Modelagem e controle LPV misto H2/H∞ para um helicóptero
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo de conferência |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/65309 |
Resumo: | With the use of matrix inequalities, this work proposes a gain as a function of the control variables, that is able to guarantee the stability of the model and reduce the disturbances regardless of the condition in which the aircraft is involved. A study is performed around the linearized equilibrium conditions for a Lynx ZD559 model. In this, the independent control variable is the forward speed of the aircraft. The results obtained from a stationary controller, one with commutable variation and one of linear variation elucidate the ability of the last controller to operate over the entire spectrum of speed variation by presenting an acceptable transient dynamics and disturbance rejection. |
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Modelagem e controle LPV misto H2/H∞ para um helicópteroAsas RotativasEstabilidadeModelo LPVSistemas Adaptativos e de AprendizagemWith the use of matrix inequalities, this work proposes a gain as a function of the control variables, that is able to guarantee the stability of the model and reduce the disturbances regardless of the condition in which the aircraft is involved. A study is performed around the linearized equilibrium conditions for a Lynx ZD559 model. In this, the independent control variable is the forward speed of the aircraft. The results obtained from a stationary controller, one with commutable variation and one of linear variation elucidate the ability of the last controller to operate over the entire spectrum of speed variation by presenting an acceptable transient dynamics and disturbance rejection.Por meio de desigualdades matriciais, neste trabalho propõe-se um ganho em função das variáveis de controle, capaz de garantir a estabilidade do modelo e reduzir os distúrbios, independente da condição da aeronave. Um estudo é realizado em torno das condições de equilíbrio linearizadas para um modelo de Lynx ZD559. Neste, a variável independente de controle é a velocidade à frente da aeronave. Os resultados obtidos de um controlador estacionário e outro comutável de variação linear, elucidam a capacidade do último de atuar em todo o espectro de variação da velocidade ao apresentar uma dinâmica aceitável de transientes e rejeição de distúrbios.Sociedade Brasileira de Automática (SBA) - https://proceedings.science/sbai-2019/inicio; Galoá Science - https://galoa.com.br/2022-04-27T13:10:58Z2022-04-27T13:10:58Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectapplication/pdfMUNIZ, Saulo Guillermo D'Eduard Araripe Sobreira; NOGUEIRA, Fabrício Gonzalez; BARRA JÚNIOR, Walter; TORRICO, Bismark Claure; BARRETO, Guilherme de Alencar; FORTE, Marcus Davi do Nascimento. Modelagem e controle LPV misto H2/H1 para um helicóptero. In: SIMPÓSIO BRASILEIRO DE AUTOMAÇÃO INTELIGENTE, 14º., 27 a 30 Out. 2019, Ouro Preto, Minas Gerais. Anais eletrônicos[...] Campinas, Galoá, 2019. v. 1, p. 1993-1998, 2019.- 108354. DOI: 10.17648/sbai-2019-111431.2358-4483DOI: 10.17648/sbai-2019-111431http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/65309Muniz, Saulo Guillermo D'Eduard Araripe SobreiraNogueira, Fabrício GonzalezBarra Júnior, WalterTorrico, Bismark ClaureBarreto, Guilherme de AlencarForte, Marcus Davi do Nascimentoporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-04-27T19:01:30Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/65309Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:25:00.141577Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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