Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29558 |
Resumo: | The advance of the internet has enabled people to have better access to information. This breakthrough has also brought changes to communication. Companies that deal with communication have a more interactive process in their actions. The use of systems that stimulate the exchange of information and interaction between brand and public have become widely used. In computing, Human-Computer Interaction investigates the relationship of people to systems in contexts of use. In this work, it is a usability analysis of three alternative systems applied in Marketing actions. The systems evaluated use the interactive totem platform, interactive screen and interactive projection in the respective systems: Vision Joy, Question Quiz and Football Game. Analyzes were performed by observing the interaction of a specific audience. In the end, a listing of the strengths and weaknesses of each system is demonstrated. |
id |
UFC-7_730c1dd1540a127f377c15d9f411702c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/29558 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketingSistemas-AvaliaçãoInteração homem-máquinaMarketingThe advance of the internet has enabled people to have better access to information. This breakthrough has also brought changes to communication. Companies that deal with communication have a more interactive process in their actions. The use of systems that stimulate the exchange of information and interaction between brand and public have become widely used. In computing, Human-Computer Interaction investigates the relationship of people to systems in contexts of use. In this work, it is a usability analysis of three alternative systems applied in Marketing actions. The systems evaluated use the interactive totem platform, interactive screen and interactive projection in the respective systems: Vision Joy, Question Quiz and Football Game. Analyzes were performed by observing the interaction of a specific audience. In the end, a listing of the strengths and weaknesses of each system is demonstrated.O avanço da internet permitiu que as pessoas tivessem melhor acesso à informação. Esse avanço trouxe mudanças também para a comunicação. As empresas que lidam com comunicação passaram a dispor de um processo mais interativo em suas ações. A utilização de sistemas que dinamizem a troca de informação e interação entre marca e públicos passaram a ser bastante utilizados. Na computação, a Interação Humano-Computador investiga a relação das pessoas com os sistemas em contextos de uso. Neste trabalho, é apresentada uma análise de usabilidade de três sistemas alternativos aplicados em ações de Marketing. Os sistemas avaliados utilizam a plataforma totem interativo, tela interativa e projeção interativa nos respectivos sistemas: Vision Joy, Quiz de Perguntas e Jogo de Futebol. Foram realizadas análises através da observação da interação de um público específico. Ao final, é demonstrada uma listagem de pontos positivos e negativos de cada sistema.Monteiro, Ingrid TeixeiraBrito, Lucas Maia Lima2018-02-09T12:47:13Z2018-02-09T12:47:13Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfBRITO, Lucas Maia Lima. Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing. 2017. 56 f. TCC (Graduação em Engenharia de Software) - Universidade Federal do Ceará, Campus Quixadá, Quixadá, CE, 2017.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29558porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-02T18:05:52Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/29558Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:32:28.282218Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing |
title |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing |
spellingShingle |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing Brito, Lucas Maia Lima Sistemas-Avaliação Interação homem-máquina Marketing |
title_short |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing |
title_full |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing |
title_fullStr |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing |
title_full_unstemmed |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing |
title_sort |
Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing |
author |
Brito, Lucas Maia Lima |
author_facet |
Brito, Lucas Maia Lima |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Monteiro, Ingrid Teixeira |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brito, Lucas Maia Lima |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sistemas-Avaliação Interação homem-máquina Marketing |
topic |
Sistemas-Avaliação Interação homem-máquina Marketing |
description |
The advance of the internet has enabled people to have better access to information. This breakthrough has also brought changes to communication. Companies that deal with communication have a more interactive process in their actions. The use of systems that stimulate the exchange of information and interaction between brand and public have become widely used. In computing, Human-Computer Interaction investigates the relationship of people to systems in contexts of use. In this work, it is a usability analysis of three alternative systems applied in Marketing actions. The systems evaluated use the interactive totem platform, interactive screen and interactive projection in the respective systems: Vision Joy, Question Quiz and Football Game. Analyzes were performed by observing the interaction of a specific audience. In the end, a listing of the strengths and weaknesses of each system is demonstrated. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2018-02-09T12:47:13Z 2018-02-09T12:47:13Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
BRITO, Lucas Maia Lima. Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing. 2017. 56 f. TCC (Graduação em Engenharia de Software) - Universidade Federal do Ceará, Campus Quixadá, Quixadá, CE, 2017. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29558 |
identifier_str_mv |
BRITO, Lucas Maia Lima. Avaliação de sistemas de interatividade aplicados em ações de marketing. 2017. 56 f. TCC (Graduação em Engenharia de Software) - Universidade Federal do Ceará, Campus Quixadá, Quixadá, CE, 2017. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29558 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028847034040320 |