A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lira, Átila Nogueira
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26952
Resumo: The universe of the core business in recent years has attracted strong scientific interest. The search for a competitive advantage has been a major reason for the formation of the core. The results point to the exchange of experience in shared procurement processes, marketing, HR and IT as earned benefits. This study, then, brings up a search in horizontal networks in order to present the competitive advantage that the brand unification in central business provides to its members. For such a survey, based on a theoretical and practical survey was developed. At first, the concepts are raised competitive advantage, building a strong brand, the development of strategic alliances and the development of core business with unified brand. In the second phase, the study emphasizes a practical case, where an interorganizational network Ceará, retail building material, took the strategy to unify the brand in order to develop a strong representation, gain credibility in the industry and increase their participation on the market. Finally, crossing the information obtained from the theoretical to the practical survey, it appears that the strategy of unifying the brand on core business generated a strong competitive advantage, by building a strong brand and identified with the target audience, the gain credibility, increasing market share, improving negotiations with suppliers and gains obtained by the stores of inter-organizational network.
id UFC-7_4bee10d6513473f9ba5e6d59e80098c7
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/26952
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitivaMarca de produtosRedes de negócios - Vantagens competitivasAlianças estratégicas (Negócios)The universe of the core business in recent years has attracted strong scientific interest. The search for a competitive advantage has been a major reason for the formation of the core. The results point to the exchange of experience in shared procurement processes, marketing, HR and IT as earned benefits. This study, then, brings up a search in horizontal networks in order to present the competitive advantage that the brand unification in central business provides to its members. For such a survey, based on a theoretical and practical survey was developed. At first, the concepts are raised competitive advantage, building a strong brand, the development of strategic alliances and the development of core business with unified brand. In the second phase, the study emphasizes a practical case, where an interorganizational network Ceará, retail building material, took the strategy to unify the brand in order to develop a strong representation, gain credibility in the industry and increase their participation on the market. Finally, crossing the information obtained from the theoretical to the practical survey, it appears that the strategy of unifying the brand on core business generated a strong competitive advantage, by building a strong brand and identified with the target audience, the gain credibility, increasing market share, improving negotiations with suppliers and gains obtained by the stores of inter-organizational network.O universo das centrais de negócios tem despertado nos últimos anos um forte interesse científico. A busca por uma vantagem competitiva tem sido um dos principais motivos para a formação das centrais, e os resultados apontam para a troca de experiências nos processos compartilhados de compra, marketing, RH e TI como benefícios conquistados. O presente estudo, então, traz à tona uma pesquisa em redes horizontais, a fim de apresentar a vantagem competitiva que a unificação das marcas em central de negócios proporciona aos seus integrantes. Para tal foi desenvolvida uma pesquisa, pautada em um levantamento teóricoprático. No primeiro momento, são levantados os conceitos de vantagem competitiva, a construção de uma marca forte, a evolução das alianças estratégicas e ao desenvolvimento de centrais de negócios com marca unificada. No segundo momento, o estudo enfatiza um caso prático, em que uma rede inter-organizacional cearense, do varejo de material de construção, assumiu a estratégia de unificação da marca, visando desenvolver uma representação forte, conquistar credibilidade no setor e aumentar a sua participação no mercado. Por fim, considerando os dados levantados na pesquisa de campo, constata-se que a estratégia de unificação das marcas em central de negócio gerou uma forte vantagem competitiva, através da construção de uma marca forte e identificada com o público-alvo, do ganho de credibilidade, do aumento da participação de mercado, da melhoria das negociações com fornecedores e dos ganhos obtidos pelas lojas da rede inter-organizacional.Reinaldo, Hugo Osvaldo AcostaLira, Átila Nogueira2017-10-30T16:32:01Z2017-10-30T16:32:01Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfLIRA, Átila Nogueira. A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva. 2014. 99 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza/CE, 2014.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26952porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-25T13:45:15Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/26952Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:21:44.186354Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva
title A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva
spellingShingle A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva
Lira, Átila Nogueira
Marca de produtos
Redes de negócios - Vantagens competitivas
Alianças estratégicas (Negócios)
title_short A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva
title_full A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva
title_fullStr A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva
title_full_unstemmed A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva
title_sort A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva
author Lira, Átila Nogueira
author_facet Lira, Átila Nogueira
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Reinaldo, Hugo Osvaldo Acosta
dc.contributor.author.fl_str_mv Lira, Átila Nogueira
dc.subject.por.fl_str_mv Marca de produtos
Redes de negócios - Vantagens competitivas
Alianças estratégicas (Negócios)
topic Marca de produtos
Redes de negócios - Vantagens competitivas
Alianças estratégicas (Negócios)
description The universe of the core business in recent years has attracted strong scientific interest. The search for a competitive advantage has been a major reason for the formation of the core. The results point to the exchange of experience in shared procurement processes, marketing, HR and IT as earned benefits. This study, then, brings up a search in horizontal networks in order to present the competitive advantage that the brand unification in central business provides to its members. For such a survey, based on a theoretical and practical survey was developed. At first, the concepts are raised competitive advantage, building a strong brand, the development of strategic alliances and the development of core business with unified brand. In the second phase, the study emphasizes a practical case, where an interorganizational network Ceará, retail building material, took the strategy to unify the brand in order to develop a strong representation, gain credibility in the industry and increase their participation on the market. Finally, crossing the information obtained from the theoretical to the practical survey, it appears that the strategy of unifying the brand on core business generated a strong competitive advantage, by building a strong brand and identified with the target audience, the gain credibility, increasing market share, improving negotiations with suppliers and gains obtained by the stores of inter-organizational network.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014
2017-10-30T16:32:01Z
2017-10-30T16:32:01Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv LIRA, Átila Nogueira. A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva. 2014. 99 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza/CE, 2014.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26952
identifier_str_mv LIRA, Átila Nogueira. A unificação de marcas em central de negócios: vantagem competitiva. 2014. 99 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza/CE, 2014.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/26952
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028771710631936