studies and Research) data were used to attest to the need for the proper interaction channel. From the analyzes made under the mentioned data, a survey was created that feeds the database of the dashboard. The platform, called "feedback", was also a feasible possibility to reduce the avoidance of the UFC (Federal University of Ceará) electrical engineering course. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2018-08-23T12:13:37Z 2018-08-23T12:13:37Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
BARROS FILHO, José Antonio de. Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi. 2017. 82 f. Monografia (Graduação em Engenharia Elétrica) - Centro de Tecnologia, Universidade Federal do Ceará, 2017. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35006 |
identifier_str_mv |
BARROS FILHO, José Antonio de. Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi. 2017. 82 f. Monografia (Graduação em Engenharia Elétrica) - Centro de Tecnologia, Universidade Federal do Ceará, 2017. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35006 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813029030432079872 |