Análise da alteração no valor limite do IRI na qualidade funcional de pistas de pouso e decolagem de aeroportos brasileiros

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Almeida, Lucas Cavalcante de
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Oliveira, Francisco Heber Lacerda de, Chaves, José Wémenson Rabelo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/56414
Resumo: The longitudinal irregularity of road and airport pavements, characterized in Brazil by the IRI (International Roughness Index), is one of the indices that allows the evaluation of the pavements usage. Considering this, the present work aims to evaluate the longitudinal irregularity in the landing and departure runways of João Pessoa, Recife, Salvador, Congonhas and Porto Alegre airports. As a result, due to the recent change in the IRI limit value promoted by the Agencia Nacional de Aviação Civil (ANAC), it was concluded that most of the landings and departures runways analyzed have values of longitudinal irregularity below the level considered adequate.
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