Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barros Filho, José Antonio de
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35006
Resumo: The project developed with this work was the creation of a platform of interaction between professors and students that culminates from a survey, answered at the end of each class, of each discipline, through the platform google forms. The research is integrated with the online server of the microsoft company platform power bi, with real-time updating and that generates an analysis panel from which it is possible to analyze and generate optimizations in the disciplines, thus, increasing the learning and motivation of the students, besides improving the development of the disciplines. Satisfaction surveys of the DEE (Department of Electrical Engineering) and INEP (National Institute of Studies and Research) data were used to attest to the need for the proper interaction channel. From the analyzes made under the mentioned data, a survey was created that feeds the database of the dashboard. The platform, called "feedback", was also a feasible possibility to reduce the avoidance of the UFC (Federal University of Ceará) electrical engineering course.
id UFC-7_20a131e5b95405dd5825533fa01bd49c
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/35006
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power biFeedbackPesquisa InstitucionalBIPower BIOtimizaçãoIntegraçãoAulaDocenteDiscenteThe project developed with this work was the creation of a platform of interaction between professors and students that culminates from a survey, answered at the end of each class, of each discipline, through the platform google forms. The research is integrated with the online server of the microsoft company platform power bi, with real-time updating and that generates an analysis panel from which it is possible to analyze and generate optimizations in the disciplines, thus, increasing the learning and motivation of the students, besides improving the development of the disciplines. Satisfaction surveys of the DEE (Department of Electrical Engineering) and INEP (National Institute of Studies and Research) data were used to attest to the need for the proper interaction channel. From the analyzes made under the mentioned data, a survey was created that feeds the database of the dashboard. The platform, called "feedback", was also a feasible possibility to reduce the avoidance of the UFC (Federal University of Ceará) electrical engineering course.O projeto desenvolvido com esse trabalho foi a criação de uma plataforma de interação entre docentes e discentes que resultou de uma pesquisa, respondida no final de cada aula, de cada disciplina, através da plataforma google forms. A pesquisa foi integrada ao servidor online da plataforma power bi com atualização em tempo real e que gerou um painel de análise e promoveu otimizações nas disciplinas, aumentando o aprendizado, a motivação dos alunos e melhorar o desenvolvimento das disciplinas. Foram utilizadas pesquisas de satisfação do Departamento de Engenharia Elétrica (DEE) e dados do Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais (INEP) para atestar a necessidade do devido canal de interação. A partir das análises feitas sob os dados citados, foi criada uma a pesquisa que alimenta a base de dados do painel de análise. A plataforma, denominada “feedback”, também se mostrou uma possibilidade factível para redução na evasão do curso de engenharia elétrica da UFC (Universidade Federal do Ceará).Câmara, Raphael Amaral daBarros Filho, José Antonio de2018-08-23T12:13:37Z2018-08-23T12:13:37Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfBARROS FILHO, José Antonio de. Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi. 2017. 82 f. Monografia (Graduação em Engenharia Elétrica) - Centro de Tecnologia, Universidade Federal do Ceará, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35006porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-26T13:02:25Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/35006Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T19:00:23.642464Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
title Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
spellingShingle Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
Barros Filho, José Antonio de
Feedback
Pesquisa Institucional
BI
Power BI
Otimização
Integração
Aula
Docente
Discente
title_short Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
title_full Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
title_fullStr Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
title_full_unstemmed Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
title_sort Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi
author Barros Filho, José Antonio de
author_facet Barros Filho, José Antonio de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Câmara, Raphael Amaral da
dc.contributor.author.fl_str_mv Barros Filho, José Antonio de
dc.subject.por.fl_str_mv Feedback
Pesquisa Institucional
BI
Power BI
Otimização
Integração
Aula
Docente
Discente
topic Feedback
Pesquisa Institucional
BI
Power BI
Otimização
Integração
Aula
Docente
Discente
description The project developed with this work was the creation of a platform of interaction between professors and students that culminates from a survey, answered at the end of each class, of each discipline, through the platform google forms. The research is integrated with the online server of the microsoft company platform power bi, with real-time updating and that generates an analysis panel from which it is possible to analyze and generate optimizations in the disciplines, thus, increasing the learning and motivation of the students, besides improving the development of the disciplines. Satisfaction surveys of the DEE (Department of Electrical Engineering) and INEP (National Institute of Studies and Research) data were used to attest to the need for the proper interaction channel. From the analyzes made under the mentioned data, a survey was created that feeds the database of the dashboard. The platform, called "feedback", was also a feasible possibility to reduce the avoidance of the UFC (Federal University of Ceará) electrical engineering course.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2018-08-23T12:13:37Z
2018-08-23T12:13:37Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv BARROS FILHO, José Antonio de. Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi. 2017. 82 f. Monografia (Graduação em Engenharia Elétrica) - Centro de Tecnologia, Universidade Federal do Ceará, 2017.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35006
identifier_str_mv BARROS FILHO, José Antonio de. Modelo de otimização de aulas com pesquisa e dashboard de acompanhamento integrado via power bi. 2017. 82 f. Monografia (Graduação em Engenharia Elétrica) - Centro de Tecnologia, Universidade Federal do Ceará, 2017.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/35006
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813029030432079872