Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sousa, Eduardo André Rodrigues de
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/42002
Resumo: This work lectures about building brands and visual identity systems, presenting the characteristics of this graphical component and tracing a historical overview of this practice with emphasis in the corporate identity movement of the first half of the twentieth century. Subsequently, the project addresses the creation of these systems for major events and closes its transfer in the digital revolution of the '80s and '90s. This research also discusses the concepts that permeate the universe of brands, discussing the (primary elements, secondary and accessories) that make up a program of visual identity . The manifestation of the changing graphic design and its implication in building brands and VISs also integrates this work, which parallel a study and categorization of calls mutant brands we conducted a case study about the changeable project identity of UFC Festival of Culture between the years 2009 and 2012.
id UFC-7_2f082e6ba78b17a5402cfe3e83065aa1
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/42002
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)Comunicação visualArtes gráficas - História - Séc. XXIThis work lectures about building brands and visual identity systems, presenting the characteristics of this graphical component and tracing a historical overview of this practice with emphasis in the corporate identity movement of the first half of the twentieth century. Subsequently, the project addresses the creation of these systems for major events and closes its transfer in the digital revolution of the '80s and '90s. This research also discusses the concepts that permeate the universe of brands, discussing the (primary elements, secondary and accessories) that make up a program of visual identity . The manifestation of the changing graphic design and its implication in building brands and VISs also integrates this work, which parallel a study and categorization of calls mutant brands we conducted a case study about the changeable project identity of UFC Festival of Culture between the years 2009 and 2012.O presente trabalho disserta acerca da construção de marcas e sistemas de identidade visual, apresentando as características dessa vertente gráfica e traçando um panorama histórico dessa prática com ênfase no movimento da identidade corporativa da primeira metade do século XX. Posteriormente, o projeto aborda a criação desses sistemas para grandes eventos e encerra seu translado na revolução digital dos anos 80 e 90. Essa pesquisa discute ainda os conceitos que permeiam o universo das marcas, discorrendo sobre os (elementos primários, secundários e acessórios) que compõem um programa de identidade visual. A manifestação do design gráfico cambiante e sua implicação na construção de marcas e SIVs também integra esse trabalho, onde paralelo a um estudo e categorização das chamadas marcas mutantes, realizamos um estudo de caso acerca da cambiabilidade no projeto de identidade do Festival UFC de Cultura entre os anos de 2009 e 2012.Pinheiro, Gustavo Luiz de AbreuSousa, Eduardo André Rodrigues de2019-05-24T13:53:42Z2019-05-24T13:53:42Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfSOUSA, E. A. R. Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012). 2013. 89 f.(Graduação em Comunicação Social com habilitação em Publicidade e Propaganda ) - Universidade Federal do Ceará, Instituto de Cultura e Arte, Departamento de Comunicação Social, Curso de Comunicação Social, Fortaleza, 2013.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/42002porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-20T18:51:16Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/42002Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T19:02:06.935828Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)
title Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)
spellingShingle Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)
Sousa, Eduardo André Rodrigues de
Comunicação visual
Artes gráficas - História - Séc. XXI
title_short Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)
title_full Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)
title_fullStr Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)
title_full_unstemmed Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)
title_sort Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012)
author Sousa, Eduardo André Rodrigues de
author_facet Sousa, Eduardo André Rodrigues de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Pinheiro, Gustavo Luiz de Abreu
dc.contributor.author.fl_str_mv Sousa, Eduardo André Rodrigues de
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação visual
Artes gráficas - História - Séc. XXI
topic Comunicação visual
Artes gráficas - História - Séc. XXI
description This work lectures about building brands and visual identity systems, presenting the characteristics of this graphical component and tracing a historical overview of this practice with emphasis in the corporate identity movement of the first half of the twentieth century. Subsequently, the project addresses the creation of these systems for major events and closes its transfer in the digital revolution of the '80s and '90s. This research also discusses the concepts that permeate the universe of brands, discussing the (primary elements, secondary and accessories) that make up a program of visual identity . The manifestation of the changing graphic design and its implication in building brands and VISs also integrates this work, which parallel a study and categorization of calls mutant brands we conducted a case study about the changeable project identity of UFC Festival of Culture between the years 2009 and 2012.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013
2019-05-24T13:53:42Z
2019-05-24T13:53:42Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SOUSA, E. A. R. Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012). 2013. 89 f.(Graduação em Comunicação Social com habilitação em Publicidade e Propaganda ) - Universidade Federal do Ceará, Instituto de Cultura e Arte, Departamento de Comunicação Social, Curso de Comunicação Social, Fortaleza, 2013.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/42002
identifier_str_mv SOUSA, E. A. R. Design gráfico cambiante na identidade visual do Festival UFC de Cultura (2009-2012). 2013. 89 f.(Graduação em Comunicação Social com habilitação em Publicidade e Propaganda ) - Universidade Federal do Ceará, Instituto de Cultura e Arte, Departamento de Comunicação Social, Curso de Comunicação Social, Fortaleza, 2013.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/42002
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813029040917839872